הנאום של שרה נהנתניהו (40)  |  

"בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שררה בימים האחרונים מבוכה רבה אחרי שיועצת התקשורת החדשה ד"ר אורית גלילי צוקר חשפה בראיון לתקשורת את הסוד הכמוס שעל פיו רעייתו של ראש הממשלה שרה הייתה שותפה מלאה לכתיבת נאומיו, לרבות נאום בר אילן ויש לה חלק פעיל בקביעת מדיניות הממשלה, עובדה שנשמרה עד כה בסוד" (מן העיתונות)

 
אחרי שהאמת העירומה על מעורבותה של רעיית ראש הממשלה בניהול ענייני המדינה נחשפה ברבים ולא ניתן כבר להלבישה בהכחשות חוזרות ונשנות החליטה ראש ממשלת ישראל בפועל שרה נהנתניהו לשנות כיוון.

שרה הקפיאה את המשך כתיבת הנאום עבור בעלה עוזר ראש הממשלה בפועל בנימין נתניהו שהוא אמור לשאת בעוד זמן קצר בפני שני בתי הקונגרס האמריקנים והחליטה שהיא תנאם במקומו בשפה העברית וביבי ישמש כמתורגמן סימולטני.

הנאום של שרה יהיה בעל אופי עממי ורגשי, יתאפיין בתכנים שונים ויהיה רצוף באלמנטים פסיכולוגיים קליניים פרי ניסיונה המקצועי המגוון.

קטע מטיוטת הנאום הושלך בטעות לפח האשפה ע"י העוזרת החדשה של שרה, שלא סולקה עדיין מעבודתה. המסמך הודלף השבוע לאתר ויקיליקס ע"י נהג מכונית אשפה ירושלמי שגילה אותו באקראי. העתק סמוי הגיע ל"קיפוד" ומתפרסם להלן:

"סנטוריות וסנטורים נכבדים. משק כנפי ההיסטוריה היהודית מרחף באולם זה כאשר אני לבושה בחליפה כחולה בהירה המסמלת שלום אמת שנרכשה עבורי אתמול בניו יורק ע"י ה"בונדס" ניצבת בפניכם כדי לספר לכם את התוצאות ההרסניות שגורמת המלחמה בין שני העמים למשפחתי.

בעלי ביבי שהתחנך בארצכם שוחרת הדמוקרטיה ואפילו חשב בעבר להשתקע בה מתייסר בלילות מאחר שהוא יודע שגורל העם היהודי מונח על כתפי הצרות ואני חסרת מנוחה ואין לי שקט נפשי.

בגלל מסע ההכפשות נגדנו אנו נאלצים לצמצם את כמות הטיסות שלנו לחו"ל ואני יכולה להתפנות מדי פעם למתן טיפולים פסיכולוגיים. זו הסיבה שלא הצטרפתי לראשונה בחיי המשותפים לטיסה האחרונה של ביבי לרוסיה.

אין לי ספק שהיעדרותי גרמה נזק מדיני גלובאלי מאחר שראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין לא שמע ממקור ראשון את דעתי המלומדה על המזרח התיכון המתחדש ולצערי לא ייחס משמעות רבה לדברי האזהרה של בעלי מפני האיום האיראני שעליהם הוא חוזר עפ"י דרישתי כמנטרה כבר חצי תריסר שנים.

ביבי העזר כנגדי ישן בגפו במלון בעל 7 כוכבים במוסקבה לילה אחד ונוכחותי הייתה חסרה לו מאחר שלא היה מי שיתדרך וינחה אותו.

גברותי ורבותי אתם צריכים להעריך את העובדה שעל הביקור כאן בארצות הברית ועל הנאום לא הייתי מוכנה לוותר אבל התחשבנו במצב ולא דרשנו להכין עבורנו מיטה מעופפת במטוס "אל על".

לפני שיצאתי מהארץ נועדתי עם נשיא מדינת ישראל שמעון פרס. יש לנו הערכה הדדית עמוקה, הוא נועץ בי מדי פעם והוא ביקש את עזרתי לקידום השלום באזור בעקבות המהפכות בארצות ערב. עם ביבי הוא לא משדר על גל אחד. פרס רצה שהנאום בפניכם יהיה צעד לחידוש הליך השלום בינינו לבין הפלשתינים.

בהקשר לכך רציתי לספר לכם שהמחיר היקר שמשפחתי החצויה משלמת בגלל העדר שלום כבד מנשוא. אחד מאחי ד"ר חגי בן ארצי, מרצה מוערך למחשבת ישראל, הינו קיצוני ימני שמפגין נגדי ונגד ביבי.

אחי השני פרופ' מתניה בן ארצי מתמטיקאי ידוע הינו קיצוני שמאלי שמתח עלינו ביקורת חריפה וניתק אתנו את הקשרים.

אביו של ביבי פרופ' בן ציון נתניהו כועס על ביבי ואמר אפילו בפומבי שבנו לא מתאים להיות ראש ממשלה והוא שמח ללא ספק שאני מחזיקה במושכות. 

ואני עצמי מסמלת באישיותי אם ישראלית מודאגת שבנה משרת בצה"ל. בכל ערב שבני החייל יאיר שמשרת ביחידת דובר צה"ל לא מגיע עד 7 בערב לישון בבית אני פקעת עצבים.

לסיום אני קוראת לכם לפעול נגד הקמת המדינה הפלשתינאית העצמאית בחודש ספטמבר הקרוב ומתחייבת להגיש לכם תכנית שלום ישראלית חדשה בנאומי הבא".