שרים סוררים בכלא (16)  |  

"מילאתי משפט, צדק ילין בה, ועכשיו מרצחים. כספך היה לסיגים, סובאך מהול במים. שריך סוררים וחברי גנבים, כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים" (ישעיהו פרק א" פסוקים כ"א- כ"ב)

בשעה לא טובה ולא מוצלחת יתחילו היום (יום ג') שני השרים לשעבר אברהם הירשזון ושלמה בניזרי לרצות עונשי מאסר של כמה שנים בבתי הכלא "מעשיהו" ו"חרמון" בגין ביצוע עבירות פליליות חמורות.

כך ירשם פרק מסואב נוסף בדברי ימי השחיתות השלטונית במדינה שצברה תאוצה במרוצת השנים והגיעה בתקופת כהונתם של ראשי הממשלה לשעבר אריאל שרון ואהוד אולמרט לממדים מפלצתיים. שרון ואולמרט היו בעלי קופות שרצים אישיות מלאות על גדותיהן בכספים שנשאבו מהקופה הציבורית.

לשבחו של שר האוצר לשעבר הירשזון בעל הבריאות הרעועה יאמר כי מאז הרשעתו בגניבת 2 מיליון שקלים מכספי הסתדרות העובדים הלאומית הוא לא נהג כ"קוטר". הוא לא התראיין לתקשורת ויילל על מר גורלו, לא הגיש בקשה לדחיית ריצוי העונש אחרי החגים, לא ביקש חנינה ולא ארגן הפגנות תמיכה של חברים שמעולם לא היו לו.

בתקופה האחרונה הוא עבר קורס הכנה ל"ישיבה" בכלא הנערך מטעם אחד מבכירי השב"ס ורכש פריטים חיוניים. לאלה שדרשו בשלומו  השיב: "השבח לאל ובריאות למתעניין".
  
לגנותו של הירשזון יאמר שהוא לא פוצה את פיו ב"זמרה" על מעשי שחיתות נוספים בהיקף בינלאומי על חברו הטוב, שותפו ובן בריתו אהוד אולמרט. מן הסתם אולמרט השוהה כדרכו רוב זמנו בחו"ל צלצל אליו ואיחל לו: "מאסר קל". 
 
אין לי ספק שחוקרי המשטרה, רשות המיסים והרשות למניעת הלבנת הון היו מוכנים לפעול למניעת מאסרו של הירשזון וגם להעניק לו מעמד של עד מדינה אבל הוא העדיף לסגור את פיו.

מי יודע  אולי הירשזון מעריץ ותיק של אולמרט ועבד פוליטי נרצע שלו  חושש מידו הארוכה של אולמרט המוכר לו כסכינאי וותיק ונוקם ונוטר סידרתי. הירשזון  הוא עצמו סירב לערוך עסקת טיעון עם הפרקליטות אבל אצל אולמרט כל האופציות  פתוחות ובלבד שלא להיכנס לכלא.

שר העבודה והרווחה לשעבר בניזרי שהורשע בקבלת שוחד של מאות אלפי שקלים התנהג בתקופה האחרונה כתינוק מגודל שאינו מפסיק לייבב כדי למשוך תשומת לב ולזכות במתנה. על אהבת השופטים הוא כבר וויתר.

ההחלטה של בית המפשט העליון להחמיר בענשו ולהגדיל את תקופת מאסרו לשנה נפלה עליו כרעם ביום קיצי.
מה הוא לא עשה באחרונה כדי להיחלץ מהכלא. בראיונות לתקשורת שבהם נטלו חלק מבני משפחתו היו רצופים האשמות כבדות נגד מערכת המשפט ונגד כל מי שהתנכל לו.

בניזרי הציג עצמו כקוזק נגזל אדם ישר דרך נקי כפיים ובר לבב שאלתי את עצמי לרגעים  מדוע נפקד שמו מרשימת המועמדים לקבל את אות המופת של אומ"ץ באירוע שיתקיים בשבוע הבא  בגין "הגינות שלטונית".

היו לו גם שתי הזדמנויות לקפץ לפזז ולכרכר מול המצלמות יחד עם מורו ורבו המושחת אריה דרעי. הראשונה בטקס נישואי בתו והשנייה בטקס בר המצווה של דרעי הבן.

בניזרי לא היסס להספיד את דודו טופז ורמז על כך שהתקשורת העוינת והרדיפה אחריו הביאו לקיצו המר. אין חשש בניזרי לא ישלח יד בנפשו תנאי המאסר שלו באגף החרדי של בית הכלא הנם מועדפים. במרבית שעות היום והערב הוא יהי חופשי  לשהות בבית המדרש. גם את מזונו האישי הוא יהיה רשאי לקבל ללא הגבלה מבני משפחתו ומפעילי מפלגתו.

ביממה האחרונה בילה בניזרי בחברתו של עובדיה יוסף ושניהם  מיררו בבכי.

המרן בכה כנראה פעם נוספת על חורבן הבית ואילו בניזרי בכה על חורבנו האישי.

בבניית ציון ובהקמת השכונה החדשה המתוכננת במזרח ירושלים ינוחמו השנים.