אולמרט יועץ לדבר עבירה (82)  |  

 
אהוד אולמרט משמש מזה כמה חודשים כיועץ הסתרים של לפיד ג'וניור שהצטרף השבוע לפוליטיקה. מעניין לדעת אם אולמרט חבר בעניין זה אל מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס - המאמן של לפיד - בעל המטרה הסמויה להביא לקץ שלטונו של בנימין נתניהו


 
במהלך האורגיה התקשורתית שהחלה בעקבות הודעתו של יאיר לפיד על פרישתו מהגשת היומן השבועי בערוץ 2 והצטרפותו לחיים הפוליטיים לא הובלט די הצורך פרט מאלף. ראש הממשלה לשעבר המגה מושחת אהוד אולמרט שהה באותו ערב בביתו של לפיד על תקן של "החבר הכי טוב" של האבא טומי לפיד המנוח וחש עצמו אחד המחותנים.

לאמיתו של דבר אולמרט משמש מזה כמה חודשים כיועץ הסתרים של לפיד ג'וניור עוטף אותו במתק שפתיו, מעניק לו עצות אחיתופל ומנסה לנווט אותו בדרך החתחתים הפוליטית. זו הסיבה שלא הייתי ממליץ לקנות ממנו אפילו מכונית חדשה.

קשה לזהות בשלב זה את כל האינטרסים האפלים של אולמרט. ביסודו של דבר ההתמודדות של לפיד מזיקה למפלגת קדימה שהוא עמד בעבר בראשה.

אולמרט נכנס למעשה לנעליו של חברו הטוב חיים רמון, אדם שנוי במחלוקת ולאו-דווקא בגלל הרשעתו בהטרדה מינית, שמשום מה נדחק לקרן זווית.

בקרב שבין שני השועלים הפוליטיים הוותיקים על חסדיו של לפיד גבר אולמרט על רמון.

הפרשן הקבוע לענייני אולמרט חבר הכנסת רוני בר-און הסביר השבוע בגמגום שאולמרט לא פועל נגד האינטרסים של קדימה במגעיו עם לפיד ורמז שיש אפשרות של חבירתו של לפיד לקדימה. אבל אצל אולמרט הערום הכול ייתכן. הוא שומר את הקלפים קרוב לזנב השועל שלו.

מעניין לדעת אם אולמרט חבר בעניין זה אל המו"ל של ידיעות אחרונות נוני מוזס המאמן של לפיד שיש לו מטרה סמויה להביא לקץ שלטונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שאומץ ע"י העיתון המתחרה "ישראל היום".

באופן עקרוני עמדתה של אומ"ץ הייתה ונשארה שאין לחסום אנשי תקשורת המבקשים להשתלב בחיים הפוליטיים. השבוע פרסמנו הודעה מפורשת בנושא זה: "תנועת אומ"ץ מברכת על כך שהצעת החוק לקביעת תקופת צינון לעיתונאים המבקשים להשתלב בחיים הפוליטיים נתקעה בשלב זה ולא תעלה להצבעה בכנסת.

אומ"ץ סבורה שהטלת איסור על עיתונאים להתמודד לבחירות לכנסת באחת המפלגות הקיימות או במפלגה חדשה הינה אקט אנטי דמוקרטי מה גם שבעבר הצטרפו שורה של עיתונאים לחיים הפוליטיים מבלי שנדרשו לעבור תקופת צינון ויש בכך בבחינת איפה ואיפה.

אומ"ץ פנתה לחברי הכנסת רונית תירוש וכרמל שאמה הכהן למשוך את הצעת החוק שלהם בנושא זה ולא להעלותה מחדש".

העובדה שלפיד ממשיך להיות מחובר לאולמרט מדאיגה

העובדה שיאיר לפיד ממשיך להיות מחובר לאהוד אולמרט מדאיגה ועלולה לעלות לו ביוקר. בתקופה שבה כיהן אולמרט כראש הממשלה הוא כמעט סיבך את לפיד בנושאים אתיים.

בפרפראזה לאמירה הידועה: "מי ששוכב ליד כלב מסתכן בקרציות" ניתן לקבוע שמי שמתחבק עם שועל נגוע במחלת שחיתות מדבקת עלול להביא על עצמו כליה פוליטית.

היהירות שהייתה מנת חלקו של אולמרט מאז ומתמיד ודהתה בתקופת הדיונים המשפטים בעבירות הפליליות שמיוחסות לו חזרה אליו באחרונה. לפיד החזיר את הצבע ללחייו של אולמרט.

הוא מופיע בהרצאות בנושאים אקטואליים בגופים ציבוריים ובמוסדות אקדמיים משל כאילו לא תלוי ועומד נגדו כתב אישום חדש על קבלת שוחד בפרשת הולילנד.

התפקיד הקורץ והמתוגמל הנוכחי של אולמרט יו"ר קבוצת לבנת בעלת מפעל המלט נשר, חברת הענק תעבורה וחברות גדולות אחרות הוענק לו, לטענת ראש המשפחה בונדי לבנת, כאות תודה על כך שמשפחת אולמרט פתחה בפניו את ביתה בבנימינה בעבר הרחוק כאשר היה עדיין דל אמצעים.

משום מה אנחנו לא שוכחים שבתקופת כהונתו של אולמרט כשר התמ"ת הוטלו הגבלות על ייבוא המלט לישראל. כל קשר בין שני הדברים הללו הינו כמובן מקרי בהחלט.

אולמרט לכד את לדור

השבוע הייתה לאולמרט עדנה כאשר שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין סירב להעניק לפרקליט המדינה משה לדור חסינות מפני תביעת לשון הרע שהגיש נגדו אולמרט בגין דברים שאמר בראיון בעיתון הארץ על הלוואה שאולמרט לא החזיר, כביכול, לג'ו אלמליח אחד מאילי ההון הרבים שאולמרט חבר אליהם במשך שנות פעילותו הציבורית.

אולמרט לכד את לדור שלא היה כנראה מעודכן שהלוואה זו הוחזרה באיחור רב והחל לחגוג בפומבי משל כאילו זוכה במשפטו הפלילי.
בהקשר לכך כדאי לציין שאומ"ץ "ליוותה" הלוואה זו בדומה להלוואות אחרות שאולמרט נטל על-פי המידע המצוי בידנו שלא הוחזרו עד היום.

לפני כשנה פנינו אל היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין והסבנו את תשומת ליבו לקשרים הבעייתיים ששררו בין אולמרט לבין אלמליח.

בפנייה אל וינשטיין נאמר: "תנועת אומ"ץ פנתה בשנים האחרונות כמה פעמים אל משטרת ישראל ומאוחר יותר לפרקליטות המדינה בנושא גביית חוב של הלוואה בסך 75 אלף דולר שהעניק בשעתו איש העסקים ג'ו אלמליח לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בתקופה שבה כיהן אולמרט כראש עירית ירושלים.

בימים האחרונים עלה נושא זה מחדש בעקבות ראיון של פרקליט המדינה משה לדור בעיתון הארץ שהביא להתנצחות בין אולמרט ללדור.

במסגרת זו התגלה כי אלמליח העביר בשעתו לאולמרט סכום נוסף בסך 100 אלף דולר שאולמרט לא דיווח עליו ולא ברור אם זו הלוואה נוספת או תשלום בעל אופי אחר שיש בו חשד לקבלת טובת הנאה.

אומ"ץ מבקשת ממך להורות למשטרת ישראל לחקור בעניין הסכום הנוסף כדי לברר את מהות הענקת תשלום זה ואת מערכת קשריהם של אולמרט ושל אלמליח כדי להסיק האם הייתה ביניהם מערכת קשרים חריגה של איל הון עם איש שלטון על כל המשתמע מכך.

בהקשר לכך אנחנו מבקשים להפנות את תשומת ליבך לכך שאלמליח גילה בשעתו כי רכש כמות של ציורים פרי מכחולה של גב' עליזה אולמרט, דבר המעלה תהיות נוספות".

למרבה הצער דחה היועץ המשפטי לממשלה את בקשתנו והודיע לנו שלא מצא לנכון להורות על חקירה יסודית של מערכת יחסיהם של אולמרט ואלמליח והאמת העובדתית לא נחשפה.

בעיתוי לא מקרי תקף השבוע שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן חברו הקרוב של אולמרט את פרקליט המדינה והאשים אותו באינפלציה של הגשת כתבי אישום נגד אישי ציבור.

זיהיתי היטב את המגמה של שר המשפטים וכתבתי מכתב אל לדור שהסיפא שלו מדברת בעד עצמה: "תנועת אומ"ץ מביעה את הזדעזעותה מדברי הביקורת החריפים שהשמיע אודותיך שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן. שר משפטים לא הסתפק בפגיעה בכבודך המקצועי ומתח גם ביקורת נוקבת על פרקליטים בכירים בפרקליטות המדינה שהנם שותפים להגשת כתבי אשום נגד אישי ציבור ומיוחסים למיניהם.

אומ"ץ דוחה בשאט נפש את דבריו החריפים של שר המשפטים: "לדור מסמן מטרות ומגיש כתבי אשום ללא ראיות מספיקות", דברים אלה אינם יכולים להישאר ללא תגובה.

אומ"ץ רואה בהתבטאותו האומללה של שר המשפטים חוליה נוספת בשרשרת של צעדים שהשר נוקט בחודשים האחרונים שיש בהם פגיעה בשלטון החוק.

איננו יכולים לשכוח את התייצבותו הנחרצת של השר נאמן לימינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט במשפט הפלילי שמתנהל נגדו בימים אלה, כפי שנהג בעבר במשפט פלילי קודם שבו הועמד אולמרט לדין כאשר כיהן כראש עיריית ירושלים.

אנחנו רוצים להאמין שאין קשר בין עמדתו העוינת של השר כלפיך וכלפי צוות הפרקליטים הבכירים במשרדך לבין הגשת כתבי אישום נוספים נגד אולמרט". לדור עדיין לא הגיב על מכתבי.

בפגישת אקראי שהייתה לי השבוע עם לדור במשכנות שאננים בירושלים כאשר שנינו הרצינו במכללה לביטחון לאומי גילה זהירות רבה ואמר רק בתשובה לשאלתי: "קיבלתי את המכתב". אני מוכן להמר על כך שהתביעה המשפטית שהגיש אולמרט נגד לדור נועדה להחליש אותו ולהרתיע אותו מפני צעדים משפטיים נוספים כלפיו בהיותו "בעל עניין".

היועץ המשפטי לממשלה מנוע מלעסוק בענייני אולמרט מאחר שייצג אותו בעבר בפרשת שחיתות. בנושאי אולמרט עוסקים בלשכת היועץ המשפטי לממשלה פרקליטים אחרים.

כך מבקש השועל הפלילי לנטרל ולהחליש את המערכת המשפטית על-מנת שיוכל במועד זה או אחר להשתלב מחדש בחיים הפוליטיים.