שנה טובה רעה (18)  |  

"בתום שנה לכהונתו של בנימין נתניהו כראש הממשלה נרשמו לממשלתו כמה הישגים בתחומים שונים אך בסה"כ הממשלה תקועה וחסרת יוזמות" (מן העיתונות).

 
כדי לסייע לדעת הקהל של אותם אזרחי המדינה המשתתפים בסקרים מוזמנים שבהם הם מתבקשים להשיב, בין השאר, על השאלה "האם אתה שבע רצון מתפקודו של ראש הממשלה"? אני מעניק להם במסגרת שירותי הטובים את רשימת הישגיו של נתניהו לשיפוטם הבלתי תלוי בהחלט.

א. 39 שרים וסגני שרים. הממשלה עשויה לגדול בקרוב ל- 45 שרים וסגני שרים. בקצב כזה תהפוך הכנסת כולה לממשלה ואולי נצטרך לבחור כנסת נוספת שבה כל חברי הכנסת יהיו חברי כנסת.  

ב. נתניהו הוכיח שהוא תומך בשוויון בין שני המינים כאשר החליט לשתף את רעייתו שרה כשנייה בין שווים בהנהגת המדינה והינה שותפה פעילה לקבלת החלטות מכריעות בתחומים המרכזיים. שרה  נחונה בשיקול דעת נדיר ובדיסקרטיות בלתי מצויה ומשום כך הוטל עליה עפ"י תביעתה האולטימטיבית להגיה נתניהו הינו ראש הממשלה הראשון בדברי ימי המדינה שעלה בידו להרכיב ממשלה גדולה ויציבה הכוללת את הפרוטוקול של ישיבות שביעיית השרים הסודית ואחראית לאספקה הסדירה של משקאות חמים.

ג. נתניהו הפגין חכמה מדינית בלתי מצויה כאשר לקראת פגישתו הראשונה עם נשיא ארה"ב ברק אובהמה הוא הצטייד בשעתו מבעוד מועד בחומר כימי סינטטי שהוכן ע"י מכון ויצמן ובאמצעות פיזור סמוי באוויר בחדר המפגש בבית הלבן נוצרה אווירה חמה של כימיה משופרת בין שני האישים. זו הייתה הסיבה שהנשיא האמריקני הסתפק בתקופת הקפאת בנייה ביו"ש לתקופה בת חצי שנה בלבד. 

ד. נתניהו הוכיח שהוא אשף כלכלי כאשר מינה בניגוד לכל התחזיות המוקדמות את הגרופי שלו יובל שטייניץ כשר האוצר והוא כשר על כלכלי מצליח לפעמים לתקן את השגיאות שיובל המבולבל עושה חודשים לבקרים, לצהרים ולערב ולטשטש את פליטות הפה המזיקות שלו.

ה. נתניהו הוכיח שהוא נגמל מהפאניקה שתוקפת אותו כל אימת שהוא צריך לקבל החלטות קשות. הוא הוכיח זאת הלכה למעשה מיד אחרי שפרצה המגפה העולמית של שפעת החזירים כאשר הנחה לרכוש בחו"ל זריקות חיסון בשווי של חצי מיליארד שקל לצורך חיסונם של כלל אזרחי המדינה. מוזר שרק 5 אחוז מכלל אזרחי המדינה נבהלו מהאזהרות והתחסנו. היתר עלולים לחיות בסיכון מאחר שתוקפם של החיסונים עומד לפוג בקרוב.
 
ו. נתניהו יכול לזקוף לזכותו גל של חיסולים בדרכים שונות ומשונות בארצות ערב של מדענים שעסוקים באטום האיראני, פעילי חמאס שמייבאים נשק לרצועת עזה ואנשי חיזבאללה שמהווים איום אסטרטגי אנושי. אבל בעת ובעונה אחת גדלה בצורה משמעותית כמות החיסולים ברחובות של הערים הגדולות בישראל ומספר מעשי הרצח במדינה הגיע לשיאים חדשים שלא ידענו כמותם.

ז. נתניהו חסר הביטחון האישי זיהה את הפוטנציאל הרב שטמון בנשיא המדינה שמעון פרס והחליט להרחיב את סמכויותיו  מעבר לקבוע בחוק הנשיא והעניק לו כרטיס טיסה חודשי חופשי על מנת שיסייע לו בתחום יחסי החוץ. פרס בעל התואר הוותיק "חתרן בלתי נלאה" נהנה ממצבו הנוכחי רם הדרג ומשמש במקביל יועץ  סמוי של נתניהו לענייני פירוק קדימה ונערך לקראת תקופת כהונה נוספת  שתחל כשפרס יחוג יום הולדת 92 שנים כן ירבו.
     
ח. נתניהו הנתון בשבי של ליברמן החשוד העיקרי בביצוע עבירות פליליות, נכנע לו טקטית ערב הקמת הממשלה אך התעשת עד מהרה כאשר  הפקיד בידיו את האחריות לאכיפת שלטון החוק באמצעות מינוי איש אמונו הסמפכ"ל לשעבר יצחק אהרונוביץ כשר לביטחון פנים הממונה על המשטרה ואת פרקליטם המשותף של ליברמן ושל אולמרט יעקב נאמן כשר המשפטים המופקד על הפרקליטות. זה היה מהלך אסטרטגי מתוחכם עם ראייה למרחוק כאשר חברי סיעת "ישראל ביתנו" ישירו בבוא היום את השיר "הוא זכאי", "הוא זכאי" שמילותיו חוברו ע"י אריה דרעי חברו הטוב של ליברמן.

ט. נתניהו הבוגר הצליח להשכיח את התקופה החשוכה בקדנציה הקודמת שלו שבה הסית את חברי מרכז הליכוד המשולהבים בקריאה: "הם  מ פ ח דים" שהייתה מיועדת לאנשי התקשורת כאשר נתן את ידו לפתיחת תחרות חופשית בעיתונות הכתובה באמצעות צאתו לאור של החינמון ישראל היום שעקף את מעריב ומזנב בידיעות אחרונות. כל אלה הזועקים על שילוב של ההון הפרטי הזר בשלטונו של נתניהו "הם  מ פ ח ד ים".

י. נתניהו הוכיח כושר מנהיגות משפחתי כאשר עלה בידיו למנוע משלוש עוזרות בית נוספות להגיש תביעות משפטיות נגד רעייתו שרה ונגדו ובכך חסך כסף רב לקופת המדינה מאחר שנמנעו דיונים משפטיים יקרים וממושכים שבמהלכם היו נזרקים אולי סנדלים.