הפיוס של הזוג המוזר (30)  |  

"ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן קיימו ביניהם בסוף השבוע שעבר בלשכה פגישת פיוס בתום תקופת ברוגז קצרה בין השנים בגלל פגישה סודית שקיים שר התמ"ת פואד בן אליעזר עם שר החוץ הטורקי דאוטואלרו ללא ידיעתו של ליברמן" (מן העיתונות).


בעזרת מכשיר ציתות זעיר דמוי פרח ששתלה בשעתו שולה זקן בעציץ בחדרו של ראש הממשלה אהוד אולמרט כאשר שימשה מנהלת לשכת ראש הממשלה ניתן היה להאזין לקטע משמעותי של השיחה בין שני האישים שכינו זה את זה בכינויי החיבה שלהם.
במהלך השיחה לגמו השנים קפה תורכי מר וניסו להמתיק את המשקה בעזרת סוכר דל שומן.

ביבי: "שלום חברי הטוב איווט, אני נזכר בערגה בימים שבהם אני כיהנתי בקדנציה הראשונה שלי כראש הממשלה ואתה היית מנכ"ל  משרדי. היית דווקא מנכ"ל טוב ורגוע חבל שהפכת לאיש פוליטי שמתרגז מכל דבר קטן".

איווט: "ביבי תשכח מאותם הימים שבהם אתה היית הבוס ואני העובד שלך. היום שנינו במעמד שונה. אתה שני בין שווים. לא ירחק היום שבו אני אשב על הכיסא שלך ואתה יו"ר הבונדס. זה מתאים לך".

ביבי: "קראתי בעיתון שפרקליט המדינה אמר שיש התפתחות בחקירה שלך והגיעו חומרים חדשים מחו"ל. אני מודאג".

איווט: "הסר דאגה מליבך. שכחת שאני שולט במשרד לביטחון פנים ויש לי מהלכים במשטרה ובמקומות נוספים".

ביבי: "התקשרתי אליך אתמול כמה פעמים בטלפון ולא הגבת. אל תשכח שאני ראש הממשלה".

איווט: "יס פריי מיניסטר..לצערי הייתה תקלה טכנית בקו הטלפון. בהזדמנות זו אני מבקש לדעת מדוע נפגש פואד עם התורכי מאחורי גבי ונעשו צעדים של לשכתך להסתיר את דבר קיומה של הפגישה".

ביבי: "לצערי הייתה תקלה טכנית בעבודת הלשכה שלי שלא אופיינית לה. נתתי הוראות לתקן את הקלקולים. אגב ראו אותך השבוע מסתודד עם ציפי לבני בלשכה שלך בכנסת".

איווט: "לא ידעתי שאנשיך עוקבים אחרי. שיטות כאלה נהוגות ברוסיה. ציפי בחורה נאה, מושכת ומוכשרת וגם מדינאית בעלת חזון שיודעת מה היא רוצה. היא גם בעלת כושר החלטה עצמאי. בעלה נפתול שפיצר לא מנהל לה את העניינים".

ביבי: "אני לא זכיתי ממך אף פעם לכל כך הרבה מחמאות. אני מעריך שדיברתם סתם בענייני חולין".

איווט: "אני מציע שתשלח את פואד לגשש אצלה. אני רק יכול לרמוז לך שיש לי הרהור שני אם לא טעיתי כאשר לא המלצתי בשעתו עליה בפני הנשיא פרס".

ביבי: "אין לנו ברירה אנחנו חייבים להמשיך לעבוד ביחד. כדאי לצטט פתגם משמעותי שאומר: "אנחנו תלויים זה בזה אחרת נהיה תלויים זה לצד זה". כדאי ששנינו נזכור זאת".

איווט: "אני לא אוהב פתגמים אלא הנחיות מההלכה ומשתדל לפעול על פיהן. אחת החשובות בהן קובעת: "הבא להורגך השכם להורגו".

ביבי: "איווט רחם עלי. אל תנקום בי. אני מבטיח לך שזב לא יקרה פעם נוספת".

איווט: "אין לי ספק שזה לא יקרה. אני אדאג לכך".

בתום השיחה פורסמה הודעה משותפת שעל פיה נתניהו מכיר בעובדה שליברמן הוא שר החוץ וליברמן הודיע מצידו שסיפרו לו שנתניהו ראש הממשלה.