תיאטרון אולמרט (46)  |  

מערכה רביעית

"בהמשך עדותו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בירושלים הוא טען כי לא ידע כלל על תוכנה של הכספת במשרדו של עורך הדין אוריאל מסר שהיה בעבר שותפו ובהמשך יועצו המשפטי ולא זכור לו אם מאות אלפי דולר שהיו בכספת היו שייכים לו ומי מסר לו אותם" (מן העיתונות).


הקוזק הגוזל

קומדיה טראגית קומית בכיכובו של שחקן יחיד

"קיפוד" מפרסם להלן  קטעים נוספים מעדותו של אולמרט שנאמרו בלחש בבית המשפט ולא הגיעו לפיכך לכלי התקשורת: "רבותי השופטים אתם צריכים לדעת שיש לי רגישות מיוחדת לכספות.

אולי אתם לא יודעים אבל בראשית עבודתי המקצועית כעורך דין במשרד בירושלים בשותפות עם עורך הדין מסר כאשר הייתי במקביל חבר כנסת צעיר הייתה לי כספת בסניף המרכזי של בנק הפועלים בירושלים ואפילו מסר לא ידע על קיומה. הוא פטפטן גדול ויש לו דמיון מערבי פורה כפי שהבחנתם.

היחידה שידעה על כך הייתה מזכירתי הצעירה שולה זקן שהחלה לעבוד במשרד בגיל 16 והייתה נאמנה לי כל השנים ללא גבול.
היא הייתה מצפינה בכספת שלי כל מיני דברים אישיים וגם דולרים במזומן שקיבלתי בחבילות בשהותי בחו"ל ושכחתי להצהיר עליהם בארץ. כמו שנהוג לומר ירוק וקרוב.

באחד הימים היה שוד בבנק ונפרצו עשרות כספות וביניהן הכספת שלי. תחילה סיפרתי שבכספת היו מסמכים שהיו קשורים במאבק שלי בפשע המאורגן אלא שמארגן השוד יצחק דרורי שהכינוי שלו היה "המוח" העביר למשטרה מסר שלא היו בכלל מסמכים בכספת ואפילו השותף שלי מסר האמין למסר הזה.

בינתיים אני חששתי שלא אקבל דמי ביטוח על תכולת הכספת ואז דיווחתי למשטרה שבכספת היו כספים ותכשיטים של לקוחות שלי שבגלל החיסיון לא הייתי יכול לחשוף את שמם.

בתחילה לא נטו חברות הביטוח לפצות אותי אבל אני העברתי להם מסר שלא כדאי להתעסק אתי ותמיד יש לי אפשרות לטפל בהם בכנסת והם שילמו ואני חשוד בהעלמת הכנסות ומאז אני מתרחק מכספות.

האמת היא שהייתי זקוק אז לכספים כדי לממן את הגנתי המשפטית מאחר שהסתבכתי בפרשת חשבוניות המס המזויפות של הליכוד שהונפקו במערכת הבחירות של 86. עשיתי טעות על שהסכמתי לשמש גזבר הליכוד ושילמתי עליה מחיר כבד.

המשפט הפלילי שהיה לי כעבור כמה שנים עלה לי מיליון וחצי דולר ויצאתי בנס בלי הרשעה. חשבוניות המס המזויפות של הליכוד והחקירה שלי אז עלולה להסתיים בכתב אישום פלילי כפי שאמנם היה. המשפט ההוא עלה לי מיליון וחצי דולר. לא קיבלתי עזרה ומימון מחברים בארץ או מתורמים בחו"ל.

בניגוד למה שאומרים עלי אני הפסקתי מזמן לקחת הלוואות לא מוחזרות מאנשים שסייעתי להם בעת שירותי ציבורי. לצערי נאלצתי למשכן את אחת משבע הדירות שבבעלותי בארץ ואני משלם עד היום משכנתא בתשלומים חודשיים ממש כמו זוג צעיר וזאת למרות שאני כבר בן 60 פלוס..

גם המשפט הנוכחי מחמיר מחדש את מצבי הכספי. כל הסיפורים כאילו עורכי הדין מיצגים אותי בחצי חינם או בסופר זול הם חסרי בסיס. הסוללה המשפטית עולה לי הרבה כסף.

לצערי אין כיום ביקוש לציורים של עליזה כמו פעם. יתכן שאבקש מאחי יוסי השוהה בניו יורק שיחזיר לי חלק מהכספים שהעברתי אליו. איך הגלגל מתהפך לו. אם לא יוכל להחזיר אפתח את הכספת הסודית האמיתית שלי החבויה תחת אחד העצים במתחם הולילנד".....