גם בארז אלדד נפלה השלהבת? (2)  |  

את הידיעה המפתיעה ששודרה בערוץ 10 שעל פיה לקה יו"ר השדולה הפרלמנטארית למאבק בשחיתות הציבורית, חבר הכנסת פרופ' אריה אלדד, בליקוי מאורות של מינהל לא תקין בפעילותה של עמותה בשם עמיחי שהוא הקים, נתקבלה אצלי ברגשות מעורבים ירושלמים.

מצד אחר יש לי הערכה אישית רבה לחבר הכנסת אלדד שהינו אחד מפעילי מחנה כוחות האור במדינה אבל מצד שני נקשרו אל אלדד בעבר פרשות לא מחמיאות שעוררו אצלי את השאלה אם יש לו רגישות מכסימאלית להקפדה מיריבת על כל כללי החוק וסעיפי המינהל התקין.
באופן בסיסי ניתן לקבוע שחבר כנסת אלדד הקרין לאורך פעילותו הציבורית יושרה אישית, לעיתים מוגזמת מדי, ולא נרתע להתעמת עם ראשי ממשלות מבית ואילי הון מחוץ.
זכרתי לו לטובה את העובדה שמעולם לא שוחח אתי חצי מילה אודות "טיפולי" התקשורתי הממושך וחסר הפשרות בחותנו המנוח הבנקאי יהושע בן ציון שמעל בכספי בנק א"י בריטניה. בן ציון נדון לתריסר שנות מאסר אך הצליח להיחלץ מהכלא בזכות חנינה שקיבל על יסוד אישורים רפואיים שהצביעו על כך שתוחלת חייו קצרה, כביכול.
האיש שהיה אמור להסתלק לעולמו עפ"י המסמכים כעבור שלושה ארבעה חודשים חי בקרבנו 14 שנים נוספות וזכה לכינוי הציני "המת החי".
אלדד הרופא והפוליטיקאי החריש לאורך השנים גם כאשר ראה כיצד חותנו בועט בגלוי בחוק .
רעייתו לעומת זאת שלחה אלי בהזמנות מסוימת מכתב אישי שבו ביקשה שאניח לאביה הגנב שלא ביצע , עפ"י הבנתה, את העבירות שיוחסו לו.

חבר הכנסת אלדד דחף בתקופת כהונתו של אריאל שרון כראש ממשלה להקים ועדת חקירה פרלמנטארית לבדיקת אספקטים רחבים בנושא השחיתות הציבורית.
נקבע אז שבראש הועדה יעמוד ראש ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת חבר הכנסת מיכאל איתן אך
בגלל ויכוחים פנימיים בין ראשי הסיעות השונות בעניין סמכויות הועדה והרכב חבריה הפכה הביצה שלא נולדה לשקשוקה.
בינתיים התקיימו גם בחירות לכנסת ולשרון אירע אירוע מוחי והבטחתו להקים ועדה החקירה התפוגגה .אצל אולמרט שטיפח וגידל את השחיתות בכל שנות כהונתו הציבורית.
בזכות השם הטוב שלו נבחר בשעתו חבר הכנסת אלדד לכהן כיו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, תפקיד יוקרתי ששמור לנבחר ציבור נקי כפיים. העובדה שאלדד שייך למפלגת ימין קיצונית לא הפריעה לו להיבחר לתפקיד זה.
אבל איליה וקוץ בה: דווקא דעותיו הקיצוניות של אלדד הן לפעמים בעוכריו וגורמים לו לחצות לפעמים את הקוויים לא במעבר חציה חוקי ומוסדר.
הלהט האישי של אלדד גרם לו בהזדמנות מסוימת להשתתף כדרכו בהפגנה סוערת של מפגינים של הימין שבה עודד את המפגינים הנסערים להפר את החוק. באותה הזמנות נפגע אלדד ע"י שוטרים ולא היסס לאחר מכן להגיש תביעה מוזרה נגד המדינה על נזקים שנגרמו לו ומונעים ממנו לחזור לתפקידו הרפואי הקודם כמנתח שכל אבריו חייבים להיות תקינים.
גם בעת ההערכות הפנימית בקרב מחנה הימין המפוצל שביקש להופיע בכמה רשימות הוכיח אלדד שהכסא בכנסת נוקב לפעמים את הר הקולגיאליות.
אלוף משנה(מיל) יהואר גל ששימש יד ימינו בשדולה הפרלמנטאית במאבק בשחיתות הציבורית גילה לי באחרונה כיצד אלדד תיחמן אותו והפר הבטחה מפורשת בעניין הצבתו ברשימת המועמדים לכנסת.
גל המאוכזב ניתק את קשריו עם אלדד ומאז אינו משוחח יותר עם עיתונאים על שחיתות. הוא החרים את הישיבה שערכה לפני זמן קצר השדולה בעקבות הפקת סרטו של מיקי רוזנטל , "שיטת השקשוקה",.
בשעתו הייתה התלבטות פנימית אצלנו באומ"ץ באם ראוי להעניק לחבר הכנסת אלדד אות הוקרה של אומ"ץ בזכות מאבקו בשחיתות וזאת בגלל ה"זנבות" שיש לו. בסופו של דבר הכרענו בחיוב.
למרבה הצער לא הגיע אלדד לטקס בגלל נסיעה דחופה לחו"ל ושיגר את בתו לקבל במקומו את תעודת ההוקרה.
אם הוא היה מגיע אולי הייתי לוחש לו על הבימה, "כדאי לך להגביר את העירנות ואת הזהירות".