מסר מעל החוק (194)  |  

עסקת הטעון שרקחה הפרקליטות עם זקן מעלה מחדש את השאלה הנוקבת כיצד קרה שעו"ד אוריאל מסר, שותפו לשעבר של אולמרט לדברי עבירה, נחלץ משורה של פרשות שחיתות מבלי שהועמד לדין או שימש עד מדינה.


                                                             ▪  ▪  ▪
שולה זקן מנהלת לשכותיו לשעבר של המגה מושחת אהוד אולמרט בתפקידיו הממלכתיים והציבוריים פתחה, כידוע, באחרונה תיבת פנדורה והחלה לחשוף באוזניהם של חוקרי המשטרה את מעלליו הסמויים של אולמרט.

בעוד זמן קצר יתברר אם החומרים החדשים שזקן סיפקה יביאו להגשת כתב אישום חדש נגד אולמרט בגין שיבוש הליכי חקירה ובד בבד יגרמו להקלה בעונשה בפרשת הולילנד שבה היא מואשמת בקבלת שוחד יחד עם אולמרט ואחרים.

עסקת הטעון שרקחה הפרקליטות עם זקן מעלה מחדש את השאלה הנוקבת כיצד קרה שעו"ד אוריאל מסר, שותפו לשעבר של אולמרט לדברי עבירה, נחלץ משורה של פרשות שחיתות מבלי שהועמד לדין או שימש עד מדינה.

תנועת אומ"ץ לא מתכוונת להניח לנושא טעון זה שמעלה חשד שגם בארזי המערכת המשפטית נפלה שלהבת השחיתות.

לפני כמה ימים פנינו אל היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטין כדי לברר את עמדתו לגבי עו"ד מסר בעקבות ההתפתחויות הדרמטיות והסכמתה של זקן לספר את כל הידוע לה. בפנייה נאמר בין השאר: "אומ"ץ עסקה בשנים האחרונות בפרשות שחיתות רבות שבהן היו מעורבים ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, מנהלת לשכתו שולה זקן, ושותפו לשעבר במשרד הפרקליטים, עו"ד אוריאל מסר.

בחלק ניכר מן הפרשות הללו ניכרה מעורבותו המיוחדת של עו"ד מסר כמי שקיבל מאולמרט העדפות ללקוחותיו לתפקידיו הציבוריים של אולמרט, כמי שאולמרט הסדיר לו עבודות משפטיות וכמי שטמן בכספת במשרדו הפרטי כספי מזומנים.

הדעת הייתה נותנת שגם עו"ד מסר יועמד לדין לפחות בחלק מן הפרשות הללו, ולמרבה התמיהה כנראה בשל מעורבותה של רעייתו, עו"ד לחמן-מסר, ששימשה משנה ליועץ המשפטי לממשלה - לא הוגש נגדו כתב אישום והוא אף לא שימש כעד מדינה אלא מסר עדות רגילה.

באחרונה מסרה כידוע, שולה זקן, עדויות חדשות הקושרות את אולמרט לעבירות פליליות נוספות שהוא ביצע לכאורה ושבגינן לא הועמד לדין או זוכה בהעדר ראיות מוצקות.

אומ"ץ סבורה שזו השעה שתיגבה משולה זקן עדות לגבי המעורבות האמתית של עו"ד מסר, שליווה את אולמרט משך עשרות שנים בתפקידיו השונים, היה לצדו, נהנה מחסדיו ולכאורה גם חלק עמו חלק מרווחיו.

התנהלותה של המערכת המשפטית עד כה כלפי עו"ד מסר עוררה תמיהה רבה בחוגים רבים בציבור בכלל ובקרב משפטנים בכירים בפרט".

עד כה לא נתקבלה תשובתו של היועץ המשפטי.

אודה ואתוודה: לא הופתעתי כאשר המשטרה החליטה במרוצת השנים האחרונות פעם אחר פעם שלא להמליץ על הגשת כתבי אישום פלילים נגד עורך הדין אורי מסר שותפו לדברי עבירות של ראש הממשלה לשעבר המגה מושחת אהוד אולמרט. לא נפלתי מהכיסא כאשר הפרקליטות אימצה את עמדת המשטרה וחילצה את מסר מפרשות השחיתות שבהן היה מעורב עד צוואר עם אולמרט.

לא הזדעזעתי אחרי שבג"ץ דחה את העתירה שהגישה אומ"ץ שבה דרשה לחייב את הפרקליטות שהטיבה עם עו"ד מסר בנסיבות מוזרות ולא הגישה נגדו כתב אישום.

לא הסתלקתי מהארץ אחרי שבית המשפט המחוזי בירושלים דחה בשעתו את הבקשה להכריז על מסר כעד תביעה עוין בעקבות הסתירה בין העדות שמסר במשטרה נגד אולמרט לבין דבריו בבית המשפט.

הסיבה לכך הייתה פשוטה: עו"ד מסר הוא כנראה אדם שעומד מעל החוק וזכה למעמד שלא זכו לו נשיא, ראש ממשלה, שרים, חברי כנסת וראשי ערים שנגדם הוגשו כתבי אישום.

העובדות המפורטות להלן זועקות בעד עצמן: מסר היה בעבר הרחוק שותפו של אולמרט במשרד פרקליטים ירושלמי שבו כיכבה כבר אז שולה זקן, מזכירתו הנצחית של אולמרט, שהייתה עדיין בשנות העשרה והושחתה יחד עם ה"בוס" שלה שהיא פיתחה כלפיו תלות מוחלטת. אחד ממכריו של מסר אמר לי פעם: "הוא היה סטודנט מצטיין למשפטים וקרוב לודאי שהיה עושה קריירה אלמלא נפל ברשתו של אולמרט שהוריד אותו מדרך הישר. בהדרגה הוא נתמלא חיל ורעדה מפני אולמרט ולא חדל חרף מעידותיו החוזרות ונשנות של שותפו לעסקים".

ואמנם, אין ספק שהאחריות להתדרדרותו המוסרית של מסר מוטלת בראש וראשונה על אולמרט, בעל האופי ההרסני. אולי הוא אשר לימד את מסר בימי שותפותם, את שיטות ההתעשרות הקלה על חשבון הקופה הציבורית, את שלל קיצורי הדרך ואת הקומבינות למיניהן. אולי עקב מסר מקרוב אחר תהליך התעשרותו של אולמרט, שצבר תאוצה רבה בתקופה שבה כיהן במקביל כפרקליט וכחבר כנסת, והחליט שגם הוא צריך לעשות לביתו.

כך או אחרת הקשר בין השנים לא פסק גם לאחר שנתקבלה בשעתו ההחלטה הגורפת האוסרת על חברי כנסת לעסוק בעבודות נוספות, לרבות שירותים משפטיים. ההחלטה חייבה את אולמרט רק באורח פורמלי, הוא העתיק את מרכז פעילותו לחו"ל לפי הכלל הבדוק שהרוצה לשקר ירחיק עדותו מי שרצה להערים על הכנסת נאלץ להעתיק את פעילותו.

במשך כל השנים, גם אחרי שהתמנה כראש עיריית ירושלים ואחר כך כשר שעמד בראש משרדים שונים, הקפיד אולמרט לשמור על קשריו הסמויים עם מסר שתמיד היה בסביבה. על-פי החשדות לקוחותיו של מסר זכו להעדפות בצינורות השלטוניים שהיו מחוברים לאולמרט עד כדי כך שיודעי דבר הבינו היטב שמי שרוצה לקדם עסקות להסדיר קבלת רישיונות ולקבל סיוע מגופים ציבוריים שעליהם מופקד אולמרט מוטב שיפנה אל הפרקליט מסר ודרכו תהיה סלולה.

לא בכדי צץ מדי פעם ברקע שמו של מסר בחקירות החוזרות ונשנות של אולמרט במרוצת השנים במשטרה וברשויות אכיפת החוק האחרות. כעיתונאי חוקר נתתי לכך ביטוי תקשורתי מדי פעם אך לצערי לא הבשיל הדבר לידי פתיחה בחקירה. בשנים האחרונות שבהן נכרך החבל של העבירות סביב צווארו של אולמרט אי-אפשר היה להתעלם יותר ממסר שהפך גם הוא לחשוד מן המניין.

אומ"ץ עקבה במרוצת שנות פעילותה אחר מערכת הקשרים הסמויה והבעייתית שהייתה קיימת לאורך השנים בין נבחר הציבור הבכיר אולמרט לבין הפרקליט מסר והתריעה על כך לא פעם.

כך, למשל, כבר לפני שמונה שנים בחודש ספטמבר 2006 נשלחה הפניה הבאה אל היועץ המשפטי לשעבר מני מזוז: "אומ"ץ מגישה בזאת תלונה נגד ראש הממשלה מר אהוד אולמרט בחשד שלאורך תקופה ממושכת הוא מקבל שוחד לכאורה מעו"ד אורי מסר שהיה בעבר שותפו למשרד פרקליטים ולמרות פירוק השותפות הם ממשיכים בקשרים צמודים שמהותם מעוררת שאלות נוקבות.

אומ"ץ העבירה כבר לפני כמה חודשים לבדיקת מבקר המדינה שורה של עובדות חמורות שמוכיחות כי לאורך כל תפקידיו הציבוריים המוניציפליים והממלכתיים היו ללקוחותיו של עורך הדין מסר שחלקם גויסו ע"י מר אולמרט דלת פתוחה במשרדים שמר אולמרט חלש עליהם והם קיבלו העדפה ברורה על-פני פרקליטים ואזרחים אחרים".

למרבה הצער מזוז סירב באותה עת להפנים את דפוסי ההתנהלות העבריינית הסדרתית של אולמרט ומקורביו עו"ד מסר וזקן.

הנחת היסוד שלנו הייתה, על-פי מקורות מידע שונים, שיוזמתו של אולמרט הייתה לפחות בחלק מהמקרים הרבים לכאורה על בסיס עסקי הדדי.

אחת הדוגמאות הבולטות לכך אירעה בתחילת דרכו המיניסטריאלית של אולמרט בתפקיד שר הבריאות בראשית שנות התשעים. באותה עת קיבל אולמרט עמלה כספית בסך 200 אלף דולר ממר יעקב נמרודי, בעקבות עסקת מכירת "הכשרת הישוב". אולמרט שימש כמתווך בעסקה זו טרם שנתמנה כשר בממשלה.

מי שגבה את הסכום הנ"ל היה לא אחר מאשר עו"ד מסר שקיבל לידיו את דמי התיווך הנ"ל וזאת למרות שהשניים הכריזו זמן רב קודם לכן על פירוק השותפות דבר המעיד על כך שהקשר לכאורה עדיין קיים."

מזוז היה אז בראשית דרכו ונהג להעניק הנחות גדולות כבר בתחילת העונה לאישים פוליטיים בכירים שסרחו מסוגם של אריאל שרון ואהוד אולמרט. כלפי עו"ד מסר היה לפחות למראית עין ולמשמע אוזן יחס מיוחד אולי בזכות העובדה שרעייתו, עו"ד דוידה לחמן מסר, כיהנה אז כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה על כל המשתמע מכך.

שורה של פרשות נוספות
אומ"ץ לא נרתעה והעבירה ליועץ המשפטי לממשלה ולראש אח"ם במשטרה דאז ניצב יוחנן דנינו (שנתמנה מאוחר יותר לתפקיד המפכ"ל) שורה של פרשות נוספות של הצמד אולמרט מסר שהיו מחויבות חקירה יסודית והן:

1. המשטרה עסקה עד כה רק בפרשת ההעדפות שניתנו ללקוחותיו של עו"ד מסר ע"י מרכז ההשקעות בתקופה שבה כיהן אולמרט כשר התמ"ת. בגין חלק מהעדפות אלו עומד עתה אולמרט לדין. לקוחות אחרים של מסר שקיבלו העדפות לא נחקרו.

2. אולמרט תיווך בשעתו במכירת קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים לאוליגרך ארקדי גאידמק. באופן מפתיע לחץ אולמרט על גאידמק לצרף את מסר לצוות הפרקליטים שטיפל בעסקה למרות שגאידמק טען שיש לו כבר פרקליט. נראה כי אולמרט יצא לכאורה נשכר מכך באורח אישי.

3. כאשר כיהן אולמרט כשר האוצר, הפעיל משרדו לחץ כבד על חברת נמלי ישראל לבצע עסקה של רכישת קרקעות מחברת שמן. הופעל לחץ כבד מטעמו של אולמרט על חברי הדירקטוריון לאשר את העסקה מבלי שהובאה חוות דעת של שמאי ממשלתי לגבי שווי הקרקעות. העסקה אושרה בזכות קולותיהם של נציגי משרד האוצר. אחד הפרקליטים שטיפל בעסקה היה איך לא עו"ד מסר.

4. בעסקת רכישת קרקעות של הכנסייה הנוצרית בבית-שמש מידי הפטריארכיה גילה הפטריארך לשעבר תיאפולוס כי מי שפעל מאחורי הקלעים בעסקה היה עו"ד מסר. לדבריו מי שהמליץ עליו היה ממלא-מקום ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט.

5. לקוחותיו של עו"ד מסר זכו לקיצורי דרך בכל המשרדים שאולמרט עמד בראשם. אולמרט לא עשה מעולם דבר לשם שמים.

6. אולמרט נהג לקחת הלוואות בסכומים גדולים מאילי הון שנזקקו לשירותיו כראש עיריית ירושלים או כשר בממשלה ולא טרח להחזירן .אילי ההון לא התלוננו במשטרה מחשש שיחשפו כנותני שוחד. על חלק מההלוואות הללו ידע לכאורה עו"ד מסר.

7. בתקופת כהונתו של אולמרט כראש עיריית ירושלים, קיבלה סיעתו הלוואה של עשרות אלפי שקלים מכספי הסתדרות העובדים הלאומית שעליהם היה מופקד חברו הטוב אברהם הירשזון, שלימים מונה כשר האוצר. כספי ההלוואה הלא חוקית לא הוחזרו ופרשה זו נותרה פתוחה. מסר שימש יועצה המשפטי של העמותה שפעלה למען בחירתו של אולמרט.

8. עו"ד מסר העניק לרעייתו של אולמרט עליזה שירותים משפטיים שונים וספק אם גבה עבורם שכר טירחה. בהקשר לכך יש לציין כי במרוצת השנים רכשו גופים כלכליים שונים ואילי הון ציורים של גב' עליזה אולמרט במחירים מופרזים שלא הלמו את ערכן האמתי של התמונות ועלה מהן חשד לקבלת שוחד. פרשה זו נותרה פתוחה ולא נחקרה.

המציאות העגומה טפחה על פנינו ונראה היה לנו שעו"ד מסר זוכה להעדפה תמוהה שהעלתה חשד של מנהל לא תקין אם לא מעבר לכך.

אומ"ץ פנתה בשעתו אל מזוז וביקשה לנקוט בצעדים הדרושים כדי שרעייתו של מסר עו"ד דוידה לחמן מסר ששימשה משנה ליועץ המשפטי לממשלה תהיה ממודרת הרמטית ושלא תהיה לה גישה כלשהי לממצאי החקירות של המשטרה והדיונים הפנימיים במשרד המשפטים בעניינו של בעלה.

מזוז מחה על הפניה וטען שעו"ד לחמן מסר ממודרת ואינה כלל בתמונה.

בדיעבד אני סבור שהפניה שלנו הייתה אז בתה אבל לא הועילה.
עד היום אני לא מוכן לטמון פתק בכותל ולבק מרעייתו של עו"ד מסר סליחה מחילה וכפרה על שחשדתי בפרקליטה בכירה מקושרת במשרד המשפטים על שלא ידעה, לא שמעה, לא ראתה ולא דווחה מאומה על בעלה שהיה חשוד בביצוע עבירות פליליות חמורות.
הרבה דברים מוזרים צצו בשערוריית עו"ד מסר.

שמו של עו"ד מסר צץ מדי פעם בגלוי וברמזים בכלי התקשורת בעקבות התדרדרות במצבו הרפואי והנפשי עד כדי סכנה שישלח יד בנפשו. ניכר היה שהוא נתון בלחצים פנימיים חזקים בין החובה לחשוף את האמת על העבריין הסדרתי אולמרט לבין הרגש שיש לו כלפיו. מאוחר יותר התברר שמסר נחלץ מכתב האישום שהוגש נגד אולמרט וזקן. מפה לאוזן נלחש כי הוא עשוי להיות עד מדינה למרות שלא נחתמה אתו עסקה.

בעת הפגישה שהייתה לי בשעתו עם היועץ המשפטי לשעבר מזוז ביקשתי לדעת מדוע הוא העביר להכרעתה של פרקליטות מחוז ירושלים את ההחלטה אם לסגור את תיקו של עו"ד אורי מסר, למרות ששימש, בין השאר, כקופאי של אולמרט והחזיק ברשותו לכאורה את הכספים בפרשות המצוינות בכתב האישום.

מזוז נתן לי תשובה דחוקה ולא משכנעת כאשר הבהיר לי, כי נהג כך בשל הרגישות של העניין בגלל תפקידה של רעייתו במשרד המשפטים.

אבל גם פרקליטות מחוז ירושלים העניקה לעו"ד מסר הנחות מוזרות.
באורח פלא החליט פרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אלי אברבנאל, שלא להגיש כתב אישום נגד מסר על חלקו המוכח בפרשות מרכז ההשקעות והעברות מעטפות הכסף שקיבל אולמרט ועל ניהול הקופה הסודית שלו, וזאת למרות שלא נחתם איתו הסכם עד מדינה.

התברר שפרקליט המחוז החליט לסגור את התיק נגד מסר בפרשת מרכז ההשקעות, בה ייצג לקוחות מול אולמרט - שהיה שותפו וידידו, כאשר כיהן כשר התמ"ת - מחוסר ראיות. בפרשת טלנסקי נקבע, כי מאחר שמסר הוא אזרח פרטי, אין מקום להאשימו במרמה והפרת אמונים, בשל העובדה שניהל עבור אולמרט "קופה סודית" שכללה בין היתר את התשלומים מטלנסקי. כל קשר בין קשריה האישים ההדוקים שקיימים בין רעייתו של מסר לבין ראשי מערכת המשפט והפרקליטות, הוא לעשירות דעתי, לא מקרי בהחלט. החוק מת מצחוק.

המזל ששיחק
למסר שיחק מזל נוסף כאשר הפרקליטות הודיעה במפתיע שהחליטה לסגור את תיק החקירה החדש בפרשת השחיתות המפלצתית "הולילנד" ככל שהוא נוגע לעו"ד אורי מסר בעוד שנגד שאר המעורבים, לרבות אולמרט וזקן הוחלט להגיש כתבי אישום. הנימוק השגרתי לגבי מסר היה כמובן שלא נמצאו ראיות מספיקות כדי לבסס כתב אישום בעניינו. מסר נחשד בכך שתיווך בהעברת כספי שוחד מיזמי פרויקט "הולילנד" לאולמרט, בשל חוסר בראיות. עורכי דינו של מסר מסרו עם קבלת החלטת הפרקליטות כי "מלכתחילה טענו שלעו"ד מסר אין קשר לפרשת "הולילנד". לאורי ולמשפחתו נגרם עוול קשה, כאשר הוא נאלץ לשבת במעצר 11 ימים ללא עוול בכפו ולהיות מוזכר בתכיפות רבה כחשוד מרכזי בפרשה בכל כלי התקשורת.

אומ"ץ החליטה לא לעבור לסדר היום ולהעמיד את נושא סגירת תיקו של עו"ד מסר, על-מנת שיקבע אם ההחלטה הייתה סבירה ובלתי-נמנעת. בעתירה נגד פרקליט המדינה עו"ד משה לדור ופרקליט מחוז ירושלים ונגד עו"ד מסר עצמו, שהוגשה באמצעות עורכי הדין גד מינא וחן גביר נטען, בין השאר, כי החלטת הפרקליטות שלא להעמיד לדין את עו"ד מסר הייתה בלתי-סבירה באופן קיצוני ומהותי וכי על בית המשפט העליון להתערב ולהפוך החלטה זו. עוד נטען, כי קביעות הפרקליטות בהחלטה סותרות את טענות הפרקליטות בכתב האישום שהוגש נגד אולמרט. כך, בכתב האישום מייחסת הפרקליטות לעו"ד מסר מעשים פסולים, ומודעות לאותם מעשים, בעוד בהחלטה נקבע, באופן לא ברור, אחרת.

העתירה ציטטה את כתב האישום, שבו נאמר במפורש, כי עו"ד מסר ניהל במשרדו עבור אולמרט קופה סודית של מזומנים שהצטברו בה מאות אלפי דולרים שמקורם, בעיקר, מאיש העסקים היהודי אמריקני משה טלנסקי. הכספים הועברו לעו"ד מסר, בדרך-כלל, על-ידי ראש לשכתו של אולמרט, שולה זקן, ומדי פעם העביר עו"ד מסר לאולמרט סכומי כסף מהקופה הסודית ואף פרט אותם עבורו בחנות לחלפנות כספים.

העתירה ציטטה את כתב האישום, שקבע כי אחרי שאולמרט מונה לשר התמ"ת החל עו"ד מסר לייצג לקוחות בעניינים שנזקקו לרשויות הכפופות לאולמרט, ואף פנה לאותם לקוחות ביוזמתו והציע את שירותיו. אולמרט, שעמד בניגוד עניינים חריף לאור מחויבותו לעו"ד מסר, התערב באופן אישי לטובת לקוחותיו של מסר ואף שינה את החלטות הדרג המקצועי.

שופט בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן, החליט להעביר את העתירה לתגובתם של המשיבים שחייבים לעשות זאת תוך חודשיים
הפרקליטות ביקשה לדחות את העתירה ונימקה זאת בכך שלא היו ראיות מוצקות להעמיד את מסר לדין. המדינה טענה כי עניינו של מסר נבדק לעומקו ויש לעשות אבחנה בין אולמרט לבין מסר בנוגע לעבירת המרמה והפרת האמונים.

עו"ד מסר עצמו פנה לבג"ץ וביקש לקבל הכרעה בעתירה של אומ"ץ לפני מועד עדותו במשפטו של אולמרט.

האם היה עו"ד מסר משנה את אופי עדותו הראשית כעד תביעה אילו החליט בג"ץ לקבל את העתירה ולהורות על הגשת כתב אישום נגדו?
הפתרונים הם בידי יועציו המשפטיים של מסר. בכל מקרה מסר יכול היה להיאנח אנחת רווחה מאחר שבג"ץ הזדרז לדחות את עתירת אומ"ץ מבלי שהתקיים דיון פומבי. שלושת השופטים -אשר גרוניס, סלים ג'ובראן וניל הנדל -קבעו, כי אומ"ץ לא הצליחה להוכיח שהחלטת הפרקליטות היא בלתי חוקית או חורגת בצורה סבירה ממתחם הסבירות - שתי העילות היחידות להתערבות הרשות השופטת בשיקול דעתה של הרשות המנהלית. השופטים הדגישו כי בנושא טיב הראיות - שיקול דעתה של הפרקליטות רחב עוד יותר, ובג"ץ יתערב רק אם החלטתה בלתי סבירה בעליל ובצורה קיצונית.

כך נסללה הדרך למתן העדות המיוחלת של מסר במשפטו של חברו הטוב אולמרט שהיה גם שותפו לדברי עבירה.

התביעה ציפתה לה בקוצר רוח.

אלא שבעת מתן העדות התברר כי מסר גויס אולי לשמש כעד תביעה תמורה לאי העמדתו לדין אבל בפועל הוא הפך לעיתים לעד הגנה של אולמרט. התובע עו"ד אורי קורב ביקש להכריז על מסר כעל עד עוין אך השופטים דחו את בקשתו.

לאחר שהוקרן בחקירה החוזרת של עו"ד מסר סרט שחשף את עדותו במשטרה לעומת עדותו השקרית בבית המשפט בלטה הסתירה בדבריו.

עו"ד מסר חש אז אי-נוחות בולטת, הזיל דמעות תנין סינטטיות מלוות בבכיינות מלאכותית וטען שהתביעה מנסה להשפיל אותו.

אומ"ץ סברה אז ומחזיקה עד היום בדעה נחרצת שעו"ד מסר היה עד שנוי במחלוקת בלשון המעטה והייתה חובה לערוך בדיקה בלתי תלויה לבירור הסיבות שגרמו לסתירה שבלטה בעדותו.

מי יודע אולי גם כאן היה נחשף חשד לשיבוש הליכי משפט.

מזלו של עו"ד מסר היה שהוא לא העיד בפני השופט המחוזי התל אביבי דוד רוזן ששפט את נאשמי הולילנד והוכיח נחישות. אומץ לב ואי תלות.

אין לי ספק כמעט שאם עו"ד מסר היה מופיע בפני השופט רוזן קרוב לוודאי שהשופט היה מקבל את הגרסה שעו"ד מסר מסר במשטרה ולא בבית המשפט.

אולי היה השופט רוזן מביע גם באותה הזדמנות לא חגיגית זו תמיהה מדוע לא הוגש כתב אישום נגד עו"ד מסר.

אצל השופט רוזן עו"ד מסר לא היה מקבל הנחות. אולי רק אנחות.המסר של פרשת מסר הינו פשוט וחד-משמעי: אם אתה רוצה לבעוט בשלטון החוק, לשתף פעולה לאורך שנים עם עבריינים רמי דרג, להשתכר היטב ולצאת יבש עליך להיות נשוי לפרקליטה בכירה בשירות המדינה.

כך תהיה זן מוגן ומובטח לך שרשויות אכיפת החוק יטו לך חסד למרות שאתה עבריין מן המניין.

חד ולא חלק.