מופז צדיק על תנאי (84)  |  

 
לא צריך להיות פרשן פוליטי מיומן כדי לקבוע שמופז הינו בשלב זה אלטרנטיבה בעיני עצמו ולהקת המעודדים שלו בלבד  מוטב שכרטיס הביקור הציבורי והאישי שלו יעבור קודם לכן חיטוי יסודי לפני שיתחזה ל"מיסטר קלין" המבקש להיכנס לנעלי ההתעמלות של "מיסס קלין"

 
בימים האחרונים מסתובב יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ח"כ שאול מופז כמו טווס שבטוח בניצחון יו"ר קדימה ח"כ ציפי לבני בקרב הלוהט הנערך ביניהם על הנהגת קדימה הצועדת באחרונה אחורה.

מחצית מחברי הכנס של סיעת קדימה הודיעו על תמיכתם בו ורק יו"ר הסיעה ח"כ דליה איציק מעדיפה בשלב זה לשכב על הגדר ולחלום חלומות באספמיא לפני שתחליט מי מבין השנים יוכל לקדם את בחירתה כנשיאת המדינה.

במסגרת המאבק חסר הפשרות לא נמנע ח"כ מופז מלחלק ציון שלילי לראש הממשלה בנימין נתניהו כאשר כינה אותו כמה פעמים "שקרן" כשהוא מנסה להעמיד את עצמו בעת ובעונה אחת כיורשו הוודאי כבר בקדנציה הבאה.

לעצמו מייחס כמובן מאליו מופז תכונות חיוביות למכביר בהן יושרה אישית, כושר הנהגה אמירות ללא כפל לשון, נחישות, רקע ביטחוני מוכח ומעל הכול יכולת לפתור את כל בעיות המזרח התיכון (ח"כ מופז, יליד אירן, שכח משום מה לציין שיש לו נשק סודי נגד פצצת האטום האירנית בצורת שיחות ישירות בארבע עיניים עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד).

אלטרנטיבה בעיני עצמו

לא צריך להיות פרשן פוליטי מיומן כדי לקבוע שמופז הינו בשלב זה אלטרנטיבה בעיני עצמו ולהקת המעודדים שלו בלבד. בלהקה זו יש גם כמה שחקני ספסל מוערכים מסוגה של ח"כ רוחמה בלילא אברהם שחזרה באחרונה ממסע מוצלח ברוסיה בשליחותו של שר החוץ אביגדור ליברמן שבו שימשה משקיפה בינלאומית שצידדה בטוהר הבחירות של פוטין.

מוטב שכרטיס הביקור הציבורי והאישי של מופז יעבור קודם לכן חיטוי יסודי ומירוק חיצוני לפני הוא יתחזה למיסטר קלין המבקש להיכנס לנעלי ההתעמלות של "מיסס קלין" ציפי לבני ולהתחיל להקיף בריצה את בנין ראש הממשלה.

מופז היה הראשון שעלה אחרונה לרגל אל ראש הממשלה לשעבר המגה מושחת אהוד אולמרט כדי לקבל את ברכתו והנחיותיו. הלך העכבר אל החתול שיבלע אותו בעיתוי שיתאים לצרכיו ונודע יהיה כאשר יגיע אל קרביו.

אולמרט התחמן הוותיק בחש בימים אלה בעת ובעונה אחת בקדימה ובמפלגת הבוסר של יאיר לפיד ומשמש כיועץ סתרים.

אולמרט פרש למעשה את חסותו על מופז כבר בהתמודדות הקודמת מול לבני שבה התנהל מאבק צמוד בינו לבין ציפי.

כאשר התעורר אז חשד לזיוף קולות ע"י פעילים מהמחנה של לבני הוזעק למקום עורך הדין וינשטיין (כיום היועץ המשפטי לממשלה) שהמליץ להגיש תלונה למשטרה.

מופז ההססן סירב לצעד מעין זה והודיע בקול תרועה גדולה על פרישתו לתקופה בלתי ידועה מהחיים הפוליטיים המסואבים. על מידת רצינותו ניתן היה ללמוד מהעובדה שכעבור יממה הסתיימה חופשתו בקול דממה דקה.

מעולם לא השמיע מילה בגנות השחיתות של ראשי קדימה

שחיתות שלטונית וציבורית לא העסיקה מעולם את מופז שמגלה כלפיה אטימות אובססיבית מדאיגה גם כאשר מדובר באישים מרכזיים במדינה שהתעשרו שלא כחוק במהלך פעילותם הציבורית.

מעולם לא השמיע מופז מילה בגנות שחיתותם האישית ועל מעשיהם הפליליים של אישים מרכזיים מקדימה שמילאו תפקידים ממלכתיים בכירים במדינה ביניהם אריאל שרון ובני משפחתו, אהוד אולמרט, אברהם הירשזון, חיים רמון, צחי הנגבי ואחרים.

מצד שני אין למופז בעיה לחבור אל בעלי קופות שרצים התופסים תפקידים בעלי מפתח במפלגה ותמיכתם בו חיונית.

זו אולי הייתה הסיבה לכך שמופז לא פצה פה ולא צפצף נוכח עבירות פליליות שביצעו על-פי החשד אנשי המנגנון הניהולי והכספים בקדימה שעשו בכספי הציבור שמוזרמים לקדימה כבתוך שלהם ולהסתיר מראשי המפלגה את מעלליהם.

מופז לא קבל על שקדימה העסיקה משרד חקירות פרטי כדי להתחקות אחר ביבי ורעייתו ולא ראה בכך כנראה חטא גדול.

התחמק מחשיפת מקור התרומות

בכלל לפעמים נדמה שיש למופז מה הסתיר.

כך למשל אחרי ההתמודדות הראשונה של מופז מול לבני פנתה אומ"ץ אל השניים בבקשה לחשוף את מקורות המימון של התרומות. לבני עשתה זאת ומופז התחמק.

אין זו הפעם הראשונה שאומ"ץ נתקלה במינהל לא תקין לכאורה וגם בדיעבד אצל מופז.

כמה עובדות מבהירות למה מכוונים דברי:

הראשונה בהן מצביעה על תכונה נוספת של צביעות שנחפשה אצל מופז השבוע בשעה שביקר ביום ראשון בבוקר אצל קבוצות חיילים שהמתינו לשווא לעלות לרכבת שהנסיעה בה נחסמה בפניהן.

"אני אעכב בוועדה שאני עומד בראשה העברת תקציבים למערכת הביטחון עד שיוסדר נושא הסעת החיילים ברכבת", הוא הכריז בפאתוס רב.

אזלת היד כשר התחבורה

אולי כדאי להזכיר למופז למגינת ליבו שהוא עצמו לא טיפל בבעיה זו ועקף בעיות אחרות בשנות כהונתו כשר התחבורה שבהן הוכיח אזלת יד.. מופז חתום למעשה על ההתדרדרות הגדולה ברמת תפקודה של הרכבת ובכמה מביצועיה הכושלים שאירעה בתקופתו.

תנועת אומ"ץ פנתה אל מופז בנדון. בפנייתנו נאמר בין השאר: "מצאנו לנכון לחכות כמה ימים אחרי התאונה הקשה של הרכבת בבית יהושע וזאת מטעמי כבוד לנספים של האסון הכבד ואיננו נוהגים לרקוד על דמם של אזרחים שאותם עמותת אומ"ץ מייצגת.

בשנתיים האחרונות קרו תאונות קשות בהן הייתה מעורבת הרכבת וכמעט ערות תאונות שאם היו קורות, תוצאתם הייתה דומה לתאונות שקרו.

לאחר התאונות, קמות ועדות שבודקות את התוצאה של התאונה ולא מסיימות את עבודתן. ניתנים פתרונות לכאורה על-ידי הרכבת וגופים אחרים על-מנת לסמן וי וללכת הלאה.

אותם האנשים בהנהלת הרכבת שהיו אחראים לתהליכים שתוצאותיהם הובילו לאונות עדיין ממשיכים בתפקידם עד התאונה הבאה שתקרה לצערנו מסיבות שיצוינו בהמשך.

אומ"ץ מתריעה מזה שלוש שנים על אי-סדרים ברכבת בכל תחום אפשרי ובעיקר על מינויים בלתי ראויים, מיותרים ולא מקצועיים, על חוסר מינהל תקין ועל חשד לשחיתות. יש בידינו מידע שהיו"ר משה ליאון תרם תרומה נחרצת להידרדרות התנהלות הרכבת בגיבוי השר שטרית ולמעשה הכתובת הייתה על הקיר. לדברי בכירים ברכבת, התאונות הן תוצאה של התנהלות בלתי ראויה של היו"ר, וותיקי ההנהלה וועד העובדים השולט בהנהלה. ידוע לנו כי ההחלטות של היו"ר וההנהלה היו אינטרסנטיות ולא לטובת הרכבת.

מבקר המדינה עומד לפרסם בקרוב בדוח על התנהלות הרכבת ואין תחום שלא כוסה על ידו.

למיטב ידיעתנו הדוח יצביע על עוצמה בלתי נסבלת של השחיתות של היו"ר, וותיק ההנהלה וועד העובדים. כמו-כן הדוח יתייחס להעדר תהליך התנהלות ראויה בכל תחום ותחום וחוסר ניהול מקצועי סביר. על כל אלו העמותה התריעה בפני מבקר המדינה.

שר תחבורה שלא נקט צעדים נדרשים הינו שותף לממצאים החמורים שכלולים בדוח".

מופז לא טרח להגיב על פניה זו של אומ"ץ כפי שחמק להגיב בנושאים אחרים. מופז לא מכיר כנראה את הסעיף בחוק המחייב אותו להשיב על מכתבים.

במהלך שירותו כשר התחבורה עשה מופז כמה צעדים שהוכיחו שהשלטון והמאבקים הפוליטיים הפנימיים שחקו גם את רמתו המוסרית שבה הוא נוהג להתהדר.

התפקדות המונית לקדימה בוועדים הגדולים - בשביל מופז

תנועת אומ"ץ הגישה בשעתו ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר מני מזוז ולמבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס כמה תלונות על התנהלותו הממלכתית הבעייתית של מופז בתקופת כהונתו כשר התחבורה.

בין השאר הצבענו על ההתפקדות ההמונית לקדימה של עובדי גופים כלכליים מסוגם של עובדי רשות הנמלים באמצעות הוועדים הגדולים במשק שהייתה להם זיקה למשרד התחבורה. המסות של העובדים הללו הצביעו כמובן עבור מופז בבחירות המוקדמות בקדימה ונדף מכך ללא ספק חשד לעבירת שוחד בחירות.

לצערנו לא ביצעו גופי אכיפת החוק את מלאכתם נאמנה ומופז נחלץ בעור שיניו מפרשה מביכה.

תלונה אחרת שהגישה בעבר אומ"ץ נגד מופז למבקר המדינה נגעה לביצוע מזורז בקצב בלתי מקובל של פרויקטים תחבורתיים בערים מסוימות שבראשן עמדו אנשי קדימה ששלטו במאגרי קולות של בוחרים חברי קדימה המתגוררים בישובים הללו.

גם הפעם לא נמצאו משום מה קשרים נסיבתיים שיצביעו על הקשר בין הפרויקטים לתמיכה הפוליטית הפנימית.

תלונה שלישית נגד מופז נגעה לשורה של מינויים פוליטיים של מקורבים למיניהם בגופים המסונפים למשרד התחבורה.

החקירות והבדיקות לא סיבכו את מופז אישית אבל הוא כבר מסומן זה מכבר כמי שהמינהל התקין וטוהר המידות אינם עומדים לנגד עיניו במהלך המרוץ הבלתי נלאה שלו לצמרת.

מכסא הרמטכ"ל לכסא שר הביטחון - ללא שום צינון

פרט מאלף שאינו נשכח: במסגרת מרוץ זה דילג מופז מכיסא הרמטכ"ל הצבאי לכיסאו של שר ביטחון האזרחי בממשלתו של שרון ללא תקופת צינון בלי להניד עף עף. לצערי תנועת אומ"ץ הייתה אז בשלבי הקמתה, לא עלתה עדיין על המפה ולא הייתה יכולה לחסום את מופז.

(התנועה לאיכות השלטון בראשותו של עו"ד אליעד שרגא התחמקה מלעתור נגד המינוי מסיבות שלא היה קשה לנחשן).

מי שסובר לתומו שבתחום הביטחוני אפשר להעלות על נס את פעילותו של מופז עלול להתאכזב.

מופז זוקף לזכותו הצטיידות לוקה בחסר של צה"ל בציוד ובאמצעי לחימה בעיקר עבור כוחות המילואים שאת פירות הבושים אכלנו במלחמת לבנות השנייה בניצוחם של ראש הממשלה אולמרט והרמטכ"ל דן חלוץ.

ההתנהלות בתקופת "חומת מגן" - מעולם לא נבדקה

בשעתו חשף עו"ד פיני פישלר, חבר מועצת אומ"ץ, עובדה מצמררת: צה"ל לא ביצע תחקיר יסודי ומקיף כנדרש בפקודת צבא ביחס למבצע "חומת מגן" שהיה בתקופת כהונתו כרמטכ"ל.

תחקיר זה נדרש ממופז לצורך בדיקת פרשה כאובה שאירעה לאחד מחיילי המילואים שנפצע קשה במבצע הכושל בג'נין.

קטע נוגע ללב ממכתבו של פישלר אל מופז המתפרסם בהשמצות חיוניות זועק לשמים:" לפני כ - 3 שנים פניתי בשם מרשי לכבודו וביקשנו לקבל תחקיר של המבצע "חומת מגן" בה השתתף בנו ונפצע אנושות.

התחקיר התבקש ע"מ לעמוד, זה מקרוב, אודות נסיבות פציעתו ואולי דרך לימוד והכרת נסיבות פציעתו ניתן היה לנסות לשקמו.

רק בתום מאבק שארך כ - 3 שנים ורק הודות להתערבות מבקר המדינה כב' השופט [בדימוס] מיכה לינדנשטראוס נאות צ.ה.ל. להעביר את התחקיר למרשי.

אלא שההפתעה הייתה מוחלטת, מייד לאחר קבלת אישור הדרגים לקבלת התחקיר לידי מרשי.

או אז הסתבר כי אין ולא היה תחקיר על כלל המבצע ברמת המטה הכללי ופיקוד המרכז, בכלל ועל-ידי יחידתו של הבן, בפרט למעט, תחקיר על נפילת 15 חיילי צנחנים וזאת כנראה על-רקע מחויבות למשפחות השכולות.

מזכירות פיקוד העליון הורתה לפיקוד המרכז לבצע תחקיר, בדיעבד, לאחר 6 שנים לסיום המבצע! נקשה בפניך: איזה מן תחקיר נתן לעשות לאחר חלוף שנים כה רבות?!. מי זוכר? מה זוכר?.
אכן, צ.ה.ל מבלי כל בושה עשה תחקיר מבזה, מהשפה ולחוץ, רק לצאת ידי חובה בנסותו לאתר את כל מי שהיה מעורב בלחימה.

נדמה כי עניין לנו במחדל הזועק לשמיים.

בתקופת המבצע שימשת כרמטכ"ל האם זו הייתה תרבות התחקירים והפקת לקחים ויישומם?! האם תוכל לתת למרשי תשובה להתנהלות זו של צ.ה.ל. בתקופת היותך רמטכ"ל ואחראי על המבצע?!

מן הדין ומן הצדק יהא כי תבחן את הדברים לעומקם ולאשורם ותשיבנו בהקדם תשובה עניינית וברורה - בכל דרך שתמצא לנכון.

כדרכו בקודש לא הגיב מופז על המכתב.

דרכו של מופז אל ראשות הממשלה עמוסת תחתים ארוכה מאוד ועדיין לא סלולה. בשלב זה מוצע לו שלא להתחבק יתר על המידה עם קבלני הקולות שלו אלא להסתייע ב"קבלני שיפוצים" שיסייעו לו לשפץ את כללי המנהל התקין הלקויים שלו.


      
 

הוספת תגובה חדשה
שם

עד 250 תווים
תגובה
קוד
תגובות
  • אלמוני2
    04/02/2012 11:40:54
    מר אבנרי היקר, כמות השקרים שאתה מביא פה הם בושה לגוף שמתיימר להוות מגן הניקיון בדמוקרטיה.
  • ניצה
    31/01/2012 09:39:57
    המאמר על מופז חריף, ממצא ומלא עובדות כואבות ומרות.
    ישראל-קום והיגאל-אלו הם מנהיגיך ?!
  • אלמוני
    28/01/2012 19:17:08
    למר אבנרי, חלק מטיעונך מופז לא מבין חייבים להעלות את רמת המשכל של הצמרת. לא לאפשר לעולם התחתון לעלות לעליון, ולא לאפשר לרמה הנמוכה לטפס לגבוהה. לעניות דעתי, עוד נדבך בפירמידה .... שיעזור לחלץ את ישראל מהשפל.
  • מענה
    28/01/2012 19:15:06
    לא צריכים היום הרבה כדי להיות ראש ממשלה ראו אולמרט, נתניהו זה לא כבוד כל כך גדול.
  • חושם
    28/01/2012 18:57:33
    מופז רוצה להיות ראש ממשלה. גם אני רוצה
  • שאלה למופז
    28/01/2012 13:00:12
    כעובד בת"א אני נוסע יום יום באמצעות הרכבת. הנסיעה דחוסה ודוחה. מופז לא עשית מאומה למען הרכבת בהיותך שר התחבורה.
  • ניר
    28/01/2012 12:57:19
    חבל על הזמן, תנועת קדימה בהתנהלות ליבני ומופז על הפנים. תנועה חלולה העשויה להעלם מהמפה הפוליטית לאריה, כשרון כתיבה מדהים. תבורך
  • לעזרא
    28/01/2012 12:56:40
    אתה צודק
  • רונית
    28/01/2012 12:51:03
    כתבה מעולה של אריה על התנהלותו של מופז כשר התחבורה, רמטכל ושר הבטחון למופז אין כל סכוי להבחר כיו"ר התנועה הצבור לא רואה בו מנהיג .
  • ישי
    28/01/2012 12:47:37
    דרוזים רבים בדלית הכרמל ועוספיה הצביעו עבור מופז בהיותו שר התחבורה. הבטחותיו להם, הן הסיבה לבחירת מופז בפריימרייז.
  • עזרא מנצור
    28/01/2012 12:40:17
    חלומו של מופז זה להיות לשון מאזניים כמנהיג קדימה וכך לקבל את תיק הביטחון. חשוב מאוד לקרוא את שנכתב לעיל כדי להכיר את האיש שהיה לרמטכ"ל בדרך מוזרה, ובמלחמת לבנון התברר כי השאיר אחריו צבא חלוד וחלוש...אגב, כשר התחבורה היה גם כן כשלון מהדהד! חובה להזהיר כל מי שמצביע לכנסת מפני שאול מופז הלז, שאני רואה בו סכנה ממשית בתור נושא משרה שיש עמה אחריות!
  • שושפרי
    28/01/2012 12:04:16
    כתבה מעמיקה ומקיפה על מופז. כל מילה אמת. בהיותו שר התחבורה, רבים הצביעו עבורו עתה, אין למופז כל סכוי. אינו מנהיג ואינו איש בשורה.
  • גיל נתן
    27/01/2012 22:18:39
    למופז לא יעזור שום שיפוץ. הגדרת אותו אריה אבנרי למופת, כזה הוא האיש ואין בילתו. חבל על המאמצים. מספיק מנהיגים מסוג.......
  • לבן דוגית
    27/01/2012 19:02:53
    אם אני קורא נכון את המפה הפוליטית אולמרט המקביילביסט ימליך את לפיד בראשות קדימה כי להיפטר מלבני וממופז ובוא היום הוא יחסל אותו פוליטית וירש אותו
  • בן דוגית
    27/01/2012 18:04:28
    אריה אבנרי כבר מזמן הסב תשומת-לב לחולשותיה של ציפי לבני שמצאה עצמה עטופה ומחובקת בידי אישים החשודים כנגועים בחוסר יושרה, בלשון המעטה. אבל חלק מחולשה זו נגרם בגלל שאול מופז שמרגע ראשון, מבלי לתת למנהיגת המפלגה יום של חסד, הכריז על כוונתו המרכזית להחליף את לבני. כך, בשיטתיות, בחוסר הגינות מיזערית, חתר איש זה תחת הנהגתה של לבני כשהוא זורע רוח רעה ברבים מבין "חברי" הצמרת של קדימה ומרסק בשיטתיות את מפלגתו. והנה מופז כבר קיבץ מסביבו חבורה מתאימה לשיעורו: שורת גמדים פוליטיים, ליליפוטים של ממש. דבר לא מרתיע אותו. גם לא סקרים חדים המצביעים כי מבחינת ציבור המצביעים סיכוייו להנהיג מפלגה קטנים מיכולתה של לבני - שכן יותר ויותר הוא נתפש כחתרן אובססיבי והרסני.
  • שלומית
    27/01/2012 16:43:37
    מופז אינו משדר אמינות וגם לא עקביות. מנסה לדרוס את מי שמפריע לו אבל הוא אדם ללא כריזמה וללא כלום, אין בו כלום. מאמר ממצה מאוד.
  • חייל קרבי
    27/01/2012 15:35:10
    מופז נכשל בבחינות לקורס קצינים וקודם בלי שסיים את הקורס

  • מאירה
    27/01/2012 14:54:43
    מעניין מי יזכיר לכולם את יכולותיו האמיתיות של מופז, שרק בגלל אובססיה אישית חזר כמה וכמה פעמים לקורס קצינים עד שהתקבל.
  • דור
    27/01/2012 14:53:20
    תודה לאריה, שהזכיר למופז את תיפקודו כשר התחבורה. זכור לכולם שהוא לא עסק בזה, אלא המשיך לשמור על שמו בתיקשורת כמומחה לביטחון ישראל.
  • אוריאל
    27/01/2012 14:51:49
    מופז חושב ששכחו לו "בית לא עוזבים",כך שאמינותו מוטלת בספק. ועליו נאמר על ראש הגנב בוער הכובע, כשקרא לרה"מ שקרן.
    עיצוב: סטודיו נעמה