|
כ"ץ שר הקומבינות (108) |          
 כבר כאשר היה ישראל כ"ץ סטודנט גברתן, הוא שימש עוזרו האישי של אריאל שרון, אחד האישים המושחתים ביותר בתולדות המדינה, ולמד ממנו כיצד לייצר קומבינות פוליטיות ולבשל תרגילים מסריחים. לעיתים נדמה כי התלמיד עלה על רבו שר התחבורה מנהל בימים אלה מאבק סמוי נגד ראש הממשלה על גב אזרחי המדינה. לא ברור לאן תוביל ההתדרדרות במערכת היחסים בין שני האישים ונראה שהיא תעבור במוקדם או במאוחר למגרש הליכוד
צריך להיות מצויד במידה בלתי מבוטלת של חוצפה כדי ששר בממשלה ישתמש בפעילות השוטפת של משרדו כדי לקדם בדרכים ציניות ובמהירות מעל המותר בחוק אינטרסים פוליטיים אישיים. אדם זה הוא שר התחבורה, ישראל כ"ץ, המשמש במקביל כיושב-ראש הנצחי של מזכירות הליכוד ומבקש בכל פעם שהוא חושש לפיחות במעמד להוכיח כי הוא בעל הבית של הליכוד.
בניגוד לכמה מעמיתיו השרים, מסוגם של בוגי יעלון, גדעון סער, סילבן שלום ומשה כחלון, שרואים את עצמם מועמדים פוטנציאליים לראשות הממשלה, לא הכריז על עצמו כ"ץ כיורש של נתניהו. אבל כ"ץ לא ירשה שמעמדו יתערער ביוזמתו של ראש הממשלה שהחל מטפח בשבועות האחרונים את שנוא-נפשו צחי הנגבי, המקורב מאוד לנתניהו ומיועד לשמש כשר להגנת העורף ולהצטרף לקבוצת "היורשים". תעמולת בחירות מוקדמת כ"ץ ראה את עצמו עד כה כמקורב מאוד אל נתניהו וכמי שמספק לו הזדמנויות להצטלם לצידו בפתיחתם של מחלפים חדשים וחנוכת קווים חדשים לרכבת ולאוטובוסים. במסגרת שיתוף הפעולה בין השניים הוצבו לפני למעלה משנה בצמתים המרכזיים עשרות שלטי-ענק עם צילומיהם שבישרו על תוכניות פיתוח הכבישים והמחלפים. תנועת אומ"ץ ראתה בכך ניהול תעמולת בחירות מוקדמת בהיקף של מאות אלפי שקלים מתקציב המדינה והתריעה על כך בפני מבקר המדינה. אומ"ץ דרשה במקביל מהמבקר לחייב את נתניהו וכ"ץ לממן מכיסם הפרטי את מסע השילוט הלא חוקי. בעקבות הפנייה ניתנה הוראה להסיר את השלטים אך לא הייתה דרישה להחזר מימון ההשקעה.
זו הסיבה שההרמוניה ששררה בעבר בין ראש הממשלה ובין שר התחבורה הגיעה לסיומה, וכ"ץ לא מהסס לנהל בימים אלה מאבק סמוי נגד נתניהו על גבם של אזרחי המדינה שמתבקשים לשלם את החשבון. אחת הדוגמאות האחרונות קשורות בחברת רכבת ישראל, בעלת התדמית הירודה בגלל השביתות התכופות, תאונות המסילה הרבות, התחזוקה הירודה ותנאי הנסיעה הבלתי נסבלים. הרפורמה התקועה ברכבת ישראל בשעתו הייתה לנו עדיין אשליה שהשר כ"ץ יצליח לממש את הרפורמה המתכוננת והחיונית ברכבת ישראל, בניסיון אחרון למנוע את ירידתה מהפסים. בהקשר לכך שלחנו אל השר את המכתב הבא שכלל קורטוב של אופטימיות זהירה:
"תנועת אומ"ץ מטפלת בשנים האחרונות בשורה של נושאים שקשורים במנהל לא תקין, העדר טוהר המידות ומעשי שחיתות אישיים שנעשו בחברת רכבת ישראל.
במסגרת זו טיפלנו בין השאר בתאונות חמורות שאירעו ברכבות ובנושא התחזוקה הגרועה והניסיונות החוזרים ונשנים של ועד העובדים הכוחני לשלוט בחברת רכבת ישראל ולהכתיב את מהלכיה והכל על גבם של ציבור הנוסעים שהפך בידיהם לבן ערובה.
אומ"ץ בירכה באחרונה את צעדיך לרפורמה חיונית ברכבת ישראל.
עוד לפני שהרפורמה תתממש, מתברר שהמצב הנוכחי ברכבת מבחינת בטיחות הנוסעים הינו בלתי נסבל ולא ניתן לעבור לסדר היום.
בתוכנית "המקור" ששודרה השבוע בטלוויזיה בערוץ 10 נחשפה עובדה מדהימה שעל פיה לא רק שמערך התחזוקה לקוי מעיקרו אלא שלא קיים כלל פיקוח על עבודת התחזוקה של העובדים הנוקטים בעיצומים ומשום כך קיימת סכנה ממשית לחיי אדם בגלל חשד לרשלנות בעבודות התחזוקה.
במצב הנוכחי הבטיחות ברכבת התדרדרה לשפל חדש וזאת בתקופה שבה חל גידול מתמיד במספרם של משתמשי הרכבת הנוסעים לעיתים בקרונות עמוסים לעייפה. אנו דורשים את התערבותך המיידית על-מנת למנוע תאונות ואסונות כבדים ברכבת ישראל".
העתק נשלח אל מבקר המדינה לשעבר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, אבל עד מהרה התברר לנו שהרפורמה תקועה, מאחר שלשר כ"ץ יש לעיתים שיקולים פוליטיים של פריימריז שמנווטים את דרכו. התרגיל המסריח בשיתוף עם עיני ואמנם, למרות גירעונות הענק של הרכבת שמתקשה לשלם את משכורתיהם של עובדיה, דוחף כ"ץ בחודשים האחרונים לפעולות ראוותניות ובלתי רנטביליות כמו הנחת מסילת ברזל לאילת, חידוש רכבת העמק וחיבור ישובים מעבר לקו הירוק. העובדה שמשרד האוצר פתח במבצע חילוץ והילווה לרכבת חצי מיליארד שקלים כדי להצילה מקריסה, לא מזיזה כל-כך לשר כ"ץ שיודע היטב כי בחודשי בחירות הממשמשים ובאים נפרצים התקציבים.
לפני כמה חודשים, בעיצומן של השביתות הפראיות ברכבת, ביוזמתה של גילה אדרעי, יו"ר ועד העובדים הכוחני, סיכמו ביניהם ראש הממשלה ושר התחבורה על סגירתה של חברת רכבת ישראל שהגיעה כמעט לקצה המסילה. המטרה הייתה להקים את החברה מחדש על בסיס כלכלי תוך יצירת אמצעים למניעת שביתות פראיות ומסירת התחזוקה הלקויה של הרכבת לחברה זרה שתשפר את מצבם של הקטרים והקרונות, אלא שכ"ץ העדיף לצפצף על ביבי ולהשאיר את הרכבת פעילה.
לעומת זאת הזדרז לעשות תרגיל מסריח סודי עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שעל פיו התחייב כ"ץ לא ליצור זעם של נוסעים נגד עיני ערב הבחירות להסתדרות ותמורת זאת יפעל עיני להדחתה של גילה אדרעי אחרי הבחירות. הזרזיר כ"ץ והעורב עיני קיימו את הבטחתם זה לזה. לא במקרה הזדרז כ"ץ לברך על הדחתה של אדרעי שבושלה, נאפתה וטוגנה על-ידי שני השפים שמדי פעם גם "מתקוטטים" בפומבי להנאתנו.
פארסה אחת גדולה בשבועות האחרונים החליט כ"ץ לכופף את ראש הממשלה ופעל לסלק את אורי יוגב, איש אמונו של ביבי, ששימש בשנה וחצי האחרונות כיו"ר זמני של דירקטוריון חברת רכבת ישראל. לכוונת ההדחה הייתה גם כוונה נסתרת: יוגב הוא לא כוס הקפה של כ"ץ ולא ישתף איתו פעולה במינויים של עובדים שהשר חפץ ביקרם.
כ"ץ הודיע כי בכוונתו למנות את דורון וייס, סגן ראש השב"כ לשעבר, כיו"ר קבוע ופעיל של הדירקטוריון למורת רוחה של לשכת ראש הממשלה. כדי לבשל את המינוי, טרח כ"ץ למנות את וייס. ראש הממשלה גייס לעזרתו את שר האוצר ונמסרה הודעה שעל פיה וייס חסר ניסיון וידע על הרכבת, ודווקא בתקופה זו דרוש לרכבת אדם מסוגו של יוגב.
ישיבת ההדחה של יוגב שנערכה השבוע הייתה פארסה אחת גדולה ונערכה בניגוד לכללי המינהל התקין והיושר הציבורי כנהוג בבית מדרשו של כ"ץ. היו"ר החדש וייס, שחתם קודם לכן על מכתב ההדחה של יוגב, השתתף בישיבה והצביע בעד ההדחה. כך עשו גם שני נציגי משרד התחבורה בדירקטוריון, והודו שהם נאלצים לספק את הסחורה הפגומה בלחץ שר התחבורה שהכתיב להם את המינוי.
אומ"ץ פנתה אל משרד מבקר המדינה החדש, השופט בדימוס יוסף שפירא, בדרישה שמשרדו יבדוק את שאלת חוקיותה של ההחלטה שהתקבלה. ליוגב המודח לא נותר אלא לקונן ולהכריז: "אני לא יודע על מה ולמה הודחתי".
מעניין כיצד יגיב נתניהו מול שר האוצר הכוחני שלו שאיבד מזמן את הברקסים וממשיך לנסוע נגד הכיוון.
כ"ץ לא הסתפק בכך והחליט לשמוט את השטיח מתחת לרגלו הפגועה של ביבי, כאשר חתם בראשי תיבות על הסכם התעופה של "שמיים פתוחים", שבו היה מעורב נתניהו ורצה להיות שותף לחתימה. בשלב זה לא ברור לאן תוביל ההתדרדרות במערכת היחסים בין שני האישים ונראה שהיא תעבור במוקדם או במאוחר למגרשו של הליכוד.
לא עוצר בתמרור "עצור!" מצויים אישי ציבור במספר רב, שבגלל קופות השרצים העמוסות שלהם לא הייתי קונה מהם אפילו מכונית חדשה עם אחריות לשלוש שנים ומיכל דלק מלא. באחד המקומות הראשונים ברשימה עומד שר התחבורה ישראל כ"ץ, אדם חסר-בלמים אישיים, למרות שתפקידו המיניסטריאלי מחייב אותו להפעיל אמצעי-בלימה.
כבר כאשר היה כ"ץ סטודנט גברתן, הוא שימש עוזרו האישי של אריאל שרון, אחד האישים המושחתים ביותר בתולדות המדינה, ולמד ממנו כיצד לייצר קומבינות פוליטיות ולבשל תרגילים מסריחים. לעיתים נדמה כי התלמיד עלה על רבו בעולם התככים, ובין השאר לא הייתה לו בעיה לבגוד בשרון ולמעול באמונו כשחש שמעמדו נחלש. בשעתו כתב העיתונאי עוזי בנזימן ספר ביוגרפי על שרון והעניק לו שם מעולם התחבורה: "לא עוצר באדום". דומה שעל תלמידו כ"ץ ניתן לומר: מתעלם מתמרור "עצור".
כ"ץ היה בעבר חלוץ המינויים הפוליטיים בסיטונות במשרד החקלאות בתקופת כהונתו הראשונה של נתניהו כראש הממשלה. מבקר המדינה פרסם דוח חמור על התנהלותו הלא חוקית של כ"ץ, שבעקבותיו נפתחה חקירת משטרה שממנה נחלץ כ"ץ באי-הגשת כתב אישום נגדו. מי שסבר לתומו שהוא למד, כביכול, לקח, אינו מכיר את המושג "שור מועד". כ"ץ מעדיף שאחרים יעשו עבורו את המלאכה המלוכלכת בלי להותיר סימני צמיגים שיוליכו אליו.
דוגמה לא ידועה להתנהלותו הבעייתית של השר קשורה בסגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף (במיל.) דן הראל, שכיהן תקופה קצרה יחסית כמנכ"ל משרד התחבורה. באורח מפתיע הודיע באחד הימים הראל על התפטרותו וסירב לתת לכך נימוק. כ"ץ קיבל את התפטרותו בלי להניד את עפעפיו הדשנים. רק כעבור זמן נלחש מפה לאוזן כי הראל סירב להיות המוציא והמביא של כ"ץ במינויים פוליטיים במשרד.
אי-אפשר לקפח את כ"ץ ולא לציין את העובדה המאלפת שהוא נהנתן לא קטן למרות שהוא מתגורר במושב עובדים. עד היום מתקשה שר הביטחון אהוד ברק לסלוח לו על חשיפת שמו של בית המלון היקר והמפואר שבו נהגו ברק ומקורביו להתגורר על חשבון הקופה הציבורית בעת נסיעותיו לפריס. מסתבר שכ"ץ פנה בשעתו בדרישה לשכור עבורו סוויטה באותו מלון יוקרתי. כאשר נאמר לו שהמחיר יקר מדי, שאל שאלת-תם: "אם כן, מדוע לשר ברק מותר ולי לא?" זו הייתה למעשה יריית הפתיחה שהביאה לפתיחת הבדיקה של מבקר המדינה שעוררה סערה ציבורית.
לשר כ"ץ מגיעה תודה מיוחדת על כך שהסכים בלית ברירה להתגורר במלון זול יותר בפריס ועל-ידי כך חסך רבבות שקלים לקופת המדינה. כה לחי.

|
 |
|
 |
תגובות |
- רונית
11/08/2012 16:23:17 גילה יו"ר הוועד, האמינה בכוחה והייתה בטוחה שהעובדים יילחמו עבורה. גילה עשתה הכל עבור העובדים והם בגדו בה. גילה, התנהלותה הכוחנית גרמה להתרסקותה
- אנטיפקסימון
11/08/2012 15:51:53 לכל הכותבים על הקונדוקטורים צפו למתקפת סייבר מסיבית על מכשיר הפקס שלכם
- פרופסור פומרנץ
11/08/2012 15:49:05 ד"ר יעקב ניר צודק במאת האחוזים הנר שהיה לרגליו של המועמד להיות רב קונדוקטורים כבה מזמן
- oz
11/08/2012 15:06:41 אני חרד מאד: מדובר בקבוצת אנשים כוחניים שבידיהם גורלה של מדינת ישראל. הם שיחליטו על עתידנו, אם נצא למלחמה נגד אירן. האם יקחו על עצמם אחריות לגורלנו? הרכבת היא רק משל לרקבון הפושט בכל משרדי הממשלה. .אם אינני טועה היה זה חביב בורגיבה נשיא תוניס שאמר:עזבו את ישראל היא תחסל עצמה במו ידיה.
- ד"ר יעקב ניר
11/08/2012 14:38:00 מסתבר, וזאת ידעתי מזמן, כי איננו כהן והצדק ממש אינו נר לרגליו..
2 רכבת העמק חיונית, ובבא היום תקשר אותנו עם ירדן שעה שנמל חיפה יהיה גם נמלה של ירדן.
- קלמן שחם
11/08/2012 13:50:27 אין דין ואין דיין.טוב שישנו אריה אבנרי לפקוח את עינינו.המסקנה האחת והיחידה: להחזיר את הבריטים מיד לארצנו.
- גבר גבר פישלר
11/08/2012 13:22:32 פיני פישלר הוא הגבר
כץ אתו תמיד בסדר
אם יש פה מניאק בסביבה
פישלר ממנו יעשה קציצה {בבית משפט וגם ישבית לו את הפקס}
- מאיר איש רומי
11/08/2012 11:48:09 הכסדום היינו לעמורה דמינו??
- בן דוגית
11/08/2012 10:49:53 שיטה אחרת ונבחרים מזן שונה, יותר שמערטל אריה אבנרי במיומנות ראויה לשבח את "נבחריו" לסדרה המרירה הזאת, יותר מסתבר כי אנחנו מעולם לא זוכים לדעת בעד מי אנחנו מצביעים. השיטה הישראלית פשטה מכבר את הרגל וכל עוד לא תוחלף בשיטה בה ניתן יהיה לבחון מיד כמו ברנטגן את פנימם של נבחרינו - מצבנו ילך ויתדרדר. די אם תתבוננו בפניה המקומטים של הכנסת הנוכחית. בינתיים אפשר לאחל לכ"ץ ולהנגבי ולדומים להם שיטרפו בהקדם אחד את השני.
- יוסי ב.
11/08/2012 10:13:09 בקיצור..תאמינו לאבנרי..פיו וליבו שווים!!!..מאז ומתמיד..זה האיש האמיתי והישר ביותר שהכרתי מעודי!..מעריץ אותו ברמות!!!
- צב השעה
11/08/2012 09:13:03 ראשית כתבה מעניינת חדה כתער - כרגיל את אריה הבלתי נלאה.
לעניין השר כ"ץ, אין ספק שהקומבינה עם עייני נרקמה לקראת הבחירות להסתדרות.
- נהג קטר{חבר התנועה לאיכות השלטון}
10/08/2012 23:01:02 בשם נהגי הקטרים והקטרפילרים אנו נתמוך במינוי עורך הדין פישלר לאחראי על הקונדוקטורים
יש בעיה עדיין לא ייצרו כובע שיכיל בגדלו את היקף ראשו ואת תכנו
- אנוכי
10/08/2012 22:24:13 שכרון הכוח מעוור אנשים. חבל שזו המסקנה.
- דודי30
10/08/2012 22:23:45 תחבורה של מדינת עולם שלישי, הבעיה הכלכלית הכי בוערת בארץ היא התחבורה. אם היו אמצעי תחבורה ציבורית יעילים היה ניתן לחבר בין הפריפריה למרכז וגם למנוע בכל יום עבודה בזבוז שעות עבודה ואנרגיה בפקקי התנועה. התחבורה הציבורית בארץ מתאימה למדינה נכשלת ולא למדינה מערבית שחברה בOECD. הכל קם ונופל על וועדי עובדים חזקים ועל אינטרסים פוליטים של שרי התחבורה מאז שנת 2000. השר הנוכחי וגם קודמו מופז לא קידמו את המצב אלא הובילו אותנו למשברים חסרי תקדים.
הרכבת לא משרתת את האזרחים, זה מפעל כושל שצריך לפרק ולבנות מ0 בלי מעורבות ממשלתית שתועיל בעיקר למועמדות של שר התחבורה בפריימריז של מפלגתו.
- חבר אומץ
10/08/2012 22:12:22 לדעתי יש למנות אנשים כדמותה של זהבה גלאון לתפקיד ביצועי כמו שר התחבורה
זהבה הוכיחה נחישות במאבקה בסחר בבני האדם ולכן היא האדם הנכון למשרה מעין זו
- דפנה
10/08/2012 20:29:05 ישראל כ"ץ אלוף הקומבינה. כלי נוסף שיש לו הוא זיכרון פנומנלי . אנשים מתויקים אצלו במגירות המוח מגירות שנפתחות בעת הצורך.
- חבר ותיק
10/08/2012 16:46:15 לא התעייפת?
- מהנדס רכבות
10/08/2012 15:51:25 צריך למנות בדחיפות את עורך הדין פנחס פישלר להיות אחראי על הקונדוקטורים ברכבת העמק
- אוריאל
10/08/2012 15:06:28 כדאי לחשוף את הכתבה, כדי שידע הציבור על האינטרסים האישיים המנהלים את השר, במקום שהשר ינהל את האינטרסים לטובת ציבור הנוסעים ברכבת..
- שי
10/08/2012 12:06:44 אריה מבכירי העתונאים. כתבה מעולה המהולה בעצב. אין תקווה להחלפת השלטון שחיתות ורקבון של נבחרי צבור תמשך כל עוד וינשטיין ממשיך בתפקידו כשאינו מתפקד
- לשרה
10/08/2012 12:14:15 תודה לשיתוף הפעולה ולחיזוק התנועה.
- שושו
10/08/2012 11:55:43 כץ מסמל את שחיתות הלכוד וחוסר תקווה לעתיד טוב יותר. הצבור אשם הממשיך להצביע עבור ביבי ומנהיגיו המושחתים בטענה שאין תחליף להנהגה
- גליקסברג שרה
10/08/2012 11:44:27 אני יכולה רק להתפוצץ מכל הקומבינות והשחיתויות. לעזאזל,,,איך אנחנו האזרחים מאפשרים זאת? וזה רק קצה קצהו של קרחון השחיתויות כאן, שאוכל כל חלקה טובה. מעריכה ומחזקת את תנועת אומ"ץ-יישר כח
- רבקה
10/08/2012 11:35:53 כנוסעת קבועה ברכבת אני יכולה להעיד שעברה עלי תקופה של סיוט בעיקר בהשבתות החוזרות ונשנות ברכבת. הורגש שאין בוס. ישר כוח לאריה על כתבה נהדרת.
|
|
|
|
|
|
|
|
|