מצעד העוולות (פרק ד') - עבריינים מיוחסים  |  

פרשת הרב פינטו - עסקת הטיעון שעמדה להיחתם עם הרב בהסכמת היועמ"ש תקועה. הסיבה - הטיעון כי בשל כבוד הרב ראוי להחליף את עונש המאסר בעבודות שירות  הפרקליט החמקן - לאחרונה דחה היועמ"ש וינשטיין דרישת אומ"ץ לגבות עדות חדשה משולה זקן שתחשוף את מע' היחסים העסקית בין אולמרט לעו"ד מסר בתק' שבהן כיהן אולמרט בתפקידים ציבוריים  פרשת 'סימנס' – נעצר מחדש נציג החברה בארץ לשעבר אורן אהרונסון בעקבות חשד שלא מסר את כל המידע שבידיו

                                                                   ▪ ▪ ▪
הרב התחמן 
 
חלפו כמה חודשים מאז הסערה הציבורית שעוררה פרשת הרב יאשיהו פינטו, רבם של אישי ציבור ואילי הון ידועים שנחשד בכך ששיחד כמה קציני משטרה בכירים שנימנו על קהל חסידיו השוטים ומאז נשמע קול דממה שקטה.

החדשה האחרונה היא שרעייתו של הרב שהייתה מעורבת במעלליו ואיימה לשלוח יד בנפשה נעלמה באחת ממדינות דרום אמריקה. בשלב זה נשארת השאלה פתוחה: מדוע לא הוגש עד כה כתב אישום נגד הרב פינטו בעוד שאחד מאלה שהסתבכו בגללו ניצב בדימוס מנשה אביב שנחשד בקבלת שוחד שילם כבר מחיר חלקי כאשר נאלץ להתפטר מתפקיד מפקד יחידת החקירות היוקרתית להב 433 ולפרוש מן המשטרה. (באיחור רב מונה השבוע קצין המשטרה המוערך תת ניצב רוני ריטמן כמפקד היחידה. בשעתו כאשר ריטמן היה על סף פרישה מהמשטרה הצעתי לו להצטרף לאומ"ץ. השבוע שלחתי אליו איחולי הצלחה מטעם התנועה).

מסתבר שעסקת הטעון שעמדה להיחתם עם הרב ביזמת פרקליטיו ובהסכמתו של היועץ המשפטי לממשלה עדיין תקועה. במסגרת ההסדר יואשם הרב פינטו בניסיון לשחד את תנ"צ אפרים ברכה כיום מפקד יאח"ה במטרה לשכנע אותו למסור מידע בנוגע לחקירה שהתנהלה נגד התנהלות עמותת "חזון ישעיה" שפועלת בחסות הרב. לעומת זאת ימחקו מכתב האישום סעיפי שוחד נוספים וניסיונות לשבש את החקירה. העונש שיוטל על הרב פינטו יסתכם בשנת מאסר למרות חומרת סעיף השוחד שבגינו נוהגים שופטים לפסוק שלש שנות מאסר ומעלה.

מדוע תקוע ההסכם?

חוגים המקורבים לרב טוענים שבשל כבודו של הרב מן הראוי להחליף את עונש המאסר בעבודות שירות. ארביב עצמו ששילם כבר חלק מהמחיר כאשר נאלץ לפרוש מן המשטרה ולוותר על תפקידו היוקרתי אמר: "אני מודה שטעיתי, אבל לא קיבלתי טובת הנאה".

תנועת אומ"ץ לא הייתה שבעת רצון מן ההסדר ופנתה אל היועץ המשפטי לממשלה במכתב ובו הביעה את התנגדותה להסדר הטיעון. בין הנימוקים להתנגדות מנתה אומ"ץ את העבירות החמורות הנוספות שהרב ביצע, בהן נטילת מיליוני שקלים לכאורה מן העמותות הציבוריות, בעלות מטרות רשומות בחסות הרב, - לכיסו הפרטי ולכיס בני משפחתו.. העבירה השנייה המתוארת בכתבה היא ניסיון לשחד קצין משטרה בכיר (תת ניצב אפרים ברכה) בסכום של 200 אלף דולר. לטענת אומ"ץ העבירות של מורשעי פרשת "הולילנד" מחווירות לעומת העבירות המיוחסות לפינטו.

אומ"ץ טענה עוד שיש לשים קץ לתופעה הפסולה שבה מתרועעים תחת קורת גג אחת, פוליטיקאים, אנשי עסקים גדולים, עבריינים כבדים וקציני משטרה בכירים שמחזיקים בשולי גלימתו של הרב פינטו על-מנת שיסייע להם בג'ובים ועסקים.

אומ"ץ לא הסתפקה בכך ופנתה בשעתו אל ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי בשאלה לגיטימית אם משפחתו של הרב פינטו שמחזיקה בבעלות בוילה מפוארת במרכז העיר משלמת ארנונה כנדרש בחוק או שיש לה פטור חלקי או מלא מתשלומי ארנונה. מאחר שהפניה הראשונה שלנו לא נענתה פנה חבר הצוות המשפטי של אומ"ץ עורך הדין שמואל שנהר פעם נוספת אל ראש עיריית אשדוד, היפנה את תשומת ליבו להתחמקותה של העירייה והבהיר לו שהרב פינטו הינו אדם עתיר נכסים וכספים ואין כל הצדקה שלא ישלם ארנונה כמקובל. בשולי מכתבו הוסיף עורך הדין שנהר שאם יתברר שראש עיריית אשדוד נתן אישור לפטור מארנונה אומ"ץ תדרוש להטיל עליו חיוב אישי להחזיר את החוב האבוד לקופה הציבורית.

במקום לענות תשובה עניינית העדיפה המשנה למנכ"ל העירייה להשתלח בעורך הדין שנהר לנזוף בו על סגנונו המחוצף, כביכול, ולטעון שהכול בעירייה מתנהל באורח תקין. בדיקה של אומ"ץ העלתה שראש העירייה לשעבר צבי צילקר העניק בשעתו לרב פינטו היתר להקים בית כנסת במקום זה שנהנה מפטור.

הרב פינטו נהג כמו במערב הפרוע. הוא הפך את הקומה השנייה של בית הכנסת שנבנה תוך ביצוע עבירות בנייה חמורות לדירה מרווחת לכל דבר.

זאת ועוד: מתחם בית הכנסת משמש גם מקום מגורים מזדמן מעין אכסניה לאברכים וגם בכך יש נדבך נוסף של מנהל לא תקין. ראש העיר הנוכחי לסרי ירש את המבנה עוקף חוק העזר העירוני אך לא נקף אצבע כדי לשנות את פני הדברים.

על עוולה זו לא תוכל אומ"ץ לעבור לסדר היום.

הפרקליט החמקן  

אודה ואתוודה: לא הופתעתי כאשר המשטרה החליטה במרוצת השנים פעם אחר פעם שלא להמליץ על הגשת כתבי אישום פלילים נגד עורך הדין אורי מסר שותפו לדברי עבירות של ראש הממשלה לשעבר המגה מושחת אהוד אולמרט. לא נפלתי מהכיסא כאשר הפרקליטות אימצה את עמדת המשטרה וחילצה את מסר מפרשות שחיתות שבהן מסר מעורב עד צוואר עם אולמרט גם בפרשת טלנסקי שבה החביא בכספת של משרדו מאות אלפי דולרים.

וגם לא הזדעזעתי אחרי שבית המשפט המחוזי בירושלים דחה בשעתו בקשה להכריז על מסר כעד תביעה עוין בעקבות סתירה שנולדה בין העדות שמסר במשטרה נגד אולמרט לבין דבריו בבית המשפט. השורה התחתונה היא שמסר הוא כנראה אדם שעומד מעל החוק וזוכה למעמד שלא זכו לו נשיא, ראש ממשלה, שרים, חברי כנסת וראשי ערים.

אין ספק שדמות המפתח בפרשה היא רעייתו של מסר עורכת הדין דוידה לחמן מסר ששימשה בעבר כמשנה ליועץ המשפטי ופעלה לפי כל הסימנים כדי שבעלה יצא יבש מפרשות השחיתות. אומ"ץ פנתה בשעתו אל היועץ המשפטי לשעבר מני מזוז וביקשה לנקוט בצעדים הדרושים כדי שלחמן מסר לא תהיה בתמונת החקירות והדיונים הפנימיים במשרד בעניינו של בעלה.

מזוז מחה על הפניה של אומ"ץ וטען שהיא ממודרת מהחקירות ולא עוסקת בעניין הזה. אני בספק אם מזוז המועמד בימים אלה לכהן כשופט בבית המשפט העליון עדיין מחזיק בדעה זו. בדיעבד אני סבור כיום שגם אם לא נתגלו טביעות אצבע של לחמן מסר הייתה לה מעורבות פעילה בפרשה זו.

פרק בפני עצמו הייתה העתירה שהגישה אומ"ץ בדרישה להעמיד לדין את עורך הדין מסר חרף עמדתה החריגה של הפרקליטות שהטיבה עמו בנסיבות תמוהות. עתירה נגד פרקליט המדינה עו"ד משה לדור ופרקליט מחוז ירושלים ונגד עו"ד מסר עצמו, שהוגשה באמצעות עורכי הדין גד מינא וחן גבירץ נטען, בין השאר, כי החלטת הפרקליטות שלא להעמיד לדין את עו"ד מסר הייתה בלתי-סבירה באופן קיצוני ומהותי וכי על בית המשפט העליון להתערב ולהפוך החלטה זו.

עוד נטען, כי קביעות הפרקליטות בהחלטה סותרות את טענות הפרקליטות בכתב האישום שהוגש נגד אולמרט. כך, בכתב האישום מייחסת הפרקליטות לעורך הדין מסר מעשים פסולים, ומודעות לאותם מעשים, בעוד בהחלטה נקבע, באופן לא ברור, אחרת.

העתירה ציטטה, בין השאר, את כתב האישום, שבו נאמר במפורש, כי עורך הדין מסר ניהל במשרדו עבור אולמרט קופה סודית של מזומנים שהצטברו בה מאות אלפי דולרים שמקורם, בעיקר, באיש העסקים היהודי אמריקני. הכספים הועברו לעורך הדין מסר, בדרך-כלל, על-ידי ראש לשכתו של אולמרט, שולה זקן. מדי פעם העביר עורך הדין מסר לאולמרט סכומי כסף מהקופה הסודית ואף פרט אותם עבורו בחנות לחלפנות כספים.

העתירה ציטטה את כתב האישום, שקבע כי אחרי שאולמרט מונה לשר התמ"ת החל עורך הדין מסר לייצג לקוחות בעניינים שנזקקו לרשויות הכפופות לאולמרט. לאולמרט לא הפריעה אז כלל העובדה שהוא עמד בניגוד עניינים חריף לאור מחויבותו לשותפו לשעבר והוא לא היסס להתערב באופן אישי לטובת לקוחותיו של עורך דין מסר ואף שינה את החלטות הדרג המקצועי.

הפרקליטות ביקשה לדחות את העתירה ונימקה זאת בכך שלא היו ראיות מוצקות להעמיד את מסר לדין. נאמר עוד שעניינו של מסר נבדק לעומקו ויש לעשות אבחנה בין אולמרט לבין מסר בנוגע לעבירת המרמה והפרת האמונים.

העתירה נדחתה כצפוי בגלל הנטייה של בג"ץ שלא להתערב בהכרעותיהם של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה לגבי הגשת כתבי אישום.

באחרונה חידשה אומ"ץ את טיפולה בנושא זה בעקבות הסכם עדת המדינה שנחתם עם שולה זקן. פנינו אל היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה שתגבה עדות חדשה מזקן בתקווה שתחשוף את מערכת היחסים העסקית ששררה בין אולמרט למסר בתקופות שבהן שימש אולמרט בתפקידים ציבוריים.

לצערנו דחה וינשטיין את בקשתנו.

בשלב השני פנינו אל השופטת (בדימוס) הילה גרסטל נציבת הביקורת על מערך התביעה בבקשה שתבחן את התנהלותה של הפרקליטות בעניינו של מסר שהיה בעבר שותפו של אולמרט למשרד פרקליטים והמשיך להיות מחובר אליו. בפניה אל הנציבה נאמר בין השאר: "על-פי החשדות שהועלו בשעתו היה מעורב עו"ד מסר בשורה של פרשות שחיתות יחד עם אולמרט וחומרי החקירה הצדיקו את צירופו לחלק מכתבי האישום שהוגשו נגד אולמרט ומנהלת הלשכה שלו שולה זקן. בנסיבות תמוהות ובלתי ברורות נחלץ עורך הדין מסר מכתבי האישום הללו הגם שלא נחתם אתו הסכם של עד מדינה. יש חשד לסברה שהעובדה שרעייתו של עו"ד מסר, עורכת הדין דוידה לחמן מסר, שימשה בעבר כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה היוותה גורם מאיץ לפטור מהגשת כתב אישום".

תגובת הנציבה עדיין לא ניתנה ואני תוהה אם אחרי החלטת בג"ץ היא תוכל להתמודד עם העובדה שלחוק הישראלי נגרמה עוולה. בני הזוג מסר עשו צחוק מהחוק.

עובד ציבור שרלטן 
 
אחרי שנים של עלטה סביב תיק החקירה בפרשת "סימנס" אחת מפרשות השוחד הגדולות בתולדות המדינה שאליה שורבבה חברת החשמל, חלה בשבועות האחרונים תזוזה משמעותית בחקירה של רשות ניירות ערך וחלק מהערפל החל להתפזר.

את המידע על תשלום השוחד בסך 20 מיליון דולר במסגרת עסקיה של חברת "סימנס" הגרמנית בישראל מסר נציג החברה בארץ לשעבר אורן אהרונסון שחתם על עסקת עד מדינה בפרשה סבוכה זו שעד כה לא מומשה בנסיבות תמוהות. רשות ניירות ערך עצרה לפני זמן קצר לחקירה מחדש את אהרונסון אחרי שהתעורר חשד שהוא לא מסר את כל המידע.

ההתקשרות של חברת החשמל עם "סימנס" בהסכמים שונים, לרכישת טורבינות גז והסכמים נלווים שהסתכמה בהיקפי ענק בסך כולל של 540 מיליון אירו ו-56 מיליון דולר נעשתה בחטאים ובאמצעות תשלומי שוחד.

אומ"ץ החלה ללוות את הפרשה מראשית חשיפתה. היועץ המשפטי הבכיר של התנועה עורך הדין בועז ארד שיגר באותה עת מכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין שבו שאל בין היתר: "אומ"ץ מבקשת לדעת כיצד זה שבפרשת שוחד מן החמורות בתולדות מדינת ישראל לא ננקטו הליכים פליליים נגד מנהלי תאגיד סימנס בחו"ל בקשר למעורבותם בפרשת השוחד. התנהלותן של מערכות אכיפת החוק שאתה עומד בראשן בכל הקשור לתאגיד סימנס ומנהליו מעוררות תהיות שמחייבות הסבר לציבור".

מאז זרמו מים רבים במי הירקון והריין.

בסוגריים כדאי לחשוף לראשונה, שבנוסף לעתירה שאומ"ץ הגישה בעניין החקירה הצולעת בפרשת השוחד, התנועה הייתה מעורבת מאחורי הקלעים בניסיונות חוזרים ונשנים בכוונה לאתר את שמותיהם של מקבלי השוחד. בשעתו קיימתי מגעים בנושא זה עם דן כהן ופרקליטו הישראלי שמתגורר בניו-יורק, ועלתה הצעה ששמותיהם של מקבלי השוחד יימסרו לנו ואנחנו נתרום את חלקנו להשגת עסקת טיעון. בפועל לא נמסרו לנו שמות אלא הועברו רק רמזים עבים לגבי עובדים מסוימים בחברת החשמל ואישים מחוץ לחברה, וכל הנושא נתקע והרעיון ירד מעל הפרק.

כשנראה היה שהפרשה עלולה להיתקע לשנים רבות החלטנו לפעול בדרך אחרת. אומ"ץ הגישה בשעתו עתירה לבג"ץ באמצעות עורך הדין יצחק מינא בדרישה לקבל צו על תנאי שיורה לגופי אכיפת החוק והרשות בראשם להבהיר לבית המשפט מדוע לא מסתיימת חקירה בפרשה זו שהחלה זמן רב קודם לכן.

אומ"ץ טענה שחוקרי רשות ניירות ערך לא הצליחו לפענח את שמותיהם של החשודים, לא ניגבו עדויות, לא נעשו הצלבות, לא נאסף מידע מודיעיני מוסמך מה גם שתהליך תשלום השוחד של "סימנס" בחברה נמשך גם אחרי פרישתו של כהן מתפקידו בדירקטוריון החברה.

בג"ץ דחה את העתירה אך ציין מפורשות במסגרת פסק הדין כי על המשיבים, וביניהם רשות ניירות ערך לתת משקל לטענת העותרת בדבר מועד ההתיישנות שהולך וקרב לצורך קבלת ההחלטה הסופית בדבר נקיטת צעדים דחופים כנגד החשודים בקבלת ו/או נתינת שוחד בפרשה זו.

עד כמה שישמע הדבר מוזר חידוש החקירה של רשות ניירות ערך לגבי השוחד ששולם בחברת החשמל נבע מתביעת נזיקין בסך 200 מיליון שקלים שהגישה חברת החשמל נגד השופט בדימוס דן כהן שהיה בעבר חבר דירקטוריון חברת החשמל ויו"ר ועדת המכרזים ונגד גורמים נוספים ביניהם חברת סימנס העולמית, סימנס ישראל והמנכ"ל אהרונסון.

התביעה הוגשה אחרי שכהן שנמלט לפרו אחרי שרשות ניירות ערך הודיעה על כונתה להגיש נגדו כתב אישום בגין קבלת שוחד הוסגר לישראל. כהן הורשע בעבירה של שיבוש מהלכי משפט בכך שנמלט מישראל לפרו, ונקבע כי הוא ירצה עונש מאסר של 6 שנים, ממנו תנוכה תקופת מעצרו בארץ ובחו"ל (סך-הכול כחצי שנה). עוד הוסכם כי המדינה תחלט 4 מיליון שקל מכספו של כהן, וכי בנוסף הוא ישלם קנס בסך 6 מיליון שקל.

חרף הציפיות המוקדמות לא מסר כהן מידע על מקבלי השוחד האחרים במטרה להקל בעונשו ולא נחתם אתו הסכם של עד מדינה אם משום שגורמים בכירים במדינה היו מעוניינים להרדים את המשך החקירה ואם משום שכהן סירב באותו שלב לפתוח את תיבת הפנדורה שנפתחה בימים אלה בעקיפין בגינו. כהן טען שההתקשרות בין החברות סימנס וחברת החשמל נעשתה בתקופה שלא היה כבר דירקטור בחברה, נעשתה כדין, משיקולים ענייניים, על בסיס הליכים תקינים, "תוך שכל הגורמים והדרגים המקצועיים והניהוליים בחברת החשמל סומכים עליה ידם".

כהן הממולח צירף לתביעה נגדו צדדים נוספים, העביר את התביעה לצד שלישי שכולל שורה של נתבעים בהם חברי דירקטוריון החברה לשעבר ובראשם היו"ר אלי לנדאו. כך או אחרת לרשות ניירות הערך לא נותרה ברירה אלא לחדש את החקירה בפרשת השחיתות הפתוחה ולחקור, בין השאר, את חבר דירקטוריון חברת החשמל לשעבר רואה החשבון שלמה נס וכמה עובדים בכירים לשעבר שהיו קשורים בעבר בדרך זו או אחרת למכרז ש"סימס" זכתה בו בדרכים לא כשרות.

למרבה התמיהה התברר לנו שעד כה טרם נחקר בפרשה מסואבת זו אלי לנדאו החשוד העיקרי. אלי לנדאו שעשה בשנים האחרונות מאחורי הקלעים מאמצים בלתי נלאים כדי לחמוק מלתת את הדין על מעלליו. לנדאו נחשב מזה שני תריסר שנים לטפלון משוחד ושוחרי אכיפת החוק לא יכולה לעמוד מנגד נגד עוולה זו הזועקת לשמי החוק.

אומ"ץ הזדרזה לפנות באחרונה באמצעות עורך הדין יצחק מינא אל יו"ר רשות ניירות ערך פרופ' שמואל האוזר בדרישה להרחיב את החקירה בפרשת זו ולחקור גם כמה מחברי דירקטוריון החברה לשעבר ובראשם את היו"ר אלי לנדאו. לא בכדי לחץ בשעתו לנדאו על חברי הדירקטוריון לחתום על הסכם נוסף עם סימנס ללא מכרז בנסיבות מחשידות לגבי התועלת האישית שהוא היה אמור להפיק מכך.

הנימוקים לרכישות מסימנס בלא מכרז היו, כפי שהוצגו לדירקטוריון: "דחיפות למניעת נזק של ממש", הצגת העסקה כהזדמנות עסקית ויתרונות הגלומים ברכישת יחידה נוספת הזהה ליחידות הקודמות. עלות כל טורבינה נאמד ב-100 מיליון אירו.

לנדאו הארכי מושחת הוא נחקר סידרתי ע"י המשטרה כחשוד בקבלת שוחד בסכומים גדולים מאילי הון שנויים במחלוקת בשורה של פרשות שחיתות שבהן היה מעורב כאשר מילא תפקידים ציבוריים שונים ביניהם ראש עיריית הרצליה ויו"ר דירקטוריון חברת החשמל.

המדובר הוא, בין היתר, בהקמת המרינה בהרצליה ביזמה משותפת שלו ושל מוטי זיסר, הולכת הפחם באניות שבבעלות האחים המנוחים סמי ויולי עופר וברכישת גז מצרי באמצעות שותפות מצרית ישראלית בחברה שבה שותף איל ההון יוסי מימן.

מי שהיה מצוי בנבכי פרשת "סימנס" ובפעילות שהתנהלה מאחורי הקלעים היה מודע לכך שלנדאו חשש משובו של כהן מפרו לישראל מחשש שימסור מידע מפליל נגדו. על-פי מידע מוסמך שהגיע לאומ"ץ טרח לנדאו להעביר לכהן בדרכים שונות מסרים מאיימים שבהם יעץ לו שלא לחזור ארצה.

למרבה האירוניה התברר שהחיבור הראשוני בין לנדאו לכהן לא היה בדירקטוריון חברת החשמל שבו הם חגגו, כאמור, אלא קודם לכן. מסתבר בתקופה שבה כיהן לנדאו כראש עיריית הרצליה ונחשד בתפירת מכרז להקמת המרינה בעירו ביוזמת איש העסקים מוטי זיסר נזקקו השניים לשירותיו המשפטיים של כהן במטרה שיחלץ אותם מהעמדה לדין פלילי. בסופו של דבר הועמדו לדין אך זוכו מחמת הספק.

לנדאו נחשב מאז ומתמיד לאחד המובילים ברשימת אנשי הציבור שהתעשרו במהלך שירותם הציבורי. בתחום זה החונך שלו היה ראש הממשלה המנוח אריאל שרון. בשעתו העבירה אומ"ץ לקציני מודיעין בכירים במשטרה מידע מחשיד על זהות המקורות הכספיים בסך למעלה מ-50 מיליון שקל שבאמצעותם רכשו שני בניו של לנדאו את חלקם במדיקל סנטר המשגשג בהרצליה, אך המשטרה לא השכילה להתמודד עם הנושא המורכב. גם רשות המיסים והרשות להלבנת הון לא הצטיינו בנושא זה.

אומ"ץ לא תניח לפרשת שוחד חמורה זו עד אשר כל המשוחדים ובראשם אלי לנדאו יעמדו לדין למען ישמעו ויראו מקבלי השוחד ונותניו.

פרשת השוחד הולילנד חייבת לשמש כמשל.



      
 

הוספת תגובה חדשה
שם

עד 250 תווים
תגובה
קוד
תגובות
  • מאיר פלבסקי
    25/08/2014 14:16:16
    זוכר מי התריע בעניין "סימנס" כבר לפני 8 שנים?
  • ירון מהגליל המערבי
    25/08/2014 01:42:13
    אתמול ניסו גם אותנו בצפון בירי של טיל אחד אנחנו מקווים שלפחות הניסיון לא הצליח. בכל מקרה לפחות הפעילות שלכם נגד המושחתים נראה שמאוד מצליחה. תמשיכו בדרככם.
  • לשלומית הקיבוצנקית ממאיר ראש פינה
    23/08/2014 23:56:30
    אני מסכים ומזדהה עם כל מילה שלך. חשוב מאד לדעת שיש מי שדואג לטפל במושחתים גם בשעת חירום
  • לק.ש.
    23/08/2014 22:44:52
    אתה כל כך צודק
  • עזרא
    23/08/2014 22:44:21
    קשה להאמין לאמתות אלה. מברך ומאחל שבוע טוב
  • עכו - יורדי הסירה
    23/08/2014 15:19:13
    לא ברור איך יכול להיות שאנשי משטרה ואנשי ציבור לא מעטים קשורים בצורה זו או אחרת לרבנים תחמנים ומושחתים כאילו שמדובר בקשרים תמימים בין בעלי תפקידים ציבוריים לבעלי ממון והשפעה ,היום מתברר שאין אימון באנשי ציבור מכל הסוגים והמינים
  • שלומית קבצונקית מהצפון
    23/08/2014 13:37:20
    לרב פינטו וגם לעו״ד רונאל פישר יש שיטה דומה להשחית כל חלקה טובה בכך ששניהם ניצלו את בכירי המשטרה ואת העבריינים לצרכי ענייניהם ,ניצלו את מעמדם לגרוף כספים משני הצדדים
  • ליאת רגב
    23/08/2014 12:49:09
    הלוואי שתנועת אומץ תוכל לגרום למושחת פינו לשבת כמה שנים בכלא בלי עיסקאות טיעון מה גם שהוא הפיל ברשתו גם שוטרים שהכסף סינוור את עיניהם וחבל משטרה שצריכה להיות הכי נקייה
  • יובל מקרית ביאליק
    23/08/2014 12:38:23
    למרות שלצערי אנו נמצאים בעיצומה של מלחמה בדרום תנועת אומ״צ ממשיכה בפעילותה האמיצה במלחמתה בכל המושחתים בארבע רוחות השמיים
    תמשיכו במעשיכם למען איכות החיים במדינתנו.
  • אמיר חרמוני
    23/08/2014 09:13:12
    לכל המגיבים, מי שטרם נרשם כחבר באומ"ץ, מוזמן להיות חבר ...
    לעניין הכתבה, בכל שבוע, אריה מציף 2-3 נושאים, כשכל אחד מהם מרעיד את אמות הסיפים
  • רפי נצחון
    23/08/2014 08:05:02
    בוקר טוב ושבת שלום ומבורכת,אריה היקר, מה קורה לנו ? איך מתחמקים כל המושחתים מלתת את הדין? כנראה שהפכנו לסדום ועמורה, אישית,מאחל לך מקרב ליבי הצלחות! מעריץ ומחבק אותך.
  • סתוי אלי
    23/08/2014 07:50:15
    משרד התמ''ת בראשותו של השר אהוד אולמרט,וסייעניו הרבים כגון אורי מסר אחראים מבחינתי על המחדל הנורא שגרם למחדל כשל השוק ויוקר המחיה בענף המזון,החל משנת 2005 עת שאושרה עיסקת הרכישה של רשת הקלאבמרקט על ידי סופרסל,בחסות שר התמת דאז וראשי קרטל המזון ,
  • ק.ש
    23/08/2014 07:04:38
    בימים אלו,שטובי בנינו נופלים בקרב, עולה תמיד השאלה, האם למדינה הזו הם ייחלו. אנו חיים בתקופת בניית הארץ,אילו היה ״קבלן״ בונה לנו קיר עקום כפי שמדינתנו מתנהלת, ההינו דורשים ממנו להרוס אותו ולהביא קבלן אחר...
  • צורי
    22/08/2014 17:16:15
    רוב הציבור מבין זה מכבר כיצד עובדים במגדל השן המשפטי שמזמן הפך למגדל תחמיץ המדיף צחנה. מסר יצא חלק כצלופח בזכות היות רעיתו סגנית פרקליטת המדינה לשעבר. באם אולמרט הולך לכלא אמור היה הנוכל שותפו של אולמרט לעונש דומה אך אפילו למעצר משמעותי לא זכה השותף לשחיתות מסר. עם יועץ משפטי שהוא לרועץ משפטי רופס וכנראה נגוע בזכות עצמו קשה להאמין שהסמרטוט וינשטיין יביא פושעים כאשכנזי בניהו ווינר וקין למעצר עד תום ההליכים הרי פשע ברמת מעשיו של אשכנזי במדינה מתוקנת היה עצור לכל אורך ההליך המשפטי, אך נדמה שהרועץ המשפטי מטעמים לא ברורים אינו מעונין לעשות את חובתו מעשה המעלה ספקות ביחס התאמתו לתפקיד. כבר סולקו יועצים משפטיים במהלך כהונתם כמו זמיר וחריש על הרבה פחות ההיפך נסיונם לבדוק מהלכים לעומקם גרם לסילוקם בעקבות מערכת פוליטית מושחתת ונאלחת. הפעם נדמה שהמצב הפוך יש לסלקו בגין חוסר מעש וחוסר תום לב.
  • שי
    22/08/2014 17:13:30
    קראתי בידיעות על החייל שון מונדשיין ז"ל שנשלח עם חיילים נוספים לעזה בנגמש ישן, חדיר מאוד למקלעים "כמו לזרוק קרטון למדורה" תיאר קצין בכיר. לאורך שנים משרד הבטחון מקבל מיליארדים מהאוצר ללא שקיפות ראויה. רשלנות פושעת של הצבא.
  • אלי
    22/08/2014 17:10:34
    אריה יקר, השכיחו לנו את פרשת פינטו וטוב שאתה מזכיר לנו את זה.
  • רונית
    22/08/2014 16:35:58
    אנשים מטומטמים, כסילים, מאמינים לרב פינטו המסוגל לעזור בעת צרה. וכתמורה משלמים לו אלפי שקלים. מקומו של פינטו בבית הסוהר כפי שקצב בבית הסוהר. אין צדק שעונשו יהיה עבודת שרות
  • שחמט סיני ישראל
    22/08/2014 15:31:14
    כספי הרמייה של פינטו ,שמזכירו מקבל במעטפות עשרות אלפי שקלים , כדי שאנשים שקרוב מישפחתם לקה במחלה, יקבלו ברכה מן הרב, ברכה שלא עזרה בסופו של דבר. כפי ששמענו ברדיו מפי מישהו ששילם. כספים אלו צריכים להיות מחולטים לטובת צרכי הביטחון של המדינה. לא יתכן שהנשיא לשעבר פרס, יאכל דגי ים צפוני בתקציב של 80 מיליון לשנה . פינטו יקים ארמונות מסביב לעולם. וחיילים שלנו יכנסו בנגמ״ש מיושן שאפילו קרטון מגן יותר ממנו לתוככי התופת של עזה ויהרגו שם.
  • שמעון ישראל
    22/08/2014 15:30:26
    גורמי האכיפה ישנים בעמידה
  • יהודית ליניק
    22/08/2014 15:29:30
    מדינה של תחמנים אנחנו
  • מוניר חמדאן
    22/08/2014 15:28:16
    כנראה שהמדינה הפכה לסדום ועמורה .
  • דן רווה
    22/08/2014 15:24:23
    היועץ המשפטי היה צריך להיות בצד של הנחקרים כבר מזמן.
  • סמדר ק.
    22/08/2014 14:08:11
    נו .. נו ... נחכה נראה ונעקוב מה תעשה תנועת אומץ בעניין ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי והרב יאושיהו פינטו ??? או שהכל איומי סרק ועורבא פרח .....
  • ד"ר יעקב ניר
    22/08/2014 12:46:25
    לא החור אשם, וגם לא העכבר, אלא המערכת הקורסת של שלטון החוק, מערכת הבוגדת בתפקידה ומעוניינת בסך הכל "להגיע הביתה בשלום...".
  • אופיר פ.
    22/08/2014 11:59:33
    חזק!
    שבת שלום
  • רחמים
    22/08/2014 11:23:19
    בושה וחרפה איך מתחמקים מלתת את הדין
  • רחמים
    22/08/2014 11:23:19
    בושה וחרפה איך מתחמקים מלתת את הדין
  • ד"ר מאיר מונסליזה
    22/08/2014 11:08:19
    יש ארץ בעולם שבה .המושחתים מובלים למגרש ציבורי ושם מוצאים להורג בכדור בעורפם וכולם רואים ויראים
    עיצוב: סטודיו נעמה