תיאטרון אולמרט (48)  |  

שותף לדבר עבירה

מערכה שישית



"בית המשפט העליון דחה את ערעורו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון שנדון ל 5.5 שנות  מאסר בגין גניבת כספי הסתדרות העובדים הלאומית. הירשזון סירב להגיב" (מן העיתונות)  
 
הקוזק הגוזל

קומדיה טראגי קומית בעשר מערכות 

למרות שתיקתו הממושכת של שר האוצר לשעבר הוא אולץ ע"י התביעה לבוא לבית המשפט המחוזי בירושלים  שבו נערך בימים אלה משפטו של חברו הטוב לשעבר ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לשעבר למסור עדות על שותפו לשעבר.

"קיפוד" גאה לפרסם באורח בלעדי קטע מהעדות המצמררת:
"האמת היא שאני מרוצה על שערעורי נדחה בבית המשפט העליון. טוב שאני יושב בכלא ואני מקבל בכל יום ארוחה חמה, הגעתי לפת רעב בגלל משבר כספי חמור. נאלצתי להחזיר את כל כספי הגניבות ושילמתי הרבה כסף לעורכי הדין שלי והיו לי עוד חובות אישיים.

חשבתי לתומי שאולמרט יעזור לי והתאכזבתי מרה. אולמרט היה מאז ומתמיד כפוי טובה ועכשיו הוא מנסה להטיל את הרפש שבו הוא שקוע על אנשים אחרים שסייעו לו.

מזלי שאני יושב בבית הכלא, אחרת היה מספר בעדותו שכספי המזומן של טלנסקי היו מיועדים לי אבל אני לא פראייר ולא עשו אותי עם ויברטור.

בזכותי אולמרט הרוויח הרבה כספים כאשר שנינו היינו פעילים בתנועת "המרכז החופשי" ועשינו ביחד הרבה קומבינות ומניפולציות בדרך כלל בלי להשאיר עקבות.

הייתה תקופה מסוימת שהפעילות העסקית הסמויה שלנו התפרשה לחוץ לארץ. נסענו ביחד ואפילו פעם אחת ראו אותנו בטעות יוצאים מבנק בציריך ולא הבינו מה אנחנו עושים שם אבל מספיק שאנחנו ידענו ושתקנו.

אחר כך אולמרט תיחמן בעזרתי האדיבה כמה אישים פוליטיים בכירים בדרכו לצמרת חרות ואחר כך לצמרת הליכוד. כל ההישגים שלו בצמרות הפוליטיות היו פרי עבודה משותפת למרות שאני הייתי למעשה נושא כליו.

דאגתי להביא לו עובדים וכלי רכב של קופת חולים שעזרו לו בשעות העבודה בבחירות הפנימיות בליכוד והוא מעולם לא הודה לי על כך למרות שיכולתי להסתבך עם מבקר המדינה.

כשאולמרט ניהל מערכת בחירות לראשות עירית ירושלים מול טדי קולק הילוותי לסיעה שלו כספים מכספי הסתדרות העובדים הלאומית בידיעתו של היועץ המשפטי של הסיעה עורך הדין אורי מסר ועד היו היום הוא לא החזיר את ההלוואה, למרות שחלפו מאז קרוב ל 20 שנה.

כל השנים ידעתי שאולמרט לא מחזיר הלוואות אישיות במאות אלפי דולרים שלקח מכל בעלי עניין שחששו להתלונן נגדו או לתבוע אותו בבית המשפט אבל לא העליתי על דעתי שהוא לא יחזיר הלוואה גם לגוף ציבורי, אבל אולמרט מסוגל לכל.

בערעור שלי בבית המשפט העליון טענתי לפני כמה ימים שרכשתי מזמן מגרש ליד בית החולים שיבא כי רציתי לדאוג לילדים שלי. לא סיפרתי שמי שהיה מעורב ברכישת המגרש היה אולמרט. מזל שהמשטרה לא חקרה את הפרשה הזו כמו שלא חקרה פרשות אחרות שבהן היינו מעורבים.

הפעם היחידה שאולמרט עזר לי היה כאשר הוא ביצע את המינויים הפוליטיים הסיטוניים כששימש שר התמ"ת. הוא נענה לבקשתי ומינה את חברתי לילך לתפקיד מרכזי במשרד וגם מהעניין הזה יש רק צרות.

שואלים אותי כל הזמן אם אני מוכן לחלוק תא אחד עם אולמרט בכלא אחרי שסירבתי לקבל ביקור שלו. תשובתי היא אני מעדיף את משה קצב, הוא לפחות לא רימה אותי אף פעם ובטח יש לו הרבה סיפורים מעניינים".