מילון פלילי ממלכתי (53)  |  

חלק שני
מ-ו' עד ח' - שמות האישים המרכזיים במדינה המעורבים או החשודים בפלילים

 
ו. וינשטיין  יהודה – במלאות שנה לכהונתו של היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין, שחלה בימים אלה,  קיים עדיין ספק אם הוא האיש הנכון במקום הנכון ועבדה זו לא נזקפת לזכותו.

ההחלטה שקיבלה בשעתו הממשלה להציב בתפקיד המשפטי הבכיר ביותר במדינה עורך דין מוערך מסוגו של וינשטיין שבא מהשוק הפרטי עדיין מעוררת מחלוקת בקרב גורמים משפטיים בכירים במדינה.

הסיבה לכך כרוכה בתפיסת עולמו המשפטית הבסיסית של מי ששימש שנים רבות כסנגור פלילי שמחפש דרכים לקהל עם לקוחותיו ולפטור אותם מעונשים שהם ראויים להם.

וינשטיין עדיין לא חצה את הקווים ואינו נוהג כתובע כללי של המדינה שחייב לפעול בצורה נחרצת ללא פשרות וללא מתן הנחות לאישים פוליטיים לשועי המדינה ולמיוחסים למיניהם.

עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה של פיה יש הגזמה בתיאור היקפה של השחיתות הציבורית במדינה מעידה יותר מאלף עדים על הסלחנות הבלתי נסבלת וזאת דווקא בתקופה שבה עלה רף הענישה בבתי המשפט.

אומ"ץ רשמה בשעתו בדאגה גם הערה אחרת של וינשטיין שעל פיה אין לחפש שחיתות במקום שאינה קיימת המעידה על כך שהוא אינו מעודד פעילותן של תנועות אזרחיות מתנדבות שנרתמו לביעור השחיתות השלטונית עוד בתקופה שוינשטיין הגן על אישי שלטון מושחתים מסוגו של אהוד אולמרט.

(אגב, וינשטיין התחייב בכתב אחרי שנכנס לתפקידו שלא לעסוק בעניינם של לקוחותיו לשעבר. כאשר החל לטפל בפרשת מתחם הולילנד בירושלים שבה היה מעורב אולמרט עד צוואר הערנו לו על כך אבל הוא דחה את פנייתנו).

כמה מהכרעותיו השוטפות של היועץ המשפטי לממשלה מעוררות שאלות ותהיות, כך, למשל, ההחלטה שקיבל השבוע וינשטיין בעניינו של הרמטכ"ל המיועד אלוף יואב גלנט לא הייתה חד משמעית של פסילה חדה וחלקה ללא עוררין של מי שבעט בשלטון החוק ולא אמר אמת.

חרף הממצאים החדים שהיו בידיו של היועץ המשפטי לממשלה, שרובם הועברו אליו ע"י מבקר המדינה, העדיף וינשטיין לדווח לראש הממשלה ולשר הביטחון על כך שאינו יכול להגן על גלנט בבג"ץ והעדיף לגלגל לפתחם תפוח אדמה לוהט.
עם זאת יש לציין לשבחו של וינשטיין את נחישותו לערוך חקירה יסודית וממצה בפרשת "מסמך גלנט" שנועד לסכל מראש את מועמדותו. כוכב פרשה זו סגן אלוף במילואים בועז הרפס, מקורב של משפחת הרמטכ"ל הפורש רב אלוף גבי אשכנזי, שקוע עד צוואר בפרשה המצחינה.

וינשטיין היה גם זה שהודיע במפורש שחבר הכנסת לשעבר צחי הנגבי אינו צריך לשבת בכלא למרות שמסר עדות שקר בבית המשפט ואולי גם רווח לו על כך שערעורה של הפרקליטות על סיכויו בשני סעיפי אישום נדחה על הסף בגלל האיחור בהגשתו (בשל שביתת פרקליטי המדינה).

העובדה שהיועץ המשפטי לממשלה דחה את פניית תנועת אומ"ץ להעמיד לדין את הרבנים שהסיתו את אזרחי המדינה שומרי המסורת שלא להשכיר דירות לבני המעוטים אינה מחמיאה לו.

אני עדיין סקרן לדעת האם בתוך הדיונים הממושכים שנערכים בימים אלה בפרקליטות אם להגיש כתב אישום נגד שר החוץ אביגדור ליברמן לא ידחוף וינשטיין לקבלת החלטה שתקל עם ליברמן.
     
למרבה האירוניה דווקא כאשר הוכיח וינשטיין עמדה עיקשת והחליט להעמיד לדין את נילי פריאל, רעייתו של שר הביטחון אהוד ברק בגין העסקת עובדת זרה ללא רישיון, נחשף חשד שגם בביתו של וינשטיין עבדה בעבר עובדת זרה גם חסרת רישיון. הפרקליטות בודקת בימים אלה את הפרשה האישית של וינשטיין.
מעניין יהיה לדעת באם גם כלפי רעייתו של היועץ תהיה סלחנות אם יתברר שעברה על החוק.

ז. זקן שולה-  הכרעת הדין במשפטו של מנהל רשות המיסים לשעבר ג'קי מצא שנדון השבוע לשנת מאסר בגין ביצוע שורה של עבירות פליליות צריכה לכאורה להדאיג את מנהלת לשכתו לשעבר של אהוד אולמרט שבתקופת כהונתו כשר האוצר התמנה מצא לתפקיד זה תמורת כמה התחייבויות מוקדמות שנטל על עצמו.

מצא אמור לשמש עד תביעה במשפטם של כמה מעורבים בפרשת השוחד ברשות המיסים בהם שולה זקן, אחיה איש העסקים יורם קארשי ורואה החשבון קובי בן גור.

בשלב זה לא ברור אם עדותו של מצא תצליח להפליל את זקן בגלל המורא שיש לו מפניה ומהכוחניות שלה. מצא מודע היטב לכך שידה הארוכה לא תניח לו גם אחרי שירצה את עונש המאסר.

זקן הקפידה בשנים האחרונות לשמור על שתיקה שלא הייתה מביישת נזירי מנזר השתקנים בשורה של פרשות שחיתות שבהן הייתה מעורבת אישית עם אולמרט הבוס הנצחי שלה, מאז היותה בת 16 כאשר שימשה פקידה זוטרה במשרד הפרקליטים הפרטי שלו.
כך נהגה זקן כאשר ניסתה לחפות על מעלליו הפליליים של אולמרט בפרשות שחיתות שונות שחלקן לא נתגלו וחלקן לא נחקרו כראוי למרבה הצער וזאת במצוותו של אביה המנוח שהשביע אותה לפני מותו שלא לפגוע באולמרט.

אין ספק ששולה זקן היא האדם היחיד במדינה שיודעת פרטים רבים על עסקיו המפוקפקים עם בן בריתו הפוליטי הוותיק שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון המרצה עונש מאסר ואודות דרכי התעשרותו הפליליות של אולמרט, חשבונות הבנק הסמויים שלו, השקעותיו וגם על מערכת קשריו המסועפת עם אילי הון מקומיים וזרים.

תנועת אומ"ץ העבירה בשנים האחרונות למשטרה מידע רב ערך שכרוך במעורבות לכאורה של זקן בשירותו של העבריין הסדרתי אולמרט אך מידע זה לא הבשיל לחקירה מעמיקה. 

כאשר חשפה בשעתו המשטרה עובדה מדאיגה שעל פיה נהגה שולה זקן להאזין דרך קבע לשיחות הטלפוניות שניהל אולמרט מחדרו בלשכת ראש הממשלה הוא לא נראה מוטרד במיוחד מכך.
הסיבה לכך אולי הייתה שאולמרט לא הסתיר ממנה דבר ואולי להיפך הוא דווקא חשש להתעמת אתה מסיבות שלא קשה לנחש אותן.
בעיצומן של החקירות המשטרתיות והבדיקות של מבקר המדינה בפרשות השחיתות של אולמרט הייתה זקן שותפה פעילה לפעולות הסחה שונות, למרות האיסור שהוטל עליהם לשוחח ביניהם אני לא מוכן לחתום על כך שלא התחככו באירועים שונים ששניהם נקלעו אליהם.

המציאות הישראלית העגומה מלמדת שחרף החשדות על פעילותה העבריינית הממושכת הצליחה זקן להפוך לידוענית ("סלבס") מבוקשת באירועים חברתיים שבהן היא נוהגת להציג את עצמה כקוזקית נגזלת ושוכחת כנראה שלאורך למעלה מ 40 שנה פעלה למעשה בשירותו של קוזק גוזל.

ח. חולדאי רון - קרוב לודאי שראש עירית תל אביב רון חולדאי שיחרר השבוע אנחת רווחה נוספת כאשר התברר שיו"ר דירקטוריון חברת החניה העירונית "אחוזות החוף" לשעבר ד"ר דני קורן חתם על עסקת טיעון שבמסגרתה הודה בכמה עבירות שביצע במערכת יחסיו עם "מלך החניונים" המנוח ראובן גרוס.

חולדאי נחקר בשעתו במשטרה בחשד של קבלת טובות הנאה מגרוס בדרכים שונות אך המשטרה לא מצאה ראיות להמליץ על העמדתו לדין פלילי.

אין ספק שמותו של גרוס מנע חקירות נוספות בתחום זה שבהן היו עלולים להסתבך מקרובים שונים של חולדאי ועסקת הטיעון של ד"ר קורן הורידה פרשה זו מעל סדר היום המשפטי.
לא הייתה זו הפרשה היחידה שבה נחקר חולדאי במשטרה.

במרוצת השנים העבירה אומ"ץ חומרים מחשידים נגד חולדאי בנושאים נוספים  בעיקר בקבלת תרומות אסורות ומשום מה הייתה לנו תחושה שהוא זוכה ליחס מיוחד.

הטייס הקרבי הבכיר לשעבר תת אלוף במילואים חולדאי שהפך אחרי שחרורו לאיש עסקים ומאוחר יותר התמנה כמנהל גימנסיה "הרצלייה" בתל אביב הפך במרוצת השנים לטפלון כוחני וחסר מעצורים.
זו אולי הסיבה שחולדאי מרשה לעצמו לשוטט מדי פעם בתחום האפור בין המותר לאסור עפ"י החוק בעיקר במגעיו עם אילי הון בעלי אינטרסים בעיר.

השבוע חידשה אומ"ץ את פעילותה בפרשת עסקת הדולפינריום שבמסגרתה קיבל איל ההון היהודי גרמני יוסף בוכמן שטח קרקע יקר שבבעלות מינהל מקרעי ישראל באזור חאסן בק תמורת פינוי מתחם הדולפינריום על חוף הים.
ההחלטה התקבלה אחרי שהתברר כי בלחצו של חולדאי הסתיים הליך קבלת האישורים הנדרשים לחילופי השטחים. בידי אומ"ץ היה מידע על פגישה שהתקיימה בשעתו בלשכתו של ראש העיר חולדאי בנוכחותם של כמה אישים ביניהם איל ההון בוכמן יו"ר חברת החשמל לשעבר אלי לנדאו שבא על תקן של מתווך בעל קופת שרצים אך טען שהוא מתורגמן. 
 
בשעתו פנתה אומ"ץ אל שר הבינוי והשיכון מאיר שיטרית והתריעה על כך שערכו של השטח שבוכמן אמור לקבל עולה פי כמה על זה של השטח המפונה של הדולפינריום.

במכתב ששיגר השבוע הממונה על הפרויקטים של אומ"ץ נתן להב אל מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל ירון ביבי שבו נאמר בין היתר: "על פי החשדות שהובעו בפומבי גם בתקשורת, מדובר לכאורה בעסקה מפוקפקת ובלתי כדאית למדינה, שנעשתה תוך שיקולים זרים לכאורה,במתן עדיפות בלתי חוקית ובלתי שוויונית לכאורה, לאיל ההון יוסף בוכמן, תוך הפקרתם של האינטרסים הלאומיים....., בכוונת תנועת אומ"ץ לבחון את העסקה בראיית טובת הציבור, באופן יסודי ונטול פניות, ולפיכך נבקשך להמציא את כל המסמכים התוכניות והתיעוד לרבות עותק  הסכם לגבי המתחמים, ככל שקיים, בין מינהל מקרקעי ישראל לעיריית תל אביב, תוך ציון מפורש של מקבל התמורה העודפת בגין הפער בין שווי הנכסים, והנמקה, במידה ואין הסכם נא ציין מי הגורם שיקבל את התמורה, האם זה מינהל מקרקעי ישראל או עיריית תל אביב".

בסיום הפנייה ביקשה אומ"ץ לדעת אם ראש עיריית תל אביב, מר רון חולדאי היה מעורב אישית, באיזה שהוא שלב במגעים ובהליכים לאישור העסקה, האם ניסה להשפיע על קידומה, בין באופן ישיר, ובין באופן עקיף.
העתק הפנייה הועבר למבקר המדינה.

אומ"ץ  מצפה לקבל את המידע המבוקש לקראת המשך פעילותנו בתחום זה. אנחנו מבקשים לדעת בעיקר מה מניע ומריץ את חולדאי בפרשה זו ויש בידנו כבר קצה חוט.
 
 
 


      
 

הוספת תגובה חדשה
שם

עד 250 תווים
תגובה
קוד
תגובות
  • יואב
    06/02/2011 17:37:06
    יש רק 22 אותיות ב-א.ב העברי, מושחתים יש לדאבוננו הרבה יותר, אני מניח שבכל אות אבנרי צריך לברור מבין מועמדים רבים
  • אליעזר
    05/02/2011 14:55:57
    תרומתך הבלתי הפיכה לעיצוב וייצוב שלטון החוק לא מובנת ולא מוערכת על ידי השלטון המרכזי ומוסדות המדינה כי הם מושחתים ברובם ומרגישים "נרדפים"! רק לימודי ההיסטוריה בעתיד יוכלו להבין את חזונך ומעשיך כמו כל שאר אנשי הרוח שלא הבינו את מעשיהם בחייהם אלא, לאחר שנים רבות בניתוח בדיעבד. זה גורלם הכפוי טובה של אנשים שהקדימו את דורם בראייתם את המציאות הנכונה ולא כפי שהדיוטות רוצים לראותה. עוד הרבה עיתונאים צעירים ובוגרים אין להם את המרץ שלך, חיות וחיוניות הזמן.
    יישר כוח ועל תעצור.
  • שועלי
    05/02/2011 11:39:22
    פני הדור כפני הכלב
    פני המנהיגים שלנו כפני החזיר
  • אוהדת
    05/02/2011 09:38:45
    נהדר יענקלה, ההומור שלך מגניב. המציאות העגומה מכה עלינו מכל צד. לפיכך נותר ההומר שלך והעשיה של אריה. היו ברוכים.
  • ד"ר יעקב ניר
    05/02/2011 07:12:09
    על פי מצב השחיתות בישראל 22 אותיות האלף-בית לא יספיקו (אפשר אולי לבקש מהפועלים הסינים כמה אותיות רזרביות).
  • אזרח מן השורה
    04/02/2011 23:03:38
    אבוי לנו שהארץ המובטחת הפכה לארץ המושחתת
  • חמוטל
    04/02/2011 20:43:18
    והמשכיל בעת הזו לא ידום
  • יערה
    04/02/2011 20:07:25
    הצדק במדינה מת מזמן.עצוב מאוד.
  • בן דוגית
    04/02/2011 19:31:41
    בבמה זו התפרסמה ביממה האחרונה רשימה משונה (בלשון המעטה) המתבססת על דבריו של מי שמוכר כהוגה דעות רציני, אסא כשר, ועל-פיה הוא נדמה כמי שטובל במילותיו ושרץ בידו (ראה על פרשת גלנט). מוצע בזה שאסא כשר יקרא את הרשימה הקודרת הזאת של אריה אבנרי שאף היא מתפרסמת היום, בכדי להבין כי מסקנותיו של כשר הבאות לטהר את גלנט הן תמוהות בלשון המעטה. לנו, לקוראים האפורים, רשימות כאלה של אבנרי הן עדות חיה להכרח לתמוך בו, בדומיו ובאותה עיתונות נשכנית עליה מתגולל הפילוסוף כשר כאילו היא חוטאת בתשוקת דמים כנגד סולם החוטאים - "גדולי האומה". ייעשה כל אחד את חשבון נפשו ובכנות יבחן לאיזה מחנה הוא משתייך ובאיזו מדינה ברצונו לחיות.
  • לרענן
    04/02/2011 19:30:09
    אתה מתכוון לטחנות רוח שאינן שונות במהותן מטחנות הצדק. התחנות האחרות הן של האוטובוסים
  • רענן שרון
    04/02/2011 19:18:27
    הנהגה מושחתת. אריה אתה צודק כל כך אבל אני פוחד שאתה נלחם בתחנות רוח. שר המשפטים מיטיב עם ליברמן כנ"ל היועץ המשפטי ואולמרט עם זקן חוגגים ומצפצפים. ביבי שותק כאילו לא נוגע לו.
  • משקיף
    04/02/2011 19:03:48
    הבלאגן חוגג כאשר מסביב מצבנו הבטחוני בכי רע
  • לאילן
    04/02/2011 18:30:55
    חייבים לשבח ולהלל את מיקי איתן שעשה
    הכל נגד המינוי של גלנט ..
    התחקיר במעריב ,פורסם לפני שנתיים מדוע גלנט לא ענה ?
    נדם דום .
  • אילן
    04/02/2011 18:25:40
    אותי מטריד חתימת הממשלה וועדת טירקל
    למנוי גלנט.
    מר טירקל בראש חוצות מצדיק את המנוי .
    הוועדה אינה ראויה לתפקידה.
    חייבת להתפזר
  • עובר אורח
    04/02/2011 17:55:13
    כל הנוכליםן זורמים אל הים והים אינו מלא עדיין
  • ריש לקיש
    04/02/2011 17:28:46
    בגלל המושחתים בצמרת השלטון יבוא עלינו חלילה מורבן הבית השלישי
  • יודע דבר
    04/02/2011 16:47:51
    שר המשפטים נאמן שהינו כשלון ינסה לעיזו לליברמן בשם שלטון האי חוק
  • שי
    04/02/2011 14:31:48
    באם היה תלוי בוינשטיין גלנט היה רמטכל .
    וינשטין לא רצה להתעמת עם התקשורת
    ,ועם מבקר המדינה.
    .כל עוד היועץ בתפקידו אכיפת החוק על הפנים .
  • אור
    04/02/2011 14:28:40
    המציאות הנפרשת כאן אינה נוחה לכל אחד שטובת המדינה לנגד עיניו. השחיתות גוררת עבריינות ואלימות.
  • יהושע
    04/02/2011 14:13:36
    וינשטיין לא צריך לעסוק בנושא ליברמן הוא ייצג פעם לקוח מול צ'רנוי האוליגרך שחשוד בשיחודו של ליברמן
  • רובי
    04/02/2011 12:12:54
    אריה יש שכר לעבודתך הרבה במשך שנים ללא לאות. העובדה שאנשי השלטון נחקרים ונענשים היא בזכותך בלבד. ניתן קרדיט לוינשטיין ונקוה להמשך מצוי הדין.
    ישר כוח לאריה אבנרי!
  • שושפרי
    04/02/2011 10:46:32
    איני בוטחת בוינשטיין העושה הכל כדי להקל
    על שועי המדינה השודדים את הקופה הצבורית...
    יועץ משפטי חלש, בקושי מתפקד , המפקיר את אכיפת החוק.
  • שלומית
    04/02/2011 10:33:20
    צר לי שמשפטו של אולמרט המושחת ונושא ליברמן בשניהם הייתה לעו"ד וינשטיין מעורבות עדיין בטיפול. שניהם היו צריכים להיות מאחורי הסורגים מזמן. כתבה מעמיקה.
    עיצוב: סטודיו נעמה