אולמרט עבריין בטחוני (41)  |  

אולמרט חושף סודות מדינה כדי לפגוע ביריבו המר אהוד ברק וגם כדי להסיט את העניין הציבורי מפרשות השחיתות בהן הוא נגוע. ידיעות אחרונות ואישי ציבור משתפים עמו פעולה


אין זה משנה אם אולמרט כותב אומנם ספר ביוגראפי שבאמצעותו הוא מבקש לטהר את שמו הרע ולפאר ולרומם את עצמו, או שרק פרסם בשלב זה שני פרקים לדוגמה בעיתון הבית שלו ידיעות אחרונות שהיו בבחינת שליחת בלוני ניסוי לקראת מה שצפוי לנו.

אולמרט לא הסתפק בדברים שכתב בכתב על שר הביטחון אהוד ברק שהפך לאויבו בנפש מאז שדרש את הדחתו מתפקיד ראש הממשלה אחרי שנחשפה פרשת קבלת מעטפות של רבבות דולרים במוזמן שאולמרט קיבל מאיש העסקים היהודי אמריקני מוריס טלנסקי (אולמרט קיבל מעטפות מסוג אלה בארץ ובחו"ל דרך קבע. מידע על כך הועבר בשעתו למשטרה ע"י אומ"ץ אך בגלל עומס היתר של פרשות השחיתות של אולמרט החקירות תקועות). אולמרט המשיך להשתלח בברק בפומבי וחבט בו ללא הרף במטרה ברורה להציג אותו כאדם לא יציב, לא לויאלי לא אחראי ואפילו פחדן.

ראו מי האיש שמדבר על ברק שפיקד בעבר על סיירת מטכ"ל והשתתף במבצעים נועזים ביותר מעבר לקווי האויב שבגינן קיבל שורת עיטורים, הוא לא אחר מאשר אולמרט שהתחמק משירות ביחידה קרבית ושירת ככתב "במחנה" וגלי צה"ל.

בספרי "זעקי ארץ מושחתת" שעל שערו מופיע צילומו של אולמרט כאות קלון, אני חושף שבמלחמת יום הכיפורים סופח אולמרט ככתב צבאי לאוגדה של אריאל שרון שעמדה לחצות את תעלת סואץ. במהלך חציית התעלה נעלם אולמרט הפחדן ואחר-כך התברר שהוא נשאר בשטח הישראלי ורק אחרי שהמצב התייצב הופיע מאי שם כדי לראיין את שרון.

אומ"ץ לא הייתה יכולה לעבור לסדר היום על דבריו החמורים של אולמרט והגישה נגדו תלונה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב כהן, וראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב יואב סגלוביץ בגין חשד לביצוע עבירה פלילית על-פי חוק העונשין של גילוי סודות מדינה במהלך כינוס לדיון בנושא יוזמת ז'נבה.

בתלונה נאמר בין השאר: "אולמרט חשוד בכך שחשף בפומבי סוד מדינה שקשור במבצע צבאי בתקופת כהונתו כראש ממשלה וגילה כי שר הביטחון אהוד ברק התנגד למבצע זה והסתייג ממנו. אנו רואים בחומרה רבה את החשיפה הפומבית של ראש הממשלה לשעבר שפורסמה בהרחבה גדולה בארץ ובעולם. עד כה הפרסומים על המבצע הנ"ל צוטטו ממקורות זרים ללא אישור של אישיות ישראלית ממלכתית רמת דרג. יתרה מזו, אין לנו ספק שהגילוי הנ"ל אינו מופיע בצורה ישירה וגלויה בספר שעומד לפרסם אולמרט בימים אלה שבו הוא מנסה לפגוע ולנקום בכל דרך בשר הביטחון אהוד ברק".

אומ"ץ לא הסתפקה בכך ופנתה השבוע אל ראש הממשלה בנימין נתניהו שהביא לאישור הממשלה בשעתו מינוי של ועדת שרים מיוחדת שאמורה לדון בספריהם של אישי ציבור.

עד כה לא טרח אולמרט לפנות לוועדה זו בעניין פרסום הספר. השאלה שנותרה פתוחה היא: האם היה מקום להביא בפניה גם את שני הפרקים טרם פרסומם בעיתון.

בפנייה אל נתניהו נאמר בין השאר: "בימים האחרונים התעוררה סערה ציבורית בעקבות פרסום פרקים מספר חדש שמתכוון לכתוב ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. סערה זו לובתה בדברים בעל פה שהוסיף אולמרט המעלים גם חשד לגילוי סודות מדינה בניגוד לחוק. ככל הידוע לנו, טרם הייתה פנייה של אולמרט או מי מטעמו כדי לקבל היתר כנדרש להוצאת הספר ותוכנו לא הועבר לידי ועדת שרים בנושא מתן אישור לפרסומים לאישי ציבור שאמורה לדון בנושא זה.

לעניות דעתה של אומ"ץ קיימת בעיה בהרכבה של וועדת השרים שאמורה לדון בספרו של אולמרט אם וכאשר יוגש אישור. נראה לנו ששלושת השרים חברי הוועדה מנועים לדון במתן אישור הספר:

1. שר הביטחון אהוד ברק מככב בספר
2. שר המשפטים ד"ר יעקב נאמן, המשמש כיו"ר הוועדה, היה בעבר פרקליטו של מר אולמרט והוא נחשב חבר קרוב שלו.
3. שר החוץ אביגדור ליברמן נחשב חבר קרוב של אולמרט.

נודה לך באם תפעל לקביעת צוות חדש של שרים בנושא הנדון אם יהיה צורך לדון באישור הספר של אולמרט".
על-פי הפרסום ב-News1, הספר של אולמרט נכתב בשיתוף עם איש הטלוויזיה יאיר לפיד שיחסי הגומלין המקצועיים והאישיים שלו עם אולמרט מהווים לפי כל הסימנים עבירה אתית חמורה.

אומ"ץ התריעה על-כך בעבר כמה פעמים בפני הממונים עליו אך למרבה הצער הם לא גילו את הרגישות המתאימה כשם שהקלו ראש בכך שבמקביל להגשת התוכנית המרכזית של יום שישי בערוץ 2 עסק לפיד בפעילות פוליטית.

ההכרעה בשאלה האם עבר אולמרט על החוק וגילה סודות מדינה לא משנה עובדה יסודית המצביעה על התנהלות בעייתית בתחום זה.

בעבר הרחוק, כאשר היה אולמרט חבר כנסת והיה חבר ועדת החוץ והביטחון הוא נחשב לחשוד העיקרי בהדלפות מדיוני הוועדה בשל מערכת היחסים הסחבקית עם אנשי תקשורת מקומיים וזרים.

אגב, הדלפות מידע בלעדי לעיתונאים ולעיתונים תמורת קניית שתיקה בפרשות השחיתות המלוות אותו מזה ארבעים שנה היו לחם חוק של אולמרט לאורך כל שנות פעילותו הציבורית כולל תקופת כהונתו כראש ממשלה.

העיתונאי אמיר אורן שסקר בעבר את פרשת המרגל הרוסי שבתי קלמנוביץ (שחוסל באחרונה במוסקבה) כתב בשעתו בעיתון "דבר" דברים מצמררים בנושא זה על אולמרט: "לפי פרסומים בעיתונות הזרה, הצליח קלמנוביץ להתרועע עם אישים מרכזיים בתחומי הפוליטיקה והכלכלה בישראל. לתקשורת לא ידוע אם הצליח לגייס סוכן צמרת אבל מתועדים מגעים שהיו לו עם אנשים בעלי הכרעות בישראל. לתקשורת לא ידוע בין השאר באם היו לו מגעים עם אהוד אולמרט חבר ועדת החוץ והביטחון וחבר תת-הוועדה לפיקוח על השירותים החשאיים. הרבה ממה שעושים אמ"ן, שב"כ והמוסד וממה שנעשה בתוכם ידועים לו... כחבר ועדת החוץ והביטחון הוא שותף גם לחומר סודי רגיש ביותר, בכלל זה עידכונים צבאיים ומודיעיניים, נספחים סודיים לדוחות של ועדות חקירה ומידע פנימי - בחלקו שלילי - על קצינים ופקידים בכירים. לשונו קולחת והוא מרבה לשוחח עם עיתונאים. יש בו צירוף מועיל ביותר של אוזן קשובה לפיות פנימיים ופה פתוח לאוזניים חיצוניות"..

בעבר פשטה שמועה שאולמרט נבדק במכונת אמת (פוליגרף) מחשש שהדליף מדיוני ועדת החוץ והביטחון. כאשר שאלתי אותו על כך בכתב השיב לי בכתב שאינו רשאי להתייחס לפעילות שלו הקשורה בדיוני ועדת החוץ והביטחון והוסיף: "למען הסרת ספק לא התבקשתי אי-פעם להיבדק במכונת אמת בחשד להדלפה כלשהי".

אבל הצרות האמיתיות מחכות לאולמרט דווקא במישור הפלילי שאינו קשור לנושאים ביטחונים.

אולמרט מבין היטב בימים אלה בחושיו המחודדים שהוא הולך ומסתבך לא רק בשל הראיות שנחשפות במשפט שמתנהל אלא בתיק פלילי נוסף שכבר הוחלט להגיש נגדו בפרשת המינויים הפוליטיים במשרד התמ"ת בתקופת כהונתו כשר במשרד זה. גם הראיות שנאספו לגביו כחשוד בקבלת שוחד בפרשת "הולילנד" אינן מבשרות טובות ועלולות להדהים אותו.

הדרך הבדוקה מבחינתו של אולמרט להסיח את הדעת היא להטיל פצצות סירחון פוליטיות ואישיות מסוג אלה שהטיל בימים האחרונים ולהפגין ביטחון עצמי מופרז. ואמנם, מי שסבר לתומו שאולמרט המגה-מושחת ראש הממשלה הראשון בתולדות המדינה שעומד לדין פלילי ישב על ספסל הנאשמים אבל וחפוי ראש בעת הדיונים במשפט הפלילי משפט שמתנהל נגדו בימים אלה וינסה לעורר את רחמי השופטים אינו מכיר את האיש. אולמרט היהיר והמתנשא מסתובב באולם לפני ואחרי הדיונים כמלך הארץ שמקרין ביטחון עצמי מופרז, מחלק צ'פחות על ימין ועל שמאל ולא שוכח להכתיב לדוברו תגובה לתקשורת הכללת חוות דעת על התנהלות התביעה.

עושה רושם כאילו מישהו אחר עומד לדין פלילי על עושק גופים חברתיים העוסקים באוכלוסיות פגועות וחלשות לטובת טיסות במחלקה הראשונה באמצעות חברת "ראשונטורס".

אולמרט ממשיך את עסקיו כרגיל. הוא שוהה במשרדו הפרטי המפואר בתל אביב, גובה שכר טירחה שמן מחברת "תעבורה" עבור שירותים שנויים במחלוקת ומלקוחות אחרים שעדיין מאמינים שיוכל לתרום להם.

אולמרט מופיע בקומה זקופה באירועים חברתיים ובתחרויות ספורט ונהנה מאהדה בלתי מובנת של אישי ציבור ואילי הון ששוכחים משום מה שהמדובר במנהיג לשעבר שהשחית את המדינה.

גם אישים שהיו מקורבים בעבר לברק מסוגם של השרים שלום שמחון ויצחק הרצוג מחניפים לו מתוך שיקולים פוליטיים ציניים ואולי הם מאמינים שהוא עוד יחזור וישמור להם חסד בגרותם.

ככלל, אולמרט לא צריך לבקש רשות מהאל להתפלל עם עבריינים המקיפים אותו מכל עבר ומתייחסים אליו כאל ראשון בין לא שווים ברמת השחיתות.

לאולמרט יש אפילו זמן להיפרע מהחסיד הלא שוטה שלו לשעבר, דן מרגלית, שלא שעה לאורך השנים לאזהרות שלי שאולמרט הינו עבריין סידרתי שמנצל את החברות שלהם כמעטפת מוסרית.

אחרי שמרגלית התפקח והתפכח והצטרף באיחור רב אל היחידה הקטנה המובחרת של אנשי התקשורת שחשפו את פרצופו הנאלח החליט אולמרט לנקום בו כפי שפעל בעבר נגד יואב יצחק ונגדי.

אין לי כמעט ספק שהפעילות האחרונה של מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית יפה ויגודסקי, אישה בעלת קופת שרצים, בסיועם של בכירים במשרד האוצר להרחיק את מרגלית מהתוכנית "ערב חדש" נעשתה בהשראתו העקיפה של אולמרט.

השבוע פניתי אל שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ. הפניתי את תשומת ליבו למה שמתרחש מאחורי הקלעים: "בימים האחרונים התעוררה במלוא חריפותה סערה ציבורית סביב מכרז שפורסם לתוכנית "ערב חדש". בין היתר התעוררו שורה של שאלות והן: האם היה כלל צורך במכרז עבור דן מרגלית נוכח העובדה שמנחים אחרים לא עמדו במכרזים? האם התערבותו של החשב הכללי במכרז הייתה צעד ראוי ובלתי תלוי? האם לא מתנהלת מאחורי הקלים פרשה של חיסול חשבונות פנימית מלווה באינטרסים זרים ובנקמנות של אלו שפועלים מטעמו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בכדי לפגוע בדן מרגלית?
תנועת אומ"ץ עוקבת בשנים האחרונות אחרי התנהלותה של הטלוויזיה החינוכית ואחר כמה תופעות בלתי תקינות לכאורה שקנו להן שביתה בניהולה ותפקודה. המדובר הוא, בין השאר, בניהול בזבזני, שיקול דעת מוטעה ולעיתים מגמתי בבחירת מנחים ומשתתפים, חשד למכרזים תפורים, בזבוז כספי ציבור. כמו-כן קיים חשש לשיקולים זרים לגבי אירוחם של אישים פוליטיים על-מנת שיתמכו בהמשך קיומה חרף הרייטינג הנמוך של מרבית תוכניותיה.

העובדה הבסיסית, שהייתה ונשארה, היא שמדי שנה מקציבה המדינה עשרות מיליוני שקלים למימון הטלוויזיה החינוכית למרות שהטלוויזיה החינוכית אינה משה את פניה ואינה ממלאה את ייעודה המקורי לשמש כלי חינוכי והסברתי ראשון במעלה.
לדוגמא: תנועת אומ"ץ מתכננת בימים אלה פרויקט חינוכי רב-היקף בבתי ספר על-יסודיים בנושא מנהל תקין טוהר מידות ומניעת אלימות בשיתוף משרד החינוך.

תנועת אומ"ץ סבורה שתפקידה של הטלוויזיה החינוכית היה להקדיש מידי יום שידורים בנושאים אלה ודומים להם, אלא שנושאים אלה אינם עומדים על הפרק ועל-סדר יומה של הטלוויזיה החינוכית.

לאור כל הנאמר לעיל, נראה לנו כי יש צורך דחוף להקים צוות בדיקה מיוחד שיבחן את תפקודה וניהולה של הטלוויזיה החינוכית על כל היבטיה ויסיק את המסקנות המתבקשות. המצב הנוכחי הינו בלתי נסבל".מי שחשב שאולמרט יעמוד לגורלו בבית המשפט ויניח לנו טעה.

אולמרט עוד לא נכנס לפעילות בהילוך גבוה ולא שלף את כל השפנים.

ממעקב ממושך של שנים אחרי פעילותו הנלוזה, אין לי ספק שהוא עלול להטיל עוד שורה של פצצות סירחון ואולי גם לפעול לשיבוש הליכי משפט כדי לחמוק מעונש המאסר הממושך שהוא ראוי לו.

אין לי ספק שהוא רוצה לחזור למרכז הבמה הפוליטית.

כוחות האור מצווים לעשות הכול כדי לחסום את אולמרט.