הרשימה השחורה (111)  |  

16 אנשים כלולים ברשימה השחורה והבזויה שלהלן כמי שסייעו בגלוי או בסתר לראש הממשלה לשעבר המגה-מושחת אהוד אולמרט מלתת את הדין על עבירותיו הסדרתיות לאורך השנים  ברשימה: אשתו, בנו, מזכירתו לשעבר, שר המשפטים, חברי-כנסת, עיתונאים ואחרים

 
לקראת הימים הנוראים, שהם ימים של חשבון נפש לעם ישראל וחשבון כיס לפורעי חוק מסוגו של המגה-מושחת ראש הממשלה אהוד אולמרט, כדאי לפרסם ברבים את שמותיהם של האנשים הללו השייכים למחנה כוחות החושך שסייעו בגלוי או בסתר לאולמרט להיחלץ מלתת את דין הצדק עבור עבירותיו הסדרתיות לאורך השנים.

חלקם עשו זאת ישירות במעורבות כזו או אחרת בהליכים המשפטיים שהתנהלו ומתנהלים עדיין נגדו, וחלקם בהדיפת חשיפות תקשורתיות ואחרות על מעלליו הנקלים ובניסיונות חוזרים ונשנים ליצור לאולמרט תדמית של אדם ישר רחמנא לצלן. כל אחד מהם פעל בתחומו ובדרכו, לעיתים בגלוי ולעיתים בסתר.

רשימה בזויה זו, לפי סדר הא"ב, כוללת שורה של גברים ונשים, כמה מהם בעלי קופות שרצים עמוסות לעייפה, אחרים אנשים שנויים במחלוקת, בעלי אינטרסים אישיים או כלכליים, ויש גם שקרנים, מתחזים וצבועים.

1. אולמרט - המשפחה 
עליזה ושאול אולמרט - רעייתו ובנו של ראש משפחתם המושחת - שפעלו כמקשה אחת ולא סיפרו את כל הידוע להם בסעיפי האישום על קבלת כספים במזומן מטלנסקי והנסיעות המשפחתיות המפוקפקות באמצעות חברת ראשונטורס.

עליזה אולמרט, שקוננה בשעתו בכלי התקשורת על המצב הכלכלי הקשה, על כך שלא ידעה דבר על מעשיו של בעלה, לא שאלה אותו כנראה מעולם מאין יש לו מיליוני דולרים לרכישת נכסים בארץ במספר גובר והולך. עליזה שכחה שהיא הייתה שותפה פעילה לטיסות במחלקה ראשונה ולאירוח במלונות פאר מכספי ציבור ומארגוני נזקקים.

אולמרט הרעיה שיתפה פעולה עם בעלה במכירת ציוריה במחירים גבוהים לאישים ולגופים שנזקקו לשירותיו של בעלה, ומשום מה לא ראתה בכך לכאורה תשלום שוחד.

הבן שאול התגורר בניו-יורק לאורך השנים שבהן חגג אביו את מעשיו הפליליים והיה אחראי על חלק מגלגול הכספים.

2. חברת הכנסת דליה איציק 
ח"כ דליה איציק, לשעבר יו"ר הכנסת ונשיאת המדינה "בפועל", תמכה בפומבי באולמרט בשנים האחרונות, האמינה ב"צדקתו" ומעולם לא הסתייגה ממעלליו הפליליים.

איציק, פוליטיקאית בעלת רמת מוסר מפוקפקת ביותר, נאמנויות מתחלפות, מושחתת ברמה גבוהה ו"לקוחה" ותיקה של אומ"ץ, נחלצה בעבר מאימת הדין לאחר שפעלה גם מאחורי הקלעים. אין ספק שבמוקדם או במאוחר ייחשפו אותן פעולות שביצעה.

אחרי שחלומה של איציק לחזור למשכן נשיאי ישראל התפוגג, היא מצפה שאולמרט בעל הקשרים המסועפים יסייע לה להיבחר כראש עיריית ירושלים. למטרה זו היא זיכתה אותו מזמן.

3. אברהם בורג 
שימש בעבר יו"ר הכנסת ויו"ר הנהלת הסוכנות היהודית. נצפה באולם בית המשפט כשהוא מחבק ומנשק את אולמרט בעקבות זיכויו המפוקפק במטרה להפגין לעין כל שהוא מאמין בו ללא סייג.

בורג המוכר כמגלגל עיניים לשמיים בעזרת הכיפה שעל ראשו, הוא אדם תלת-פרצופי שניסה לשאוב לכיסו הפרטי כספי מדינה וכספים ציבוריים אחרי פרישותיו מתפקידיו ורק הודות לביקורת ציבורית חריפה שאומ"ץ הייתה שותפה לה נבלמה הזרמת הכספים.

אחרי שפרש מהחיים הפוליטיים והפך לאיש עסקים, חבר לאנשים בעלי עבר פלילי וחש נוח מאוד בחברתם. נראה שיש לו כוונה שאולמרט יזרוק לו כמה עצמות ובשר פיגולים בעולם העסקים.

4. חבר הכנסת רוני בר-און 
חבר הכנסת רוני בר-און, לשעבר שר האוצר וכיום יו"ר ועדת החוץ והביטחון, שהוא חברו הטוב של אולמרט, שסמלו המסחרי הוא הפה הגדול שלו, ושכנו למגורים המקורב ל"מאפיה המשפטית" הירושלמית יצא בשנים האחרונות בפומבי להגנתו של אולמרט וטען מראש, בנסיבות מוזרות, שהוא משוכנע שאולמרט יזוכה וייצא צדיק. אולי הימר בר-און על פסק הדין ואולי ידע על מה הוא מסתמך.

בר-און, שנחשב מהמר ותיק בענייני מינהל, לא הקפיד לשמור על טוהר מידות. הוא מצהיר בכל הזדמנות שאולמרט יחזור לחיים הפוליטיים ומשוכנע שהוא לא ישכח אותו בבית ויעניק לו תפקיד הולם.

5. רפי גינת 
איש התקשורת רפי גינת התגייס במקביל לפעילותו של ארנון (נוני) מוזס, מו"ל ידיעות אחרונות, בתוכנית הצרכנית "כלבוטק"; החל לצרוח עשרות פעמים ביום בפרומו לקראת השחרת דמותו של עד המדינה במשפט הולילנד, ש"ד, המעיד על כך ששילם שוחד לאולמרט. מטרת התוכנית הייתה ליצור לחץ על בית המשפט. אומ"ץ פנתה ליועץ המשפטי בדרישה שיפעל להפסקת מסע הפרסום שהותר מאוחר יותר על-ידי בית המשפט.

דמותו האימתנית וקולו העבה של עורך ומפיק "כלבוטק" רפי גינת עושים רושם על מי שלא מכיר אותו מקרוב כנהנתן כרוני וצדיק קטן. גינת הוא חברם הקרוב של טייקונים ואילי הון ושומר בקפדנות על שמם הרע. כך נהג בעבר כאשר כיהן כעורך ידיעות אחרונות, כאשר נטען נגדו שחסם תחקיר על יו"ר חברת החשמל לשעבר אלי לנדאו, מושחת סדרתי וחברם הטוב של האחים עופר המנוחים. גינת היה מחובר אל אחד מהם.

6. אמנון דנקנר 
אמנון דנקנר, לשעבר עורך מעריב, שתי תכונות ההיכר הבולטות שלו הן הצביעות והשקר. תקף מיד אחרי הזיכוי המפוקפק של אולמרט את הפרקליטות בכלי התקשורת והציע לפרקליט המדינה לדור לשלוח יד בנפשו. לדנקנר יש חלק נכבד בהפחדת אנשי הפרקליטות ובניסיון למנוע הגשת ערעור על הזיכוי.

דנקנר התייצב חזיתית בקו הראשון להגנתו של אולמרט וטען שנגרם לו רצח אופי והוא מאמין ביושרו. כך נהג דנקנר בעבר כאשר התייצב בשעתו לימינו של אריה דרעי, חברם המשותף של אולמרט ושלו, בשערי כלא מעשיהו ושר עם כל חסידיו השוטים "הוא זכאי".

דנקנר לא המתין להעמדתו של אולמרט לדין ופעל לאורך כל השנים ליצור סביבו קוו הגנה. כאשר כיהן כעורך מעריב פסל כתבות שחשפו את חברו העבריין.

7. אברהם הירשזון 
שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון היה במשך שנים ארוכות בן-ברית פוליטי של אולמרט ושימש כנושא-כליו וכ"חייל" שלו. יחד הם ביצעו שורה של עבירות על החוק. להירשזון יש גם מידע על גלגול כספים בחו"ל. אולמרט גמל לו, בין השאר, כאשר בניגוד לכללי המינהל התקין מינה את חברתו לשעבר של הירשזון לתפקיד מרכזי במשרד התמ"ת בתקופה שבה כיהן כשר.

כאשר הירשזון הועמד לדין על גניבת כספי ציבור, הוא היה יכול לחלץ את עצמו אם היה מסכים לשמש עד מדינה נגד אולמרט ולגלות שורה של עבירות פליליות שהם ביצעו בעבר בצוותא. להירשזון יש מידע מרשיע גם לגבי עבירות שאולמרט ביצע. מעניין מדוע הירשזון מתעקש ומסרב לקבל ביקור של אולמרט בכלא.

8. שולה זקן 
מזכירתו, מנהלת לשכתו ואשת אמונו של אולמרט שולה זקן עובדת איתו מגיל 16, כאשר התקבלה כפקידה במשרד עורכי דין ירושלמי שבו הוא עבד.

זקן היא האדם היחיד במדינה שיודע פחות או יותר כיצד עלה בידיו של אולמרט להתעשר במהלך שירותו הציבורי הממושך, ומכירה מקרוב את עשרות העבירות שהוא ביצע, שרק על חלקן נתן את הדין. בחלק מהעבירות הייתה מעורבת אישית וכך יצאה מהן נשכרת. כמו בפרשת הולילנד.

אומ"ץ הביעה בשעתו התנגדות למינוי סניגור ציבורי לזקן שטענה כי משאביה הכספיים הסתיימו. אילו זקן הייתה פוצה את פיה, היה אולמרט נכלא, ללא ספק, לתקופה ממושכת מאחורי סורג ובריח גם בפרשות שבהן זוכה, אבל אולמרט הערמומי והמניפולטור דאג לכך שאביה המנוח של זקן ישביע אותה על ערש דווי שלעולם לא תעיד נגדו.

9. בן כספית 
אחד העיתונאים שהתגייסו מזמן כדי לסייע לאולמרט לצאת מהבוץ הפלילי שבו הוא שקוע עד צוואר, היה בן כספית ממעריב, שעשה זאת אולי כאות תודה על המידע שנהג אולמרט להדליף לו באובססיביות.

כספית לא נמנע מלתקוף את אנשי הפרקליטות אחרי הזיכוי האומלל, ופועל באורח נחרץ כדי למנוע הגשת הערעור כפי ששלל את הטלת הקלון.

בעבר הרחוק התבזה בן כספית כאשר בעקבות הפגנה של ניצולי שואה שנערכה ליד ביתו של אולמרט בזמן ששימש כראש הממשלה, הוא בכה בלילה לאות הזדהות איתם. אולמרט נזכר בבני משפחתו שנספו בשואה; כאשר העירו לו על כך שמשפחתו של אולמרט הייתה בתקופת השואה בחרבין, הגיב שהבכי המדומה היה על משפחתה של רעייתו עליזה.

10. יאיר לפיד 
הכוכב הפוליטי החדש יאיר לפיד, שאולמרט משמש כפטרונו ויועצו הבכיר, לא היסס להתחבר לאולמרט בפומבי בעיצומם של ההליכים המשפטיים הפליליים במסווה של קשר עם "ידיד המשפחה". למעשה אותת לפיד למערכת המשפטית שהוא מאמין בניקיון כפיו המזוהמות של אולמרט.

גם כאשר היה לפיד בעבר מנחה ומראיין בטלוויזיה, הוא נטה חסד מיוחד לאולמרט. לפחות חלק מהשאלות היו מזומנות. כיום משמש לפיד אחד מראשי החץ של נוני מוזס נגד ראש הממשלה נתניהו.

11. נוני מוזס 
אין ספק שהתואר מפקד היחידה הסמויה להצלתו של אהוד אולמרט והחזרתו לשלטון מתאים לנוני מוזס, המו"ל של ידיעות אחרונות, שפועל במחתרת ללא לאות ואינו בוחל באמצעים.

התגייסותו הטוטאלית של ידיעות אחרונות למשימה זו כללה שורה של פרסומים מגמתיים, הסתרת מעלליו ושיתוף פעולה עם גורמים שניסו לטהר את השרץ אולמרט מחד-גיסא, ולהשחיר את כל אלה שחשפו את העבריינות שלו.

נוני מוזס, אדם כוחני, חסר-מעצורים ונעדר מצפון מוסרי, מפעיל גורמים גלויים וסמויים הפועלים בשירותו כמריונטות ומטיל עליהם משימות. המטרה הנאלחה שלו, לסלק את ראש הממשלה נתניהו שנוא-נפשו מהשלטון ולהמליך במקומו מחדש את חברו הטוב אולמרט, מקדשת את כל האמצעים הפסולים.

12. מסר - המשפחה 
עו"ד אוריאל מסר, שהיה בעבר הרחוק שותפו של אולמרט במשרד פרקליטים, נשאר צמוד אליו לאורך השנים שבהן מילא אולמרט תפקידים ציבוריים, ושניהם יצאו מכך נשכרים. במשפטים שבהם אולמרט הועמד לדין, יכול היה מסר להביא להרשעתו ללא בעיה אך סיפק את הסחורה במשורה, בין השאר מחשש מידו הארוכה והנקמנית של אולמרט.

עו"ד מסר היה גם שותפו לדבר עבירה של אולמרט. בין השאר החזיק בכספת במשרדו מעטפות ובהן מאות אלפי דולרים במזומן שאולמרט קיבל מטלנסקי ומאחרים.

העבירה שבה הורשע אולמרט בהפרת אמונים, הייתה קשורה בהטבות ובקיצורי דרך שלהם זכו לקוחותיו במגעיהם עם מרכז ההשקעות בתקופה שבה כיהן אולמרט כשר התמ"ת.

רעייתו של מסר, עו"ד דוידה לחמן מסר, ששימשה בעבר כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עשתה מאמצים בלתי נלאים בקרב חבריה בפרקליטות כדי שבעלה לא יעמוד לדין פלילי ואמנם הדבר עלה בידה.

ההיגיון הבריא והצדק המשפטי חייבו שמסר יהיה עד מדינה, אבל הוא לא היה כזה. גם העדות שמסר מסר בבית המשפט הייתה מזוגזגת.

13. פרופ' יעקב נאמן 
שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן, חברו הטוב של אולמרט ופרקליטו לשעבר, שהינו אדם בעל רמה מוסרית ירודה, דו-פרצופי, עושה הכל כדי להציל את אולמרט מלשאת בעונש על מעשיו הפליליים.

נאמן נאלץ בשעתו לפרוש בקדנציה הקודמת של נתניהו מתפקיד שר המשפטים אחרי שהוגש נגדו כתב אישום על הגשת תצהיר כוזב לבג"ץ, אך זוכה.

חוצפתו של נאמן הגיעה לפני כמה שבועות לשיאה, כאשר העיד במשפטו של אולמרט וניסה להכשיר בעדותו את כספי השוחד שטלנסקי שילם לאולמרט במזומן ולהפכם לתרומות חוקיות. בכך אותת שר המשפטים למערכת המשפטית שהוא תומך באולמרט ועומד מאחוריו, ויש לכך לא רק טעם לפגם אלא מעשה שלא ייעשה.

אין זו הפעם הראשונה שנאמן נחלץ לעזרתו של אולמרט ומנסה להלבין את מעשיו הפליליים. כך נהג נאמן בשעתו כאשר אולמרט הועמד לדין פלילי באשמת דיווח שקרי למבקר המדינה והוצאת חשבוניות מס כוזבות שהתייחסו לתקופה שבה כיהן כגזבר הליכוד. גם אז העיד נאמן במשפטו של אולמרט ופעל מאחורי הקלעים כדי לסייע לו לצאת זכאי בדין, כפי שהיה אומנם גם אז בנסיבות שנויות במחלוקת בקרב משפטנים בכירים.

14. חיים רמון 
שר המשפטים לשעבר חיים רמון, אדם שנוי במחלוקת מבחינה מוסרית, עושה ימים כלילות בשיתוף פעולה עם נוני מוזס כדי לטהר את אולמרט ולהחזיר אותו לחיים הפוליטיים.

רמון ואולמרט הם חברים ותיקים הרבה בזכות חברם המשותף אריה דרעי. יש להם מכנה משותף - שלושתם הורשעו בפלילים.

במסגרת הסיוע לאולמרט לא מהסס רמון להשתלח בפרקליטות שהוא מתייחס אליה כאל מי שניסתה בעבר, כביכול, להתנכל לו.

רמון לא שוכח לאולמרט את חסד נעוריו המאוחרים כאשר החזיר אותו לממשלתו בתפקיד בכיר אחרי שמשפטו הסתיים. הוא מאמין באמת ולא בתמים שבמוקדם או במאוחר אולמרט והוא יחזרו לצמרת המדינה. אם מחזה תעתועים זה יתרחש, ייאלצו כוחות האור לקפל את דגלם. אומ"ץ תעשה הכל בדרך הציבורית והמשפטית כדי לסכל מזימה זו.