סוף גנב למאסר ממושך (הרצה)  |  

ההחלטה של בית המשפט העליון להחמיר בעונשו של השר לשעבר שלמה בניזרי מהווה, ללא ספק, ציון דרך במאבק בשחיתות השלטונית וסוף העידן הסלחני כלפי אישי ציבור שסרחו.

חולפת ועוברת התקופה שבה זכו אישי ציבור להנחות בסעיף העמום של הפרת אמונים ונחלצו ללא פגע למרות שביצעו עבירות פליליות חמורות. אחד הבולטים בהם הוא איש העסקים שמעון שבס שביצע עבירות פליליות מאחורי גבו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין בתקופה שבה כיהן כמנכ"ל משרדו ונחלץ ללא עונש מאסר. (כיום הוא משמש כנציגו בישראל של איל ההון היהודי אוסטרי מרטין שלאף שהשחית כמה אישי ציבור ישראלים בכירים ביניהם אריאל שרון).

אין ספק שהסיבה העיקרית לשינוי עמדתו של בית המשפט העליון קשורה במצב המדאיג ששורר במדינה שבה השחיתות השלטונית הגיעה לממדים מפלצתיים ומהווה כיום מחלה סופנית.

על השחיתות השלטונית חתומים, ללא ספק, שני ראשי הממשלה לשעבר אריאל שרון ואהוד אולמרט. שני ראשי הממשלה שקדמו להם בנימין נתניהו ואהוד ברק נחקרו במשטרה כחשודים בעבירות שונות אבל לא יוחסו להם עבירות שוחד וגניבה לכיסם הפרטי כמו שרון ואולמרט.

השחיתות השלטונית חלחלה כמעט אל כל מגזרי החברה והכלכלה. בהעדר דוגמא אישית של מנהיגי האומה, החל הדג להסריח בראשו. הסרחון התפשט בכל גופו והגיע גם לזנבו. מי יודע אולי עכשיו הסרחון יפסק באיחור בראשו של הדג ואולי גם זנבו יתנקה.