משואות של הנאבקים בשחיתות  |  

למרבה ההפתעה הלא נעימה והתמיהה הרבה לא מצאו לנכון מארגני טקסי ערב יום העצמאות לקבוע משואה לנאבקים למען מנהל תקין וטוהר המידות ומקדישים את מירב זמנם לביעור השחיתות הציבורית המפלצתית


במרוצת שנות קיומה של המדינה התקיימו עשרות טקסי ערב יום העצמאות שבמהלכם הודלקו משואות על-ידי אזרחים טובים בכל מגזרי המשק והחברה שתרמו מעל ומעבר למען העם והמדינה.

למרבה ההפתעה הלא נעימה והתמיהה הרבה לא מצאו לנכון מארגני הטקסים הללו לקבוע משואה לנאבקים למען מנהל תקין וטוהר המידות ומקדישים את מירב זמנם לביעור השחיתות הציבורית המפלצתית.

אילו הייתה מתקבלת החלטה להדליק משואה נגד השחיתות ולכבוד מדינת ישראל ואזרחיה יש בידי רשימת מועמדים ראויים לתריסר משואות כמספר שבטי ישראל.

כל אחד מהם מייצג ומסמל קטע נכבד של המאבק בשחיתות אבל אין להתייחס לבחירתי הענקת תעודת יושר אישית עכשווית לכל אחד מהמומלצים ששמותיהם מפורטים להלן אלא ציון לשבח לפעילותם בעבר.

אין ספק שהמועמד הראוי ביותר להדליק את משואות המאבק בשחיתות השלטונית הינו העיתונאי יואב יצחק, בעליו ועורכו של אתר News1 שיש לי הכבוד להימנות על קבוצת בעלי הטורים באתר. יצחק חשף במהלך שנות עבודתו עשרות פרשות שחיתות ולא הסתפק בכך אלא נאבק בעד מיצוי הדין עם העבריינים הכבדים.

לצערי סירב יצחק להימנות על הרשימה הווירטואלית של המדליקים. משום כך שמו לא ייכלל השנה ברשימת המדליקים של תריסר המשואות שנאבקו ונאבקים נגד השחיתות.

המדליקים של המשאות יעשו זאת כיחידים או כחלק מקבוצה לתפארת המדינה שבה מכהנים בממשלה היוצאת ובממשלה המיועדת אישי שלטון מושחתים.

1. מבקר המדינה לשעבר מיכה לינדנשטראוס.

2. פרקליט המדינה לשעבר משה לדור היועץ המשפטי לשעבר וכיום שופט עליון מני מזוז.

3. השר לשעבר מיכאל איתן.

4. אלוף (מיל) רפאל ורדי ואלוף (מיל) יעקב (מנדי) אור.

5. ראש אגף החקירות לשעבר במשטרה ניצב בדימוס יואב סגלוביץ והתובע הבכיר בפרקליטות עו"ד אורי קורב.

6. השופט המחוזי דוד רוזן.

7. יועצי המאבק בשחיתות לשעבר במשרד מבקר המדינה ניצב בדימוס יעקב בורובסקי, ניצב משנה בדימוס מאיר גלבוע וניצב משנה בדימוס נחום לוי.

8. נציבת הביקורת על הפרקליטות השופטת בדימוס הילה גרסטל.

9. חושפים של פרשות שחיתות גדולות מעין אגם (הסתדרות העובדים הלאומית) ורפי רותם (רשות המיסים).

10. העיתונאים גידי וייץ (הארץ) רביב דרוקר (ערוץ 10) ואילה חסון (ערוץ 1).

11 חושפים של פרשות שחיתות במשטרת ישראל ניצב משנה אפרים ארליך (קרשמינט) וניצב משנה בדימוס ישראל אברבנאל.

12. תנועת אומ"ץ שחבריה המתנדבים שפעלו על טהרת האזרחות הטובה תוך נטילת סיכונים אישיים.