מצעד העוולות (פרק י') הכוחניים  |  

הצמד הפוליטי החדש ישן, ביבי-כ"ץ מתכנן לפי כל הסימנים במסגרת ההערכות לבחירות לנקות את אורוות מצודת זאב מכמה שומרי סף שגילו רגישות לנושא טוהר המידות במפלגת השלטון. שרי מפלגת "יש עתיד" מארגנים מבצעים משותפים של משרדיהם עם ידיעות אחרונות על חשבון הקופה הציבורית. העסקה להענקת שטח רחב ליד מסגד חסן בק לאיל ההון, יוסף בוכמן בתמורת לפינוי מתחם הדולפינריום, נותרה תקועה. אומ"ץ פנתה למסלול המשטרתי בפעם השנייה בתקווה לחשוף את העובדות המוסתרות על העסקה
                                                              
                                                                 ▪ ▪ ▪
השר ישראל כ"ץ 

הברית הפוליטית החדשה שנחתמה בימים אלה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר התחבורה ישראל כ"ץ נועדה בעיקרה להשתלט על הליכוד ולסלק מן הדרך העקלקלה כל מיני אישים שיכולים להפריע להם במסע הכיבוש הפוליטי.

הצמד הפוליטי החדש ישן מתכנן לפי כל הסימנים במסגרת ההערכות לבחירות הבאות לנקות את אורוות מצודת זאב מכמה שומרי סף שגילו רגישות לנושא של טוהר מידות במפלגת השלטון. ערב פתיחת מערכת הבחירות האחרונה פנתה אומ"ץ אל נתניהו בבקשה שישבץ במצע של המפלגה התחייבות להיאבק בשחיתות השלטונית אך הוא התחמק ולא טרח להשיב לנו.

מן הסתם הוא לא רצה להקיץ נרדמים מחשש שפרשת "ביבי טורס" תתעורר מחדש כפי שאמנם אירע במציאות (בינתיים נסגר התיק ע"י הרועץ המשפטי לממשלה וינשטיין). בעקבות החיבור "ביבי כ"ץ" לא יהיה טעם לפנות פעם נוספת בעניין זה לראש הממשלה המיועד לאור העובדה שכ"ץ הכוחני וחסר המעצורים עשוי לעמוד בראש מטה הבחירות.

היעד הראשון להדחה ששמו כבר עלה בימים האחרונים בכלי התקשורת הוא מנכ"ל הליכוד גד אריאל שסירב בעבר לקבל תכתיבים מכ"ץ שמשמש גם יו"ר מזכירות המפלגה שלא התאמץ מעולם לשנן בע"פ את כללי המנהל התקין.

בעל תפקיד נוסף במצודת זאב שצריך להיות מודאג הוא המבקר של הליכוד, עו"ד שי גלילי שהתריע בשעתו על חשד לביצוע מעשים פליליים בעת הכנת פנקס הבוחרים לוועידה האחרונה של המפלגה כאשר נוספו עשרות בוחרים שלא היו רשאים להצביע ונגרעו אחרים שהיו ראויים.

המבקר קבע אז: "העובדות הן חמורות והן גוזרות מטבען חשד מהותי לביצועה של עבירה פלילית מסוג "רישום כוזב במסמכי תאגיד". כמו-כן, יש בעובדות ניסון להקנות זכות הצבעה למי שאיננו זכאי לה ובכך לבוא בגדר עבירה פלילית מסוג "ניסיון לקבלת דבר במרמה", וכן לבוא בגדר עבירה פלילית של "שינוי פנקס בוחרים שלא כדין". בנוסף, מתקיים חשד סביר גם להתקיימותה של עבירה מסוג "שינוי שלא כחוק של רשימת בעלי זכות הצבעה" ועבירה מסוג של "הקניית זכות הצבעה למי שאינו זכאי".

כדאי להזכיר שעד לפני שנה היו לכ"ץ סיבות רעות להיות מודאג שכן מנהיג עובדי נמל אשדוד אלון חסן הוציא עליו "חוזה פוליטי" בעקבות נחישותו של שר התחבורה להפריט את נמלי אשדוד וחיפה. חסן יצר קשר עם עמיתו מאיר תורגמן יו"ר ועד עובדי נמל חיפה הרשמה פוליטית המונית לליכוד במטרה להרחיק את כ"ץ מצמרת המפלגה.

אומ"ץ לא עמדה מנגד ופנתה אל המפקח הארצי על הבחירות יוסי ברון בדרישה שיתערב. בפניה נאמר בין השאר: "התנהגותם של ה"ה חסן ותורג'מן, אינה אלא כהתנהגות בריונית שרצונה - אחד, לערער את אמות הסיפים של השלטון הדמוקרטי, לנצל את כוחם ואת השפעתם בקרב אלפי עובדי הנמלים, הנתונים להשפעתם ולמרותם, ולהלך אימים על נבחרי ציבור אשר אין עמדתם זהה. ניסיונות נואלים אלו של ה"ה חסן ותורג'מן, הינם בגדר ניסיונות לשנות, להטות, לשדל ולהשפיע על דעתם של "בוחרים" אלה בעבירות פליליות ".

לצערנו לא נקט המפקח על הבחירות בצעד מעשי כלשהו.

חסן מצדו טען כי הוא חייב היה לנקוט בדרך שנראית לו דמוקרטית מאחר ששר התחבורה פועל לכאורה בדרכים לא כשרות ומבקש לחדש את המסורת של מינויים פוליטיים ומינוי של מקורבים לעבודה בנמל ורק הוא עומד בפרץ.

השעייתו של חסן מתפקידו בעקבות הסתבכותו בפרשת עורך הדין הנוכל רונאל פישר שגייס אותו כדי לשחד בצוותא קציני משטרה באגף החקירות הביאה לכ"ץ אנחת רווחה.

שר התחבורה ישראל כ"ץ, גברתן קשוח וחסר רגישות, בולדוזר אנושי קיבל את חינוכו הפוליטי הבעייתי בבית מדרשו של אריאל שרון כאשר שימש אחד מעוזריו של שרון ויצק על ידיו מים מזוהמים. שרון גידל בחוותו כבשים, אבל בתחום הפוליטי הוא הכשיר עדר של פילים שמנפצים בדרכם לא רק כלי חרסינה אלא גם אנשים ובעיקר יריבים פוליטיים.

כ"ץ הוא היה אחד הפילים המצטיינים שהליט לנצל בשעתו את כישלונה של הרשימה המשותפת ליכוד ישראל ביתנו לכנסת כדי לחסל את שני מתחריו העיקריים להנהגת הליכוד, השרים גדעון סער וגלעד ארדן.

כ"ץ דווקא נערך היטב לקראת הבחירות הללו על חשבון הקופה הציבורית, כאשר פרסם שלטים מאירי-עיניים בכבישי הארץ, שבהם שיבח את עצמו ואת ראש הממשלה נתניהו על פתיחת מחלפים חדשים על חשבון הקופה הציבורית.

בכך עברו נתניהו וכ"ץ על חוק הבחירות.

בעקבות פניית אומ"ץ אל מבקר המדינה לשעבר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, הוסרו שלטי התעמולה הללו. אומ"ץ לא הסתפקה בכך ופנתה אל נתניהו וכ"ץ בבקשה לשלם מכיסם את ההוצאה הכספית הנכבדה שהייתה כרוכה בייצור השילוט הראוותני. הנושא נותר פתוח עד היום בשל התחמקותם של ראש הממשלה ושר התחבורה, השניים גרמו עוול לקופת המדינה בכך שגרעו ממנה כספים לתועלתם האישית והפוליטית ולאומ"ץ אין כל כוונה להניח להם. הזמן שחלף מאז רק מגדיל את הסכום.

כ"ץ לא גילה מעולם רגישות לשלטון החוק בתפקידיו הממלכתיים כאשר עסק במינויים פוליטיים מכל הבא ליד. בעבר, כאשר כ"ץ כיהן כשר החקלאות, נחקר במשטרה בחשד לביצוע עבירות של מינויים פוליטיים סיטוניים של פעילי ליכוד במועצות הייצור של המשרד. עשרות פעילי ליכוד נוספים קיבלו ג'ובים במחלקת הפיקוח של משרד החקלאות. עבירות אלה היו זהות במהותן לאלה שבגינן הורשע השר לשעבר חבר הכנסת צחי הנגבי.

כ"ץ יצא בעור הפיל שלו בשן ועין בלי כתב אישום פלילי, אבל לא למד לקח, הוא המשיך במינויים הפוליטיים גם במשרד התחבורה תוך שימוש תחבולות שונות כדי לטשטש את העקבות לבל יוליכו אליו.כך אירע בעבר כאשר פנה כ"ץ אל מנכ"ל משרדו לשעבר, אלוף (מיל.) דן הראל (כיום מנכ"ל משרד הביטחון) בדרישה שיעשה את העבודה המלוכלכת. הראל, הידוע ביושרו האישי, סירב לכך והעדיף להתפטר מתפקידו אך מסיבות של לויאליות לא נימק הראל בפומבי את הסיבה האמיתית להתפטרותו.

כ"ץ המשיך במסע המינויים.

בשעתו מה נפסלה מועמדותו של פעיל הליכוד דניאל בן-לולו למנכ"ל חברת אוצר מפעלי ים הפועלת בתחומי נמל תל אביב. לשווא ניסה כ"ץ להרחיק עצמו מהמעורבות במינוי הפסול. בשלב הבא נחשף שכמה פעילי ליכוד הצליחו להשתחל לעבודה בפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב. כמובן ששר התחבורה כ"ץ קרא על-כך לראשונה בעיתונות.

לפני זמן קצר נחשפה פרשה של ניגוד עניינים חמור בלשכתו של כ"ץ כאשר התברר שפעילת הליכוד קטי שטרית, שנבחרה כמועמדת ברשימת הליכוד לכנסת, משמשת במקביל כראש מטהו של השר במשרד. דבר זה הינו בניגוד לחוק שאוסר על עובד מדינה להיות מועמד ברשימה לכנסת. בעקבות החשיפה הגישה שטרית את התפטרותה מרשימת הליכוד לכנסת. וטענה שלא הייתה מודעת לצורך להתפטר. כ"ץ עצמו ניסה לרחוץ פעם נוספת את ידיו וטען כי לא ידע כלל ששטרית לא התפטרה מרשימת המועמדים לכנסת.

אשרי המאמין.

נוני מוזס 

כצפוי המשיך השבוע ידיעות אחרונות העיתון של המדינה לשעבר להחרים את תנועת אומ"ץ ולא העניק לקוראיו מידע חשוב העומד על סדר היום הציבורי ובכך גרם להם עוולה. המדובר הוא בהוראת בג"ץ לפרקליט המדינה, ליועץ המשפטי לממשלה, למפקד יאח"ה תנ"צ אפרים ברכה ולרב יאשיהו פינטו להגיש טיעונים משלימים בשאלה מדוע לא תקוים חקירת מח"ש יסודית בחשדות הפליליים שהתעוררו נגד ברכה לגבי קבלת שוחד.

בדיון בבג"ץ בעתירה שהגישה תנועת אומ"ץ בדרישה לחקור את ברכה החליטו השופטים נאור, רובינשטיין ושהם לדחות למועד בלתי ידוע את משפטו הפלילי של הרב פינטו שהיה אמור להיפתח השבוע בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

עוד הוחלט לקיים דיון המשך בבג"ץ בעוד מספר שבועות, לאחר קבלת תצהיר מהרב פינטו ומסמכים משלימים מהפרקליטות ומברכה. עורכי וכתבי העיתון מודעים לכך שאסור להזכיר את שמה של אומ"ץ על-פי הוראת הבוס הגדול נוני מוזס שמטיל אימה ופחד על אישים בכירים במדינה, גופים גדולים בחברה ובמשק וכמובן גם על סביבתו הקרובה.

תנועת אומ"ץ אינה נכללת בקטגוריה של אלה החוששים מידו הארוכה של מוזס ונושאת בגאווה את ה"עונש" שהוטל עליה. במרוצת שנות פעילותנו התעמתנו פעמים רבות עם ברון התקשורת מוזס וחבורת עיתונאים בכירים בעיתון שסרים למרותו והוא מכתיב להם מה לכתוב על מי לכתוב, את מי לתקוף ועל מי לגונן.

"חטאה" הגדול של אומ"ץ נובע מכך שהיא סירבה להשלים עם כך שעיתון נפוץ ינסה להדיח ראש ממשלה מכהן מסיבות מסחריות, יגן באורח שיטתי על עבריינים פוליטיים כבדים ויתקוף את הרגולטורים ואנשי החוק.

בשנה החולפת ניהל ידיעות אחרונות בניצוחו של בעליו נוני מוזס מסע צלב שלוח רסן נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, במטרה שקופה להפילו מהשלטון. למטרה זו הוכשרו כל האמצעים הלא כשרים והוטחו בנתניהו האשמות כבדות כאיש שזרע הרס בכל אתר ואתר במדינה בתקופת שלטונו. לא חלף כמעט יום שבו לא נמרחה על פני העמוד הראשון של העיתון כותרת שלילית נוספת על נתניהו שהגבירה את רוח הנכאים של אזרחי המדינה. לא חלף כמעט שבוע שבו מוספי העיתון היו עמוסי חומרים ותשפוכת על נתניהו בתוספת דברי פרשנות, שהמשך כהונתו כראש הממשלה אחרי הבחירות עלול להביא לחורבן הבית השלישי.

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו הפכה להיות מטרה נייחת. המערכה חסרת הרחמים והפשרות נגד נתניהו נולדה אחרי שידידו של נתניהו, המיליארדר האמריקני שלדון אדלסון, החל לממן את הוצאתו לאור של החינמון ישראל היום שנגס קשות בידיעות אחרונות.

נוני מוזס, איל תקשורת רב-פעלים ותככים, קשוח ואכזר לא יכול היה לעבור על כך לסדר היום. אדלסון גילה מאוחר יותר עם נוני מוזס על-פי בקשתו וזה התחנן בפניו שלא יממן חינמון מתחרה לבידיעות אחרונות. אדלסון השיב לו, בין השאר, שמן הראוי שיהיה בישראל עיתון פטריוטי. מאז פועל מוזס ללא הצלחה להביא לסגירתו של ישראל היום ועיניו כלות בכל פעם שמתפרסמים נתוני התפוצה שמעידים על כך שישראל היום נפוץ יותר מעיתונו בימי השבוע.

הניסיון האחרון נעשה באמצעות חבר הכנסת איתן כבל שארגן בניצוחו של מוזס קבוצה של חברי כנסת שתמכו בחוק שיאסור הפצת חינמונים בנימוק של פגיעה, כביכול בדמוקרטיה ומניעת תחרות הוגנת. מוזס מנסה להצניע את העובדה ש" ידיעות אחרונות" מחולק מדי יום כחינמון בעשרות אלפי עותקים.

חברי הכנסת שתומכים בחוק מתוגמלים כרגיל ע"י העיתון על-פי הכלל הבדוק שיד רוחצת יד. הם מקבלים כיסוי אוהד, תמיכה בתקופה של פריימריז ואם הם מועדים, חלילה, ומסתבכים עם החוק יש מי שמעודד אותם. על קבוצה זו נמנתה בעבר משפחתו המושחתת של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון. שרון האב שנחשד בקבלת שוחד באמצעות בניו היה פר קדוש בעיתון. הבן עמרי שנדון לשבעה חודשי מאסר בגין עבירות פליליות שביצע בשירות אביו זכה לאהדת העיתון. הבן הצעיר גלעד שניצל מהעמדה לדין בגין שורת עבירות פליליות מפרסם טור עיתון שבו הוא מטיף מוסר לאחרים. לעיתים התגמול הינו עקיף, סיבובי או באמצעות אחרים.

כך ארע לגבי יו"ר סיעת הבית היהודי חברת הכנסת איילת שקד שנמנית על קבוצת חברי הכנסת הללו. מי שנהנה מפעילותה של שקד בשירות מוזס הוא מנהיג מפלגתה שר הכלכלה נפתלי בנט שהפך להיות יקיר ידיעות אחרונות.

בנט יכול לסייע לעיתון בנושאים כלכליים כפי שעושים שרי מפלגת "יש עתיד" שמארגנים מבצעים משותפים של משרדיהם עם ידיעות אחרונות על חשבון הקופה הציבורית. הם עושים זאת, ללא ספק, כדי לרצות את מנהיג מפלגתם שר האוצר יאיר לפיד, חסיד שוטה של מוזס שהיה בעבר בעל טור בידיעות אחרונות ונשלח ביזמת מוזס לכנסת במטרה להפיל את נתניהו.

אומ"ץ גילתה אומץ לא עמדה מנגד ופנתה אל מבקר המדינה שיבחן אם יש מקום לנקיטת צעדים: "בימים האחרונים פורסם בכלי התקשורת כי שר המדע, יעקב פרי, חבר מפלגת יש עתיד יוזם יום שידורים מיוחד עם אתר ynet השייך לקבוצת ידיעות אחרונות. המשרד סירב למסור פרטים על היקף שיתוף הפעולה ועל גובה המימון. יצוין שאין זו הפעם הראשונה ששרים ממפלגת יש עתיד נוהגים לתת העדפה לידיעות אחרונות או ל-ynet.

באחרונה פורסם כי שני שרים נוספים ממפלגת יש עתיד העניקו העדפות לקבוצת ידיעות אחרונות:

- שר החינוך שי פירון ממפלגת יש עתיד העביר מיליון שקל לידיעות אחרונות במסגרת פרויקט "מחנכים מסביב לשעון" ב-2013 תמורת פרסום. במקביל, הופיעו גם כתבות מערכתיות רבות שקידמו את המיזם, וכן טור של השר פירון.

- שר הרווחה מאיר כהן ממפלגת יש עתיד חתם בתקופת החגים על הסכם בהיקף של 250 אלף שקל עם הקבוצה על קידום מבצע אירוח לניצולי שואה. ראוי לציין כי ראש המפלגה יאיר לפיד עבד בשעתו בידיעות אחרונות תקופה ממושכת וככל הנראה יש לו יחס מיוחד לעיתון ושריו הולכים בדרכו.

"אנו מצפים להתערבות משרד מבקר המדינה". בכל מקרה התמיכה בשר בנט תשמר כל עוד הוא ילך בתלם שמוזס חרש למענו. אם יסטה, חלילה, ישלם מחיר כבד.

תו המחיר של נוני ולהקת משרתיו העיתונאים בעיתון נקבע מזמן: אם אתה איש פוליטי עבריין, העיתון יטה חסד, כתבות תדמית ויגמד את מעשי העבריינות שלך ויאפשר לבני משפחתך ליילל בעיתון - כל זאת בתנאי שתעניק לנוני שירותים ותפעל לפי הנחיותיו הנוקשות.

איש פוליטי שלא לא מספק לו את הסחורה המבוקשת, חשוף לכתבות תחקיר מלחיצות שהן לעיתים על גבול הסחיטה. אחד הנהנים הגדולים מהסדר מאפיונרי זה הוא אולמרט שהעניק לעיתון שירותים שונים מקופת המדינה וזכה להטבות תקשורתיות ולסיקורים חיוביים במטרה ליצור סביבו אווירה חיובית בתקופת המשפט הפלילי בכלל ולקראת מתן פסק הדין בפרט.

גם רמון הוא בן-בית בידיעות אחרונות ונחשב למריונטה פוליטית בכירה בתיאטרון הבובות של נוני. רמון עמד בשעתו מאחורי היוזמה לחקיקת חוק מיוחד לסגירת החינמון ישראל היום אך יוזמתו של רמון נכשלה.

כתמורה לשירותיו הבזויים של רמון עשה העיתון הכל כדי למחוק את מעשה ההטרדה המינית של רמון וגייס לשם כך אפילו את שר המשפטים לשעבר, פרופ' דניאל פרידמן, הפועל גם הוא כמריונטה בשירות נוני, שטען שרמון נרדף על-ידי הפרקליטות וכי לא היה מקום להגיש נגדו כתב אישום.

מי שעוד זכתה להוקרה בידיעות אחרונות היא יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק שהרקב המוסרי שלה מצחין למרחוק. תמורת שירותים גלויים וסמויים שהעניקה איציק לעיתון היא זכתה למחילה על חטאיה הישנים וחטאיה החדשים טויחו.

הזרזירה הלכה אל העורב.

רון חולדאי 
ראש עיריית תל אביב חולדאי נהנה לאורך השנים מהילה של אדם בעל רקורד אישי מרשים. בעבר הרחוק הוא היה טייס קרבי בכיר בחיל-האוויר. לאחר שחרורו שימש תקופה מסוימת כאיש עסקים ולאחר מכן עבר למסלול החינוכי והתמנה כמנהל גימנסיה הרצליה. אחרי שחולדאי נכנס לחיים הפוליטיים הוא חדל לשמור על כללי החוק ונכנס למרבה הצער למסלול ההשחתה המקובל של אישים פוליטיים רבים במישור הממלכתי והמוניציפלי.

חולדאי הכוחני בעל האופי המתפרץ החל לצפצף על החוק. כך נהג באחרונה כאשר עיריית תל אביב נמנעה מלאכוף את פסיקת בג"ץ בנושא פתיחת המרכולים בשבת ובכך גרם עוולה לתושבים המסורתיים של העיר.

במקרים אחרים חולדאי הרחיק לכת, בעבר נרקמו יחסים אסורים בין חולדאי לבין מלך החניונים המנוח ראובן גרוס בפרשת שחיתות גדולה. בין השאר נחשף שחולדאי קיבל תרומות נדיבות מגרוס למטות הבחירות שלו והעסיק את רעייתו באחד החניונים מחוץ לתל אביב. גרוס זכה במפתיע במכרזים להפעלת חניונים בתל אביב רבתי.

אומ"ץ התלוננה בשעתו למשטרה בבקשה לחקור את הפרשה אך להפתעתנו הוחלט להעמיד לדין כמה מעורבים אך לא את חולדאי למרות שהראיות נראו על פניהן מוצקות. אומ"ץ הגישה ערר למחלקת העוררים של משרד המשפטים על החלטתה של הפרקליטות שלא להגיש כתב אישום כנגד ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, בפרשת החניונים.

בפניה שלנו נאמר: "תנועת אומ"ץ מגישה בזאת ערר על החלטת הפרקליטות שלא להגיש כתב אישום כנגד ראש עיריית תל אביב רון חולדאי בחשד לקבלת טובות הנאה והפרת אמונים, במסגרת קשריו הארוכים עם איש העסקים ראובן גרוס. בעקבות חקירת המשטרה ובחינת הראיות ע"י הפרקליטות הוגשו באחרונה כתבי אישום כנגד כמה מהמעורבים בפרשה הידועה כפרשת החניונים. להפתעתנו נשמט שמו של ראש עיריית ת"א רון חולדאי מרשימה זו. ערעורינו מבוסס על חומר ומידע מקיף בפרשה הנ"ל שאומ"ץ העבירה בשעתו הן למשרד מבקר המדינה והן לאנשי המודיעין של יאח"ה, שחקרו פרשה זו. לעניות דעתנו הצדיקו הראיות גישה מחמירה יותר כלפי חולדאי, עד לידי הגשת כתב אישום כנגדו". הערער נדחה. מי שחשב לתומו שחולדאי למד לקח טעה.

אחד הביטויים לכך משתקף בפניה של אומ"ץ השבוע אל ראש אגף החקירות והמודיעין במטה הארצי של המשטרה ניצב מני יצחקי לחקור פרשה תל אביבית מחשידה שחולדאי מעורב בה. בפנייה נאמר בין השאר: "תנועת אומ"ץ מטפלת בשנים האחרונות בעסקה תמוהה וחשודה במתחם הדולפינריום בתל אביב.

במסגרת עסקה זו הסכימה עיריית תל אביב להעניק לבעל מתחם הדולפינריום, איל ההון היהודי-גרמני, יוסף בוכמן, שטח רחב ידיים ליד מסגד חסן בק, תמורת פינוי מתחם הדולפינריום. עסקה זו עוררה בעבר תמיהה רבה לאור העובדה שערכו הכספי של השטח החלופי עולה עשרת מונים על שוויו של מתחם הדולפינריום.

אומ"ץ פנתה בנדון בעבר אל שר הבינוי והשיכון, אורי אוריאל, ואל מנהל מקרקעי ישראל, וביקשה לעכב את העסקה עד שיתבררו כל העובדות שמסתתרות מאחוריה לאישורן. במקביל, פנתה אומ"ץ אל מבקר המדינה בבקשה שיבחן היבטים מנהליים ופרוצדוראליים של העסקה ונאמר לנו כי הנושא בבדיקה.

פנייתנו למשטרה נובעת ממידע שהגיע בשעתו לאומ"ץ ועדיין לא נחקר, שעל פיו אחד מבניו של ראש עיריית תל אביב עסק בעבר בהפעלת אתר הימורים באינטרנט בגרמניה לבין בוכמן. החשדות של אומ"ץ גברו בנדון אחרי שהתברר כי בשעתו נערך דיון בלשכתו של חולדאי לגבי העסקה שבו נכחו רק ראש העיר, בוכמן, ושני נציגיו – עו"ד רם כספי ויו"ר דירקטוריון חברת החשמל לשעבר, אלי לנדאו.

לעומת זאת, מהנדס העיר דאז, ישראל גודוביץ, ויו"ר וועדת בניין ערים, פאר ויסנר, נתבקשו שלא להשתתף בישיבה למרות שתפקידם חייב אותם להיות נוכחים בה על-פי כללי המנהל התקין". פרשת הדולפינריום זכתה במרוצת השנים לביקורות רבות של מבקר המדינה, שרים בממשלת ישראל וחוגים רחבים בציבור לאחר שהתעורר חשד שמדובר לכאורה בעסקה מפוקפקת ובלתי כדאית למדינה, שנעשתה תוך שיקולים זרים לכאורה, תוך מתן עדיפות בלתי חוקית ובלתי שוויונית לכאורה, לאיל ההון יוסף בוכמן, תוך הפקרתם של האינטרסים הלאומיים.

אומ"ץ פנתה בשעתו אל מנהל מקרקעי ישראל שמאחר שמדובר בנכסים בבעלות המדינה, שהם רכוש הציבור, זכותו של הציבור לקבל את מלוא המידע, השיקולים וההחלטות הקשורים באופן ישיר ועקיף לעסקה שבוצעה, באחד האזורים היותר יקרים במדינה וכפי שמצופה מגוף שלטוני בהתייחס לשקיפות וסדרי מינהל וממשל תקינים, אנו מאמינים שנקבל את המידע במלואו.

לצערי הפניה אל המנהל לא הביאה לנו את המידע המבוקש. ההישג היחיד נובע מכך שהעסקה תקועה עד כה. לא נותר לנו אלא לפנות למסלול המשטרתי בפעם השנייה בתקווה שיחשפו באיחור רב עובדות לא ידועות וגם מסגד חסן בק לא יקרא לא עלינו על שם בוכמן.


      
 

הוספת תגובה חדשה
שם

עד 250 תווים
תגובה
קוד
תגובות
  • יעקב
    25/10/2014 19:46:13
    אריה ידידי, ביבי-כץ, כל פיסת קרקע בתולה מדושנת בשחיתות וכוחניות של בעלי אינטרסים משותפים לזמני ביניים. רון חולדאי, מצער שאדם בעל עבר מפואר כמוהו, בהגיעו לשלטון פוגע אנושות בשמו הטוב. נוני מוזס, בכל כתבותיך הייתה תמימות דעים בינינו. במקרה של מוזס נסדקה אותה תמימות דעים למחצה. כל מה שנכתב על מוזס מקובל ומוסכם עלי.מאידך.כל קורא יבין בנקל שבזכות צבעו השחור של מוזס, גוניהם של שרה ובעלה הופכים להיות בהירים. אני לא בטוח שאתה מתכוון לכך. שרה נתניהו השנואה בשדרות רחבות של הציבור, הרוויחה ביושר את התואר הזה.ראשת הממשלה שלנו שפועלת בתנאי מחתרת. כל עוד בעלה ימשיך בתפקידו, אין לנו שום סיכוי לראות אור במנהרת החושך המדיני. זוג נהנתנים חסרי תקנה, על חשבון הקופה הציבורית, על זה כבר דיברנו?
  • עוזיאל
    25/10/2014 12:43:22
    המידע המקיף והיודי הכלול במצעד מדהים
  • יוכיי
    25/10/2014 12:41:19
    מתי יסתיימו העוולות יתחילו המעשים הטובים?
  • אורי
    25/10/2014 09:05:16
    כואב על כל פצוע והרוג שנפגעו למען המדינה. פראיירים למען איזו מדינה? תסתכלו מסביב,גונבים לנו את המדינה מתחת לידיים, ערי הפיתוח ערד לדוגמה התפוררה מעיר מוצלחת לאוסף שבח״ים וחוסר תעסוקה. הפרטות על כל צעד, השתלטות חרדית בכל מקום. לא צריך אויבים
  • זרובבל
    24/10/2014 20:52:38
    בא לי להקיא צריך לקחת כדורים נגד בחילה בכל פעם שקוראים את הטור שלך על שדדי הקופה הציבורית
  • שלומית קרית ביאליק
    24/10/2014 18:14:56
    אני קוראת ולא מאמינה לאיזה שפל של מדרגה המדינה שלנו יורדת, על רון חולדאי אני פשוט המומה ,אני בשוק, על כץ לא כל כך, בעניין ידיעות, עיתון משעמם ואפילו מרגיז, ,עיתון ידיעות לא מחולק חינם? מה הוא בא בתלונות לעיתון ישראל היום. כל הערכתי לפעילות אומץ
  • אורי
    24/10/2014 16:11:10
    מצעד העוולות שלא נדע כל שבוע עולה על קודמו...-- אכן "זעקי ארץ מושחתת"...
  • סופי
    24/10/2014 15:18:34
    אין רגע דל...חבר מביא חבר ומלמדו את דרך השחיתות...כמה טוב ומזל שיש את אומ"ץ והעומד בראשה - אריה אבנרי!!!!
  • YARA113
    24/10/2014 14:43:49
    שורת ה"חמודים" מתארכת,שמור לי ואשמור לך.
    יחד עם הלכלוך. הכי מכעיס שמלבים אינטפדה שלישית
    ואיש לא עוצר את הכאוס.
    התדרדרות טוטאלית. נעלמו המנהיגים הטובים. ואם יש,הם בורחים מאש ובצדק.
    עצוב מאוד

  • מאיר פלבסקי
    24/10/2014 13:29:38
    אולי ביבי יעבו לנהל את "ידיעות" ונוני יהיה ראש ממשלה? מה יש לנו להפסיד, יותר גרוע כבר לא יהיה...
  • פרישטוק
    24/10/2014 12:03:40
    ומה לגבי פנחס פישלר
    המתחזה ללואי דה פינס?
  • חבר ותיק
    24/10/2014 09:34:08
    המצעד הזה צובר עצמה משבוע לשבוע והכוכבים הופכים מסוכנים יותר
    עיצוב: סטודיו נעמה