נקמתה של שולה  |  

שולה זקן החזיקה לאורך השנים את אולמרט במקום רגיש ביותר, ונראה היה שאולמרט חשש שהפה הגדול שלה עלול להמיט עליו שואה פלילית. ביטוי מוחשי לכך ניתן כאשר המשטרה חשפה בשעתו במהלך חקירה פלילית שזקן קיימה האזנות סתר קבועות לשיחות שניהל אולמרט כאשר כיהן כראש הממשלה. אולמרט היה מופתע ביותר ואמר לחוקרי המשטרה שלא ידע על כך דבר



▪ ▪ ▪
שולה זקן הסייענית הוותיקה של ראש הממשלה לשעבר המגה מושחת, אהוד אולמרט, הנחיתה לו השבוע מכת מחץ שספק אם אולמרט יצליח להתאושש ממנה. ערוותו הפלילית של אולמרט נחשפה מול פני האומה והפעם בקולו שלו.

היה אותו הקול שבו פנה בשעתו אולמרט אל אזרחי המדינה, ערב התפטרותו מתפקיד ראש הממשלה, הכחיש שקיבל שוחד ואמר את המשפט המיתולוגי: "מעולם, מעולם לא לקחתי אגורה לכיסי".

כאשר נחשפו בהדרגה פרשות השחיתות האישיות של אולמרט בזו אחר זו נתגלה שאולמרט לא לקח לכיסו אגורות אבל מטבע זר במזומן ולא בסנטים אלא בשטרות גדולים. התברר שלאורך תקופה ממושכת הקליטה זקן את אולמרט האיש שטיפח אותה לאורך שנים, העלה אותה לגדולה בתחום המקצועי מעבר להשכלתה וכישוריה. אבל בעת מצוקה אישית פלילית קשה לא נמנע אולמרט להקריב אותה כדי לנסות לחלץ את עצמו מהבוץ הפלילי העמוק שבו הוא שקוע עד מצחו.

הקלטות חשפו מחדש את עליבותה של קבוצת אנשי תקשורת שפעלו לאורך שנים על תקן של משתפי"ם, סגדו לאולמרט, הגנו על מעלליו הנפשעים סייעו לטייחם ולא היססו למתוח ביקורת על אישים במערכת אכיפת החוק, עיתונאים אמיצים וגופי מתנדבים למאבק בשחיתות השלטונית. אולמרט בתמורה הדליף להם חומרים מסווגים, החמיא להם, ליטף אותם ונתן לכל אחד מהם את ההרגשה שהינו חברו הטוב ביותר. לבושתם הם לא השכילו להבין שבעצם אולמרט משתמש וגם משטה בהם.

על קבוצה זו נימנו, בין השאר: נוני מוזס, אמנון דנקנר ז"ל, טומי לפיד ז"ל, יאיר לפיד, דן מרגלית, גדעון רייכר, יצחק לבני, נחום ברנע, שמעון שיפר ובן כספית. אין ספק שאנשי התקשורת הללו פעלו נגד העיקרון של זכות הציבור לדעת את האמת הערומה על מעלליו של אולמרט הם גרמו עוולה רבה לקוראיהם, מאזיניהם וצופיהם.

התלות המוחלטת של זקן
תנועת אומ"ץ לא הופתעה כלל מתעלוליו של אולמרט. היינו מזמן בכל הסרטים שלו ושל זקן שהייתה צמודה אליו בכל תפקידיו הציבוריים. התייחסותה המתמשכת של זקן כלפי אולמרט היא שילוב קטלני מבחינת שלטון החוק, של הערכה, הערצה, אהבה וסגידה. זקן פיתחה באולמרט תלות מוחלטת. אולמרט המניפולטור, הקומבינטור, הערמומי והתחמן ידע היטב כיצד לשלוט בזקן בנוכחות קרובה ובשלט רחוק.

זו הייתה למעשה הסיבה העיקרית לכך שזקן מעולם לא הסגירה את אולמרט ולא הייתה מוכנה להעיד נגדו. כך נהגה גם כאשר הפסיקה לנהל את לשכתו בפעילות העסקית הנוכחית שלו, שבמסגרתה הוא מנצל היטב את הקשרים שרקם במהלך שירותו הציבורי. זקן ידעה את סודותיו הכמוסים ביותר של אולמרט, לרבות חשבונות הבנק האישיים שלו. היא הכירה את הדרכים הנפתלות שבאמצעותן התעשר באורח בלתי חוקי הן מהקופה הציבורית והן מכיסיהם של אילי הון, והייתה מעורה בתמורות שהוא העניק. זקן החזיקה ברשותה רשימה מעודכנת של אילי הון שהעניקו הלוואות כספיות נדיבות לאולמרט, והוא לא טרח להחזיר אותן לעולם. זקן השתלבה היטב בפרשות השחיתות של אולמרט, שלא כולן נחשפו עד היום, והפכה למושחתת בזכות עצמה. בכמה תחומים התלמידה עלתה על המורה שלה.

זקן חיקתה את אורחות-חייו של אולמרט והפכה לנהנתנית בזכות עצמה. לא פעם טסה במחלקה ראשונה. היא הרבתה להתחכך עם חבריו המיליונרים של אולמרט ויצאה נשכרת מכך. בהדרגה הפכה זקן ידוענית בזכות עצמה והקיפה עצמה ברבים ורעים מקהילת המי ומי ומדוע ולמה ובעיקר איך הם צברו את כספם. החוק לא היה מעולם נר לרגליה של זקן ואילו ידיה בחשו בכל פרשה פלילית שבה היה מעורב אולמרט.

למעשה החזיקה זקן לאורך השנים את אולמרט במקום רגיש ביותר, ונראה היה שאולמרט חשש שהפה הגדול שלה עלול להמיט עליו שואה פלילית. ביטוי מוחשי לכך ניתן כאשר המשטרה חשפה בשעתו במהלך חקירה פלילית שזקן קיימה האזנות סתר קבועות לשיחות שניהל אולמרט כאשר כיהן כראש הממשלה. כאשר נודע לאולמרט על ההאזנות הלא-חוקיות הללו, שנעשו מסיבות שידועות למתי-מספר, היה מופתע ביותר ואמר לחוקרי המשטרה שלא ידע על כך דבר. מאוחר יותר, אחרי שיחת מוטיבציה עם זקן, חזר בו אולמרט וטען שהן נעשו, כביכול, בידיעתו המלאה.

כל מילה מיותרת.

כאשר נחקרו בשעתו אולמרט וזקן בפרשת טלנסקי וראשונטורס, נאסר עליהם להיפגש על-מנת שלא יתאמו חלילה עדויות ביניהם, אבל הם מצאו דרכי תקשורת לצרכי תיאומים וגם נפגשו באקראי במקומות פומביים. במרוצת השנים, שבהן היה לי הכבוד המפוקפק לעסוק בפרשות השחיתות של אהוד אולמרט, נשאלתי לא אחת, מדוע התייצבה זקן באורח טוטאלי לימינו של אולמרט, הייתה מוכנה להסתכן בתשלום מחיר אישי כבד וסירבה לכל הצעה לשמש עדת מדינה נגדו ולחלץ את עצמה מהבוץ הטובעני. יש לכך כמה סיבות שלא את כולן ניתן לגלות במסגרת זו.

סיבה אחת שאומ"ץ חשפה לפני שלוש שנים הייתה קשורה בשבועה שזקן נתנה לאביה המנוח. התברר שזמן קצר לפני שנפטר אביה של זקן, בא אליו אולמרט בשעה ששכב על ערש דווי וביקש את ברכתו בנוכחות בתו. האב השביע באותו מעמד את בתו שלעולם לא תזיק לאולמרט. זקן מילאה את מצוות אביה שלא היה מודע כנראה לכך שבתו מעורבת בפלילים בעצמה וזכות השתיקה מסייעת גם לה.

לאורך השנים טענה אומ"ץ באזהרות כתובות, בעת דיונים משפטיים, בראיונות בתקשורת ובהרצאות של חברי התנועה שאולמרט רודף את אוכפי החוק במשרד מבקר המדינה ובפרקליטות, משטה בחוקרי המשטרה ומתעתע בשופטים. הצבענו על כך שאולמרט הוא לא רק עבריין סידרתי אלא פועל לאחר מכן לטשטוש עקבות, לשיבוש הליכי משפט, לקניית עדים פוטנציאליים שיכולים להביא להרשעתו ולשקרים באזני השופטים. לא חסרו דוגמאות שהבאנו, אבל לצערי היה קולנו קול קורא במדבר השחיתות.

איומים על שמואל דכנר
במהלך הדיונים המשפטיים בפרשת הולילנד התרענו על כך שעד המדינה שמואל דכנר מאוים והצגנו ראיות לפעילות פלילית של אולמרט מאחורי הקלעים במהלך המשפט, אך לא ננקטו צעדים.

לפני כשנה וחצי, בחודש מאי 2013, פרסמתי מאמר תחת הכותרת: "הרומן המבויים של שולה זקן" שבו גיליתי את הקנוניה שרקח אולמרט כאשר שכנע את זקן שהייתה נתונה עדיין למרותו ושליטתו תוכנית שטנית להלבנת כספי השוחד. עליה היה לחשוף בבית המשפט שהיו לה, כביכול, יחסים אינטימיים עם עד מדינה. אני מבקש לצטט קטע מהמאמר שנגע גם בנושא עסקת הטיעון: "מותו של שמואל דכנר, עד המדינה במשפט הולילנד, בעיצומו של משפט מתוקשר שבו מואשמים, בין השאר, ראש הממשלה לשעבר המגה-מושחת, אהוד אולמרט והסייענית המושחתת שלו שולה זקן בקבלת שוחד, מאפשר לצמד המסואב לשלוף מדי פעם שפנים חדשים מגזע מעורב של שקר ודמיון. כך נולד לפני כמה ימים במשפט הולילנד נושא הרומן שהתנהל בשעתו, כביכול, בין דכנר לבין זקן, במטרה להכשיר את כספי השוחד שהיא קיבלה ממנו, שחלקם הועברו אל אולמרט. את התכשיטים היקרים שהוא העניק לה העדיפה לענוד באירועים חגיגיים.

דכנר המנוח לא היה טלית שכולה תכלת. טליתו של דכנר הייתה מוכתמת בכתמים שונים שנוצרו על-ידי עבירות פליליות ובשל תכונות שליליות מגוונות, בהן אי-אמירת אמת. אבל משום-מה נטיתי בשעתו להאמין לעדותו של דכנר בשלבים המוקדמים של משפט הולילנד, שבמהלכה הכחיש מכל וכל את הסיפור שכאילו היו לו קשרים אינטימיים עם זקן. דכנר טען שהייתה לו היכרות בלבד עם זקן, שנולדה במהלך מגעיו הפליליים עם אולמרט. זקן עצמה אמרה בעדותה במשטרה, שיחסיה עם דכנר שהיה מבוגר ממנה בלמעלה מעשרים שנה היו של אבא ובת. ככל הנראה זה לא המקרה של "גילוי עריות".

אגב, לא שכחנו שזמן קצר לפני פטירתו של דכנר, זקן עמדה לחתום על עסקת טיעון לגבי כתב האישום שהוגש נגדה בפרשת הולילנד וכך הייתה מודה בעקיפין בקבלת שוחד. אלא שהיא חזרה בה, ברגע האחרון, בשל לחץ שהפעיל עליה אולמרט מחשש שמא האש תתקרב אליו".

סימנים ראשונים להתפכחות זקן
בראשית שנה זו, ב-14 בפברואר נקטתי ביזמה מקורית כאשר פניתי במכתב אל שולה זקן תחת הכותרת: "שולה אהוד עובד עליך".
ברשותכם אני מבקש לצטט כמה קטעים מהמכתב שזכה להדים רחבים:

"שולה,
המוקד של העניין שגיליתי בך ובמעלליך היה קשור לאדם אחר שאת כינית אותו "מפעל חייך" ואולי שכחת להעניק לו גם תואר של "מפעל מאושר" תרתי משמע. אני במקומך הייתי מכנה את אולמרט: "משחתת חייך" גם תרתי משמע ואני מקווה שאת מתחילה לרדת לתחילת דעתי בעניין זה.

הסיבה לפנייה הנוכחית שלי אליך קשורה למעשה נבלה שעושה לך אולמרט בימים אלה באמצעות פרקליטיו. הם פנו לבית המשפט וביקשו למנוע ממך ומפרקליטיך לעיין בסיכומים שלהם במשפט הולילנד שבו שניכם, את ואהוד עומדים לדין באשמת קבלת שוחד. מהכרות רבת שנים עם האיש המגה מושחת הזה אני יכול לומר לך רק שכל האמצעים הפסולים כשרים בידיו כדי לחלץ את עצמו ללא הרשעה פלילית של קבלת שוחד גם אם הוא יטיל עליך את ביצוע העבירות מבלי שגורלך יגע לליבו האטום.

במשך שנים שכבת על הגדר למענו של אולמרט. הגיע הזמן שתשכבי על מזרן נוח. עטרת ראשך אהוד הוא צלופח מהסוג הלא מצוי שהצליח לחמוק לאורך השנים ולא נאכף ע"י מערכת החוק וגם ניצל מכתבי אישום חמורים. עכשיו עושה אולמרט כל מאמץ לצאת יבש ממשפט הולילנד כדי שיוכל לתכנן את הקאמבק הפוליטי שלו לראשות הממשלה.

הפעם אולמרט יעשה זאת בלעדיך מאחר שהפכת עליו נטל והוא יחפש מנהלת אחרת ללשכתו. את אולי אינך מפנימה זאת, אבל אני יכול להבטיח לך שאני לא אחסוך במאמצים ציבוריים, משפטיים ותקשורתיים במטרה לבלום אותו כדי שלא ימשיך להשחית את יתרת החלקות הטובות שעוד נותרו במדינה. למזלך כיום מגן עליך פרקליט מהסנגוריה הציבורית אחרי שטענת שמצבך הכספי חמור ואין ביכולתך לשכור את שירותיו של פרקליט פלילי מיומן.

רמת החיים שמשפחתך מנהלת מעידה דווקא שמצבכם הכלכלי לא רע. אירוע של שמחה משפחתית שערכתם עלה לכם סכום של רבבות שקלים. גם הטיסות שלך לחו"ל שהיו במחלקת העסקים מחשידות שהצגת מצג שווא בפנייתך לבית המשפט לקבל סיוע של הסנגוריה הציבורית במשפט הולילנד.

אני מתחיל לרחם עליך באמת ובתמים מאחר שאת עוברת בימים אלה תהליך כואב של חלום ושברו בלי שאת מודעת לכך די הצורך. אולמרט האופורטוניסט ממשיך לדחוק אותך לפינה ולהפוך אותך לשק החבטות הפלילי שלו. אם היית מסוגלת להתעלות על עצמך היית מבינה שבמשפט הולילנד נחשף לעיניך אהוד באיחור רב בפרצופו האמיתי.

אולמרט גם מנע ממך לחתום על עסקת טיעון שהייתה מבטיחה לך עונש קל יחסית ויעץ לך לסגת מכוונתך, את כהרגלך מימים ימימה נכנעת לו. קשה לחשוד בעבריין סדרתי מסוגו של אולמרט שעצת אחיתופל שנתן לך משרת אותך.

לאמיתו של דבר העצה שירתה את האינטרסים שלו ונבעה מחששו שאת תפצי את פיך ותביאי עליו את כתב האישום וההרשעה.

שולה הלא יקרה. תראי לאן היית מוכנה להרחיק לכת כדי לסייע לעצמך ולאולמרט..אין לי ספק שסיפור הרומן בינך לבין דכנר הוא המצאה מתוכננת ומתוזמנת שנועד לזרות חול בעיני השופט ולהתל בבית המשפט. למעשה הוא בבחינת ביצים שלא נולדו ואפילו אהוד מגחך. אני עדיין מקווה ומאמין שתתעשתי ותערכי לקראת מאבק משפטי עצמאי בניסיון למנוע את הרשעתך הבלעדית בקבלת שוחד ולהקל בעונשך.

שולה!, ספרי את האמת לאן הלכו כספי השוחד. חשבי היטב לאן מועדות פניך".

חודש לאחר מכן, אחרי שהיו לנו סימנים ראשונים שזקן מתפכחת ומתפקחת בהדרגה, פרסמתי מכתב פומבי שהיה מיועד לאולמרט והוכתר בכותרת:

"אהוד, שולה תסגיר אותך"

להלן כמה קטעים מהמכתב:

"אהוד!, נחתה עליך צרה שלא צפית. שולה זקן עלולה לאכזב אותך קשות בקרוב מאוד; והיא לא תהיה לבד במערכה הבלתי מתפשרת שנפתחה נגדך - בני משפחתה שהתעשתו עומדים לצידה וגם אומ"ץ תהיה מוכנה להושיט את כל הסיוע הדרוש כדי לרכז חומרים חדשים על מעשי העבריינות שלך.

שולה האישה שהחלה לעבוד במשרד הפרקליטים הפרטי שלך לפני למעלה מ-40 שנה, בהיותה בת 16, פרשה אתך כעבור כמה שנים כשהפכת לאיש ציבור מושחת בעליל והייתה מאז צמודה אליך כשפחה חרופה - עלולה לאכזב אותך קשות בקרוב מאוד. האישה שכינתה אותך בבית המשפט "מפעל חיי", עלולה להביא את המפעל לפשיטת רגל למינוי כונס נכסים לפרשות שחיתות לא ידועות שרק היא ואתה מצויים בסודן".

שולה לא תהיה לבד במערכה הבלתי מתפשרת שנפתחה נגדך. בני משפחת זקן ששמרו לאורך השנים על פרופיל נמוך בכל הקשור אליך, התעשתו בימים האחרונים אחרי שהפנימו שאתה הופך את שולה לתרנגולת הכפרות של מגה-מושחת מסוגך. הבן שלה, נדב, הציב כבר בפניך בימים האחרונים תמרור אזהרה. הוא לא נשבע על ערש דווי של סבו המנוח שלעולם לא יפגע בך, כפי שעשתה אמו הפגועה עד עמקי נשמתה.

למען האמת, לשולה יהיה קשה לעשות זאת, אבל היא מבינה היטב שהברירה שעומדת בפניה כיום היא חד-משמעית: או שהיא תיכנס לכלא לשנים רבות ואתה תחמוק פעם נוספת מלתת את הדין, או שתחשוף את האמת על אודותיך ותזכה להקלה."

לא שכחתי שלפני שנה ביקשה שולה, בעצת פרקליטיה, לחתום על עסקת טיעון שבה הייתה מודה בחלק מהעבירות ומקבלת עונש של 11 חודשי מאסר בלבד, אבל אתה מנעת זאת ממנה ברגע האחרון, מחשש שיבלע לך אם תישאר בגפך על ספסל הנאשמים.

ממהלכים אלה אתה חושש מאוד - ובצדק. היהירות שלך שואפת בימים האחרונים לאפס, השחצנות שלך התפוגגה והביטחון העצמי המוגזם שלך התערער. יש לך הרבה סיבות רעות לכך.

לאורך כל השנים הייתה שולה אשת סודך, שידעה כמעט את כל מעלליך שעקפו את שלטון החוק, הייתה שותפה פעילה למסע העברייני הבלתי פוסק שלך וחיפתה עליך כאשר הסתבכת. היא שיקרה למענך בראש חוצות במטרה לנקות את הצווארון השחור שלך ושתקה עד כאב מחשש שפליטת פה אומללה שלה תסגיר אותך. לא ניסית למדר את שולה, בידיעה שמעולם לא תבגוד בך ולא תמעל באמונך, ולא רק מחשש שתפליל את עצמה, אלא מתוך סגידה אובססיבית אליך.

שולה ניהלה את חשבונות הבנק שלך בארץ והייתה מעודכנת בתנועות הפיננסיות שלך בחו"ל והכירה היטב את נתיבי גלגול הכספים שלך. כאשר היית עדיין חבר כנסת זוטר שעסק בעיקר ביצירת קיצורי דרך ותיווכים בין אילי הון לבין שרים ומנכ"לים של משרדים ממשלתיים תמורת תשלום נכבד, הייתה זו שולה שטייחה את פעילותך המסואבת וסייעה לך להתעשר.

"שולה לא תסלח לך על שניצלת בדרך צינית את רגשותיה של מי שהייתה ירושלמית תמימה, שהצלחת להפוך לעבריינית סדרתית בצלמך ובדמותך. שולה מודעת היטב לרשימת אילי ההון שנטלת מהם הלוואות כספיות כבדות כתגמול לשירותים שעשית עבורם על חשבון הקופה הציבורית ולא טרחת להחזירן. מלווי הכספים שמסתכמים במיליוני שקלים נאלצו לשתוק מחשש שיואשמו במתן שוחד. גם שולה החרישה, אבל אין כל סיבה שתמשיך לשמור על חובת השתיקה שהטלת עליה והיא תגמול לך על התנהגותך הנואלת כלפיה".

עו"ד מסר נהנה מכל העולמות
בקלטות שהושמעו השבוע בבית המשפט המחוזי חזר ועלה שמו של עורך הדין אוריאל מסר שותפו לשעבר של אולמרט במשרד פרקליטים פרטי שהפך להיות הקונסולארי של אולמרט וזכה לקיצורי דרך עבור לקוחותיו של המשרדים שבהם שימש אולמרט. מסר הסתיר בכספת של משרדו כספים במטבע זר בסכומים גדולים שהיו לכאורה כספי תרומות אבל למעשה הועברו לכיסו של אולמרט למטרות פרטיות.

כאשר החלו ההליכים המשפטיים הפליליים נגד אולמרט החליט מסר בעצת רעייתו להפנות לו עורף במטרה להציל את עצמו מהרשעה פלילית. ואמנם במסגרת הסכם שערורייתי שנחתם עם פרקלטיו של מסר לא הוגש נגדו כתב אישום.

לפני כחצי שנה פנתה אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה בעניינו של מסר: "תנועת אומ"ץ עסקה בשנים האחרונות בפרשות שחיתות רבות שבהן היו מעורבים ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מנהלת לשכתו שולה זקן, ושותפו לשעבר במשרד הפרקליטים, עו"ד אוריאל מסר.

בחלק גדול מן הפרשות הללו ניכרת מעורבותו המיוחדת של עו"ד מסר כמי שקיבל מאולמרט העדפות ללקוחותיו לתפקידיו הציבוריים של אולמרט, כמי שאולמרט הסדיר לו עבודות משפטיות וכמי שטמן בכספת במשרדו של מסר כספי מזומנים. הדעת הייתה נותנת שגם עו"ד מסר יועמד לדין לפחות בחלק מן הפרשות הללו, ולמרבה התמיהה כנראה בשל מעורבותה של רעייתו, עו"ד לחמן-מסר, ששימשה ליועץ המשפטי לממשלה - לא הוגש נגדו כתב אישום והוא אף לא שימש כעד מדינה אלא מסר עדות רגילה.

באחרונה מסרה כידוע, שולה זקן, עדויות חדשות הקושרות את אולמרט לעבירות פליליות נוספות שהוא ביצע לכאורה, ושבגינן לא הועמד לדין או זוכה בהעדר ראיות מוצקות. אומ"ץ סבורה שזו השעה שתיגבה משולה זקן עדות לגבי המעורבות האמיתית של עו"ד מסר, שליווה את אולמרט משך עשרות שנים בתפקידיו השונים, היה לצדו, נהנה מחסדיו ולכאורה גם חלק עמו חלק מהם. התנהלותה של המערכת המשפטית עד כה כלפי עו"ד מסר עוררה בשעתה תמיהה רבה בחוגים רבים בציבור בכלל ובקרב משפטנים בכירים בפרט. נראה לנו שעתה הגיעה השעה להסיר את הערפל מעל חלקו האמיתי של עו"ד מסר בפרשות השחיתות הללו".

כצפוי היועץ המשפטי לממשלה הנרפה והרופס לא הרים את הכפפה. השבוע, בעקבות השמעת ההקלטות שבהן דיבר אולמרט על מסר והעבירות הפליליות שביצע בשירותו בגלגול כספים פנינו פעם נוספת, בקשתנו לא נבחנה.

בעקבות חשיפת ההקלטות שערכה שולה זקן פנינו פעם נוספת אל וינשטיין. אם יתחמק מלמלא את תפקידו נשקול הגשת עתירה נוספת לבג"ץ בפרשה מצחינה זו. בשעתו החליטה אומ"ץ לעבור לסדר היום ולהעמיד את נושא סגירת תיקו של עו"ד מסר, על-מנת שיקבע אם ההחלטה הייתה סבירה ובלתי-נמנעת. בעתירה נגד פרקליט המדינה דאז עו"ד משה לדור ופרקליט מחוז ירושלים ונגד עו"ד מסר עצמו, שהוגשה באמצעות עורכי הדין גד מינא וחן גביר נטען, בין השאר, כי החלטת הפרקליטות שלא להעמיד לדין את עו"ד מסר הייתה בלתי-סבירה באופן קיצוני ומהותי וכי על בית המשפט העליון להתערב ולהפוך החלטה זו. עוד נטען, כי קביעות הפרקליטות בהחלטה סותרות את טענות הפרקליטות בכתב האישום שהוגש נגד אולמרט. כך, בכתב האישום מייחסת הפרקליטות לעו"ד מסר מעשים פסולים, ומודעות לאותם מעשים, בעוד שבהחלטה נקבע, באופן לא ברור, אחרת.

העתירה ציטטה את כתב האישום, שבו נאמר במפורש, כי עו"ד מסר ניהל במשרדו עבור אולמרט קופה סודית של מזומנים שהצטברו בה מאות אלפי דולרים שמקורם, בעיקר, מאיש העסקים היהודי אמריקני משה טלנסקי. הכספים הועברו לעו"ד מסר, בדרך-כלל, על-ידי ראש לשכתו של אולמרט, שולה זקן, ומדי פעם העביר עו"ד מסר לאולמרט סכומי כסף מהקופה הסודית ואף פרט אותם עבורו בחנות לחלפנות כספים.

העתירה ציטטה את כתב האישום, שקבע כי אחרי שאולמרט מונה לשר התמ"ת החל עו"ד מסר לייצג לקוחות בעניינים שנזקקו לרשויות הכפופות לאולמרט, ואף פנה לאותם לקוחות ביוזמתו והציע את שירותיו. אולמרט, שעמד בניגוד עניינים חריף לאור מחויבותו לעו"ד מסר, התערב באופן אישי לטובת לקוחותיו של מסר ואף שינה את החלטות הדרג המקצועי.

הפרקליטות ביקשה לדחות את העתירה ונימקה זאת בכך שלא היו ראיות מוצקות להעמיד את מסר לדין. המדינה טענה כי עניינו של מסר נבדק לעומקו ויש לעשות אבחנה בין אולמרט לבין מסר בנוגע לעבירת המרמה והפרת האמונים.

בעקבות הגשת העתירה פנה במפתיע מסר לבג"ץ וביקש לקבל הכרעה בעתירה של אומ"ץ לפני מועד עדותו במשפטו של אולמרט. מסר יכול היה לנשום לרווחה מאחר שבג"ץ הזדרז לדחות את עתירתה של אומ"ץ מבלי שהתקיים דיון פומבי. שלושת השופטים - אשר גרוניס, סלים ג'ובראן וניל הנדל - קבעו, כי אומ"ץ לא הצליחה להוכיח שהחלטת הפרקליטות היא בלתי חוקית או חורגת בצורה סבירה ממתחם הסבירות - שתי העילות היחידות להתערבות הרשות השופטת בשיקול דעתה של הרשות המנהלית. השופטים הדגישו כי בנושא טיב הראיות - שיקול דעתה של הפרקליטות רחב עוד יותר, ובג"ץ יתערב רק אם החלטתה בלתי סבירה בעליל ובצורה קיצונית. כך נסללה הדרך למתן העדות המיוחלת של מסר במשפטו של חברו הטוב לשעבר אולמרט שהיה גם שותפו לדברי עבירה.

לא בכדי התביעה ציפתה לעדות בקוצר רוח. אבל ההר הוליד שפן. בעת מתן העדות התברר כי מסר גויס אולי לשמש כעד תביעה תמורה לאי העמדתו לדין אבל בפועל הוא הפך לעיתים לעד הגנה של אולמרט. התובע עו"ד אורי קורב ביקש להכריז על מסר כעל עד עוין, אך השופטים דחו את בקשתו. מסר לא סיפק בעדותו את כל הסחורה. אין ספק שאילו היה עושה כן לא היה צורך להמתין לקלטות של שולה. מסר נהנה בשלב זה מכל העולמות, אבל אומ"ץ לא תשב בחיבוק ידיים.