ה"טבח" המטריד (96)  |  

מסתבר שלמרות הפרשה המבישה, בה נחשד נתן אשל בהטרדת עובדת בלשכת ראש הממשלה, המשיך בנימין נתניהו להתייחס אליו כאיש אמונו הקרוב, והטיל עליו שליחויות שונות, בעיקר בתחום הפוליטי. לאחרונה גם נראה אשל מסתודד בארבע עיניים עם ראש הממשלה במהלך "השבעה" של אביו המנוח  מעניין מי משלם לאשל שכר עבור פעילותו המתמשכת בלשכת ראש הממשלה...
 
המאסטר שף הפוליטי, ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא התקשה השבוע למצוא "טבח פוליטי" מיומן, קונדוקטור וקומבינאטור משופשף ומיומן, שעליו הוא הטיל להכין עבורנו מנה עיקרית מצחינה של תבשיל קואליציוני עם שליחיו של שאול מופז, שהחל את הקריירה הפוליטית העלובה והמזגזגת שלו כתחמן מתלמד, ועתה קיבל תואר של נכלולי מדופלם.

לא קשה לזהות את זהותו של ה"טבח" האישי של ביבי - זהו נתן אשל, מנהל לשכת ראש הממשלה לשעבר, האיש שהעניק בשנים האחרונות שירותים פוליטיים ואישיים לבנימין ושרה נתניהו, והמשיך לשרת את אדונו לשעבר המיליארדר שלדון אדלסון, חברו הטוב של ביבי, שהעסיק אותו בעבר בחינמון "ישראל היום" וממשיך לפרוס עליו את חסותו.

נתניהו דיבר בשני קולות. מצד אחד הוא הכריז שיעשה הכל כדי למנוע פגיעה במערכת המשפט, ומצד שני הוא לא נמנע מלעקוף את שלטון החוק או להתעלם ממנו בנושאים חשובים לו, בעיקר בתחום הפוליטי, כמו, למשל, בפרשת אשל.

פרשת נתן אשל 
לנתניהו לא הפריעה העובדה ששלושה עובדים בכירים בלשכתו פנו בראשית השנה, בעצתו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר עו"ד מני מזוז, ליועץ הנוכחי עו"ד יהודה וינשטיין, והגישו תלונה נגד אשל בחשד של הטרדה מינית של עובדת ותיקה בלשכה, שכינויה היה ר', שכלפיה הפעיל אשל אמצעים לא כשרים נוספים של פגיעה בפרטיותה בצורה אובססיבית כיאה לאופיו.

וינשטיין לא הורה משום מה על חקירה משטרתית כפי שנעשה, למשל, לגבי שר המשפטים לשעבר חיים רמון, אלא העדיף להעביר מידע זה לחקירה בנציבות שירות המדינה. הנימוק הפורמאלי היה שעובדת הלשכה ר' העדיפה שלא להתלונן נגד אשל. מאוחר יותר סירבה ר' לשתף פעולה גם עם חוקרי נציבות שירות המדינה.

בעקבות החקירה הוסכם על עסקת טיעון, לפיה יעמוד אשל לדין משמעתי בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה, שבו יבקשו הצדדים עונש מוסכם של נזיפה חמורה, ויתפטר משירות המדינה. במקביל, התחייב אשל שלא לעבוד יותר בשירות המדינה.

בסוגריים אני מבקש לציין פרט מאלף: כאשר נודע לאומ"ץ כי ההסדר כולל גם תשלום פיצויים נכבדים לאשל, פנינו אל היועץ המשפטי בעניין זה:
"על-פי הסדר שנחתם בימים אלה בין נציבות שרות המדינה לבין נתן אשל לשעבר ראש לשכת ראש הממשלה, נקבע כי ישולמו לו פיצויים בסך 120,000 ש"ח מקופת המדינה. (אשל דרש סכום גבוה יותר אך הוחלט להפחית את הסכום.)
מאחר שאשל הודה במסגרת ההסדר בהתנהגות לא הולמת, התפטר מתפקידו והתחייב שלא לעבוד יותר בשרות המדינה, נראה לנו שאין מקום לשלם לו תשלום כלשהו מהקופה הציבורית.
תנועת אומ"ץ סבורה שהנציבות גילתה נדיבות רבה מדי כלפי אשל בהסדר שנקבע עימו ותשלום הפיצויים נראה לנו מיותר".
עד כה לא התקבלה תשובה של היועץ המשפטי.

חזר ללשכה מהחלון 
מסתבר שלמרות הפרשה המבישה, המשיך ראש הממשלה להתייחס אל אשל כאיש אמונו הקרוב, והטיל עליו שליחויות שונות בעיקר בתחום הפוליטי והמפלגות החרדיות. בשלב הראשון הדבר נעשה בחשאי, מבלי שאשל הגיע ללשכת ראש הממשלה. נתניהו שמר על ערוץ שיחות טלפוני קבוע עם אשל ומדי פעם נפגש איתו במשכן הכנסת ואירח אותו במעונו הרשמי. מדי פעם קלטו המצלמות את אשל ממשיך לצעוד לצידו של ביבי במסדרונות הכנסת כפי שנהג לפני ישיבות הממשלה. עולם הזוי כמנהגו נוהג.

גם רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, שאשל סיפק לה בעבר שירותי דיווח קבועים על מעשיו ופגישותיו של ביבי, ממשיכה לשמור על קשר עם אשל. באחרונה אשל גם העיד במהלך דיון משפטי בתביעה שהגישה שרה נתניהו - תביעת נזיקין נגד עובדת משק בית לשעבר. עדותו של אשל הציגה, כמובן, את שרה נתניהו כאישה טובה, ישרה, מבריקה ומעסיקה למופת.

אומ"ץ לא הייתה יכולה לעמוד מן הצד נוכח חזרתו של אשל בחלון ללשכת ראש הממשלה שממנה הושלך מהדלת, והחליטה להפנות את תשומת ליבו של היועץ המשפטי לממשלה עם העתק פורמאלי למבקר המדינה. בפניית אומ"ץ נאמר:
"כידוע פרש מתפקידו לפני כמה שבועות בשל התנהגות לא הולמת מנהל לשכת ראש הממשלה לשעבר נתן אשל במסגרת הסדר טיעון עם נציבות שירות המדינה על דעתך שעל פיו התחייב הנ"ל שלא להיות מועסק יותר בשירות המדינה.
על-פי מידע שהגיע לתנועת אומ"ץ ממשיך אשל להופיע באורח קבוע למשרד ראש המשלה ואף כי אין לו חדר קבוע הוא מקיים מגעים הן עם ראש הממשלה והן עם אנשי הלשכה.
במקביל נודע לאומ"ץ כי אשל פועל בשירותו של ראש הממשלה בקיום קשרים בעלי אופי פוליטי עם ראשי המפלגות החרדיות וגורמים פוליטיים אחרים.
אנו מבקשים לדעת האם פעילותו של אשל אינה חורגת מההסדר שהושג בשעתו עם הנציבות.
תלויה ועומדת גם השאלה האם אשל מקבל תמורה כספית עבור עבודתו החדשה והאם גם עניין זה אינו מנוגד להסכם".
תשובתו של היועץ המשפטי: "הנושא עדיין נמצא בטיפול". גם מבקר המדינה ממתין לה בעניין רב.

מגעים עם אנשי מופז 
בשבועות האחרונים, לקראת ההחלטה על הקדמת הבחירות, הטיל נתניהו על אשל לנהל מגעים עם כמה מהמפלגות, במיוחד המפלגות החרדיות. במהלך "השבעה" של ראש הממשלה על אביו בנציון נתניהו, הגיע אשל לבית אביו המנוח של נתניהו לכמה שעות מדי יום. מדי פעם הסתודד עם נתניהו בארבע עיניים.

מאוחר יותר נודע שגם במהלך "השבעה" ניהל אשל מטעמו של נתניהו מגעים עם אנשיו של מופז לקראת גיבוש ההסכם הקואליציוני, שאושר על-ידי חברי הכנסת האופורטוניסטים של קדימה, שהעדיפו להמשיך להצמיד את ישבניהם לכיסאות הכנסת ומושבי המכוניות הצמודות שלהם.

עוד לפני שנרקחה העסקה הפוליטית בין הליכוד לבין קדימה, ניסה אשל למרק את עצמו מפרשת ההטרדה המינית ופנה לנציבות שירות המדינה בבקשה שחרף עסקת הטיעון שחתם עליה, תיקו ייפתח מחדש וקלונו האישי יימחק. הנציבות הודיעה לו שהתיק סגור והוא לא יכול להיות יותר עובד מדינה. מעניין מי משלם לו שכר עבור פעילותו המתמשכת בלשכת ראש הממשלה.

אפילוג 
כאשר נמסר באחרונה על הסכמה כללית להקדים את הבחירות ל-4 בספטמבר, התכוונה אומ"ץ לפנות אל כל ראשי המפלגות שהיו אמורות להתמודד במערכת הבחירות הקרובה, בקריאה לחתום על התחייבות להיאבק בשחיתות השלטונית.

בבחירות הקודמות הייתה פנייה דומה של אומ"ץ. נתניהו וראשי המפלגות האחרות התחמקו מלהתחייב, פרט לציפי לבני מנהיגת קדימה לשעבר. אבל ציפי לא עמדה בדיבורה, הקיפה את עצמה בפוליטיקאים מושחתים וגייסה נוכלים פוליטיים נוספים להעניק לה שירותים נוספים.

ביטול הקדמת הבחירות ייתר את הפנייה שלנו אל הקואליציה המעובה בסיעת קדימה. אל מופז אין טעם לפנות, האיש שהתחזה לישר והתהדר בכך, הפך לחלק מהשחיתות השלטונית. אפשר אולי רק להתנחם בכך שנותר למופז קמצוץ של בושה. הוא נמנע מלהזמין למשכן הכנסת את בני משפחתו לטקס השבעתו כמשנה לראש הממשלה כדי שלא יחזו בחרפתו.


      
 

הוספת תגובה חדשה
שם

עד 250 תווים
תגובה
קוד
תגובות
  • יעקב מאור
    13/05/2012 08:50:25
    תנועתנו אימצה את דברי חז"ל "מודה ועוזב - ירוחם". נתן אשל חטא בחטא קטן לעומת חטאים של הרבה אנשים בצמרת. הוא מושחת פחות מאחרים בסביבת ביבי. הבה נרד ממנו
  • צלם
    12/05/2012 21:48:25
    מעשה מגונה של נתן אשל - צילום תחתונים ורקח עסקת מופזזזזז - אברמוביץ' הגדיר יפה - בכל מקום בו יש מעשה מגונה תמצאו את נתן אשל....
  • לרפי
    12/05/2012 13:47:32
    אם אתה בפייסבוק הפץ את המאמר כדי שכל אשה תדע מי הן נבחרות הציבור שלה
  • רפי זיברגר
    12/05/2012 13:25:26
    שלחתי את המאמר שלך לכל חברות הכנסת כולל השאלה איך יכול להיות שנתן אשל היה מעורב מתאם ראש הממשלה בתיווך בהקמת ממשלת ליכוד לאומי, כמה ענו לדעתך לאתגר הנ"ל? רק אחת ח"כ סולדקין וגם בסיכומו של דבר שלחה אותי לליכוד לקבל תשובה על העסקתו של נתן אשל. כלומר שבפעם הבאה שאתה שומע על חברת כנסת "פמינסטית" שקופצת בראש על כך שהיא שומרת על כבודה וזכויותיה של האשה, תדע ,ואומר זאת בלשון העם , הכל חארטה.
  • לחנה
    12/05/2012 06:45:09
    אני בוטחת ביושרו של עמנואל רוזן הכותב בידיעות.
    אינו מושפע מנוני מוזס כמו בשלטון סטאלין
    תפוצת העתון ידיעות נחלשה . נמכר בשקל
    בחנויות ובתחנות
  • חנה
    11/05/2012 23:12:17
    עמנואל רוזן כתב בידיעות אחרונות. המשך המשפט כבר לא רלוונטי. בידיעות אחרונות שולט נוני מוזס כמו בשלטון סטאלין בברית המועצות.
  • מוישה
    11/05/2012 23:11:53
    אכן, בעיתונים יש הרבה זבל שכותבים עיתונאים מטעם. אם המקור שלך זו הרכילות בעיתונים יבושם לך.
  • לידיעה
    11/05/2012 21:12:21
    המאמר נמצא גם בפייסבוק, באתר אומ"ץ אתר אריה אבנרי ו-NEWS1 ותפוצה נוספת. גם לך חדוה מותר להפיץ למכותבים שלך
  • לחדוה
    11/05/2012 20:41:04
    הפסיקי להיות תמימה. עיתונים ארציים לא היו מפרסמים את מאמריו של אריה אבנרי. הם מתפרסמים לעומת זאת באתר "חדשות מחלקה ראשונה" חדוה גם לך מותר להפיץ
  • אבי
    11/05/2012 20:09:51
    חשוב מאוד לפרסם את כתבותיו של אריה אוצר בלום של תוכן מעמיק השזור בהומור הוקרתי לאריה במלחמתו הנחושה נגד השחיתות הצבורית
  • חדוה יחזקאלי
    11/05/2012 19:29:11
    זה פשוט ביזבוז שציבור קוראי מאמרך אין לו תפוצה גדולה.
    בית משפחת נתניהו על אנשיו מזכירים לי יותר את מרי אנטואנט בימי צרפת העליזים.
  • חדוה יחזקאלי
    11/05/2012 19:26:46
    המאמרים של אריה אבנרי הם מלאים בהומור אלגנטי, מבריק וחכם. כמה חבל שעם ישראל לא חשוף אליהם. אריה אני מציעה שיהיה לך טור בעיתונות הארצי.
  • מוישלה
    11/05/2012 18:52:51
    אין צורך לנחש הכל כתוב מסופר ומפורסם. קרא בעיתונים, צפה בטלוויזיה וגלוש באינטרנט
  • אוריאל.
    11/05/2012 18:09:23
    האמנם? בחברות? מתי מכירים חבר ?
  • מוישה
    11/05/2012 18:06:03
    לקרוא ולצחוק. הצטרפתם לאלה המניחים ומנחשים מה קורה בבית משפחת נתניהו.
  • ליענקלה שושפרי
    11/05/2012 17:47:25
    שרהלה אינה אומללה. נהנתנית שחושבת רק על עצמה ועל טובתה האישית. התנהגותה כלפי הזולת מבישה. חושבת שהכל מגיע לה בהיותה אשת ראש הממשלה
  • שוש
    11/05/2012 17:38:34
    ציפי לבני היא אכזבה עבורנו. השאירה לקדימה חובות של מליונים בגלל התנהלות מושחתת. לא פעלה למען האזרח הפשוט לא עשתה מאומה במשך 3 שנים.
  • לאליס
    11/05/2012 15:29:24
    ניחא שנתניהו רשע, שיהיה רשע כלפי אשתו ו/או חבריו, הבעיה שהוא הורס את המדינה כולה. "הדג מסריח מהראש"
  • לאליס
    11/05/2012 15:29:09
    כל מילה בסלע
  • אליס
    11/05/2012 15:21:54
    ביבי מצפצף עלינו, הציבור הרחב בלי להניד עפעף. הוא פיטר 2 מהאנשים ש"העזו" להוציא לאור את המטריד המיני- אשל, עזר למטריד המיני -אשל לסגור "קומבינה" עם נציבות שירות המדינה, עזר לו לקבל 120,000 ש"ח פיצויים (על מה?!) נתניהו פשוט רשע!
  • לאוריאל
    11/05/2012 15:09:50
    חברות אינה מקדשת אמצעים לא כשרים
  • לשי
    11/05/2012 14:53:12
    רק לרבין היה מותר למכור את המדינה תמורת מיצובישי, ולגרום ליותר מ 1000 הרוגים שהוא נתן להם שם קורבנות השלום. והתיקשורת אמרה אמן.
  • יענקלה
    11/05/2012 13:56:02
    מי מדווח לשרה האומללה על מעלליו של בעלה?
  • שוש פרי וחברותיה
    11/05/2012 13:44:08
    דעותיכם ידועות. אבל נתניהו הוא המנהיג הנבחר, והיציבות במדינה נשמרת לאורך יותר משלוש שנים.אלה העובדות. אוטופיה נתנה לכן ציפי ליבני. תמשיכו ותבנו עליה.
  • אוריאל
    11/05/2012 13:42:02
    במערכת הפוליטית בה בקלות אחד דוחף סכין לשני טיבעי להשען על אדם שהאינטרסים שלו הם חברות. ובמסגרת זו יעשה שירות לחבר!!!אני מבין את הבחירה של נתניהו באשל
  • אריאל.
    11/05/2012 13:36:51
    לכל אחד יש איש אימון. אשל הוא איש אימונו. לכן טיבעי שיעזר בו. אינני מכירה איש מהצדיקים כאן שהפנה עורף לחבר נאמן גם כסרח. חבר הוא חבר.
  • אלי
    11/05/2012 12:32:23
    "אומץ" התנועה היחידה הפועלת למיגור השחיתות הצבורית באומץ ובנחישות לצערי, כל עוד וינטשיין בתפקידו , אין תקווה לשנוי השחיתות והסיאוב יימשכו
  • שי
    11/05/2012 12:21:38
    מה אפשר לצפות מנתניהו מופז וברק מסיירת המטכל , החושבים שהם מעל החוק , להם הכל מותר הם מייצגים פוליטיקה מלוכלכת ומסואבת צבור הכונו למחאה אסור לשתוק
  • בן דוגית
    11/05/2012 12:27:28
    נתניהו ירק בפני כולם - הרשימה המדוייקת הזאת של אריה אבנרי היא פרשנות מושחזת על אובדן חושי האיזון של ראש הממשלה. האיש הזה איננו מסתפק בתואר שהרוויח ביושר "שבשבת רוחות". בפרשת אשל (פרק חדש: השיבה הביתה), נתניהו מוכיח את גסות רוחו וצפצופו על החוק תוך שהוא חוזר ומשתמש בשירותיו של "אמן צילום התחתונים". אבנרי, כיו"ר אומ"ץ, ממזג היטב את התפקיד הלוחמני והחשוב הזה עם חשיפה בלתי פוסקת של מחדלי אלה הנחשבים על-ידי רבים כמנהיגים. ועל זה כבר נאמר כי "פני הדור כפני הכלב". ואילו אנחנו תחת אלה המפזזים וצוהלים - איש איש מאתנו נדרש לגורלו.
  • נחום
    11/05/2012 12:17:30
    מופז בגד במצביעים שבחרו ב"קדימה והצטרף לביבי ברק פעל באותה דרך, הקים מפלגת העצמאות והצטרף לביבי צפצף למצביעיו. אין שוני בין 2 המנהיגים המושחתים
  • שושפרי
    11/05/2012 12:11:38
    עמנואל רוזן כתב בידיעות שנתניהו אינו מסוגל להחליט אינו מסוגל לשלוט לכן מופז יהיה עזר להחלטותיו ,שיחזיק לו את היד
    בהתנהלותו בשלטון
  • שוש
    11/05/2012 12:05:51
    ביבי הגן על אשל, וגידף את 3 העוזרים בלשכתו, שמלאו את חובתם הצבורית והתלוננו נגד אשל למופז ונתניהו אין טיפת כבוד אישי לשלטון החוק
  • רונית
    11/05/2012 11:50:17
    היועץ המשפטי ויינשטיין אדיש לשלטון החוק, לכן, אשל ימשיך בעבודתו הצבורית כל עוד וינשטיין בתפקיד מערכת אכיפת החוק בקריסה אין תקווה
  • אביגיל
    11/05/2012 10:20:31
    אין בושות למטריד הסדרתי נתן אשל, הכיפה על ראשו מכסה הכל, פשוט מגעיל. ירדנו לשפל שבשפל בתקופת שלטונו של נתניהו
  • מיכאל רוזן
    11/05/2012 10:11:23
    מאמר מבריק! עין חדה! יש להפסיק את ההתנהגות חסרת האחריות בצמרת השלטונית, יש גבול למה שנתניהו יכול להרשות לעצמו. רוב הציבור אינו מיוצג. ישר כוח לאריה אבנרי
    עיצוב: סטודיו נעמה